کد خبر: ۷۶۸۷

حکیم مهر - شبکه دامپزشکی خوشاب با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در نشست افتتاح شبکه دامپزشکی خوشاب و معارفه رییس این شبکه گفت : به برکت انقلاب ،خودباوری مردم و با توکل به خدا درهرعرصه ای در دنیا شاخص هستیم.
دکتر 'ناصرمرگان ازغدی' افزود : کشورمان در عرصه های مختلف از جمله تکنولوژی بهداشت و مسائل مختلف دیگر خیلی پیشرفت داشته که بعد از ترکیه رتبه دوم را دارا هستیم.
وی به خدمات ارزنده پس از پیروزی انقلاب در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت : از جمله در بخش دولتی که بیش از صد دامپزشکی درحال فعالیت است.
وی همچنین گفت : شاخص های مختلف در حوزه دامپزشکی در استان خراسان رضوی از رشد برخوردار بوده و باعث ایجاد موقعیت ممتاز در کشور شده است .
وی به مرکز تحقیقات و تشخیص بیماریهای دامی گلمکان اشاره کرد و گفت:این مرکز اولین آزمایشگاه تشخیص بیماریهای دامی مرجع در کشورهای خاورمیانه است .
وی ابراز امیدواری کرد : با بهره برداری از این مرکز تحقیقات و تشخیص بیماریهای دامی گام بزرگی در این زمینه در دنیا برداریم.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز با اشاره به محرومیت شهرستان تازه تاسیس خوشاب و ضرورت خدمت رسانی مسوولان، گفت : ثمره خدمت اجر و قرب الهی است .
حجت الاسلام امیری افزود : خدمت به مردم یک مسوولیت و وظیفه شرعی است.
وی ویژگی های انسان موفق را برشمرد و گفت : تعهد نسبت به انقلاب ،محرومان ، شهدا ایثارگران ، مردم ، عشق ورزی و همراه مردم بودن از ویژگی های انسان موفق است .
رییس شبکه دامپزشکی سبزوار و خوشاب نیز در این نشست نیازها و مشکلات دامداران شهرستان را شامل درمانگاه دامپزشکی، مرکز مایه کوبی ، امکانات فنی برای ذخیره و نگهداری واکسن ها (سردخانه)، کشتارگاه دام و توسعه امکانات فنی و پرسنلی دامپزشکی عنوان کرد.
دکتر' ولی الله جغتایی ' با ارایه گزارشی از وضعیت دامپزشکی سبزوار و خوشاب گفت: شهرستان خوشاب استعداد خوبی برای صنایع دامپزشکی و دامپروری دارد.
وی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در حوزه کنترل بیماریهای دامی و سلامت دامهای خوشاب، افزود : در سطح شهرستان 110 واحد اپیدمیولوژیک وجود دارد.
وی ادامه داد : این شهرستان دارای 19واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 274 هزار و 200 واحد پرواربندی گاوداری گوشتی به ظرفیت550راس و هفت واحد گاوداری شیری اصیل به ظرفیت 868 راس و سه واحد پرورش ماهی سردابی به ظرفیت 14تن و366 کندو صنعتی است .
وی همچنین آمار دام سنگین شهرستان خوشاب را 2500راس و دام سبک را 84 هزار راس عنوان کرد و افزود : این رقم 2/1درصد جمعیت دام سبک استان و 7/0درصد دام سنگین استان را تشکیل می دهد.
دکتر جغتایی با اشاره به توانمندیهای منطقه، گفت:این منطقه برای توسعه دامپروری مساعد است.

در این نشست دکتر 'برات اله زید آبادی ' به عنوان رییس شبکه دامپزشکی خوشاب معرفی شد.
بعد از این نشست ساختمان دامپزشکی خوشاب با مساحت دو هزار متر مربع و زیربنای 200متر که با اعتبار 40 میلیون ریال بازسازی شده بود، افتتاح شد .
 

نظر شما
ادامه