کد خبر: ۷۶۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: از مثبت شدن بیماری هاری در یک قلاده سگ صاحبدار خبر داد.

روابط عمومی شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز، «دکتر علیرضا قدرتی» رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز، به شهروندان در خصوص لزوم واکسیناسیون حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به شهروندان هشدار داد.

وی توضیح داد: هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که قابل انتقال بین حیوان و انسان بوده و معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می‌شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، متاسفانه همیشه کشنده است، اما خوشبختانه با وجود کشندگی بالای بیماری، در صورت انجام تمامی مراحل پیشگیری و درمان شامل شست‌ و شوی صحیح محل گزش با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده، واکسیناسیون و تزریق به موقع سرم ضدهاری، می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

قدرتی افزود: با توجه به ماهیت بهداشت عمومی و مشترک بودن بیماری هاری دامداران و شهروندانی که حیوان خانگی دارند حتما واکسیناسیون هاری را بصورت سالانه در برنامه خود قرار دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
3
با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران در اداره دامپزشکی طرقبه . بهتر است در موقع نمونه برداری از بستر مناسب استفاده شود. حتی اگر در فیلد هم باشد از هر وسیله ای که قابلیت معدوم سازی یا ضدعفونی داشته باشد بهتر است استفاده گردد.
نظر شما
ادامه