کد خبر: ۷۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین

 

افتتاح اولین داروخانه دامپزشکی در خاکعلی

 

دکتر علی آقاجان نیا معلم ، رئیس دارو، درمان و آزمایشگاههای اداره کل دامپزشکی قزوین گفت : افتتاح  داروخانه دامپزشکی در بخش خاکعلی شهرستان آبیک با مسئولیت دکتر میثم غلامرضا ، بخش عمده ای از مشکلات دامداران و مرغداران منطقه در خصوص تامین اقلام دارویی مورد نیاز دام و طیور را مرتفع خواهد نمود .

شهرستان آبیک دارای 3 باب داروخانه دامپزشکی و 2 مرکز درمانی و مایه کوبی دام وطیور بوده که آماده ارائه خدمات به دامداران و مرغداران محترم منطقه می باشد .

گفتنی است بخش بشاریات با مرکزیت خاکعلی از حدود 30 روستا تشکیل شده که جمعیت دامی آن به طور تقریبی 000/12 رأس گاو صنعتی ، 4000 رأس گاو روستایی و 000/80 رأس گوسفند می باشد.

--------------------------------

 

توزیع رایگان 270 عدد بیدون شیر توسط دامپزشکی قزوین

 

دکتر اکبر شاهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت : در راستای رعایت شرایط بهداشتی در حمل ونقل شیر تولیدی واحدهای دامداری روستایی این شبکه با اطلاع رسانی در تعدادی از روستاهای تحت پوشش شهرستان قزوین، نسبت به توزیع 270 عدد بیدون در تعداد 21روستای بخش مرکزی و15روستای بخش طارم سفلی ،25روستای بخش رودبار الموت غربی و تعداد18روستای بخش رودبارالموت شرقی اقدام نمود.

همزمان با تحویل بیدون ها به روستائیان مطالبی نیزتوسط کارشناس این شبکه درارتباط بابهداشت شیر به دامداران ارایه گردید.

--------------------------------

 

بازنگری روش های اجرایی تامین کنندگان تخصصی درجلسه دارو و درمان با رؤسای شبکه های دامپزشکی استان قزوین

 


رئیس اداره دارو و درمان و آزمایشگاههای دامپزشکی قزوین گفت : در جلسه ای که با حضور روسای شبکه های دامپزشکی تابعه قزوین برگزار گردید، در خصوص بازنگری روش های اجرائی تامین کنندگان تخصصی( داروخانه ها مراکز مایه کوبی و کلینیک ها )  بحث و تبادل نظر شد.

دکترعلی آقا جان نیا معلم افزود :در این جلسه بر ضرورت ساماندهی وضعیت دفاتر اشتغال به امور درمانی همکاران بخش خصوصی تأ کید گردید.

گفتنی است در حال حاضر 107 همکار دامپزشک در بخش خصوصی ضمن اخذ مجوز از اداره کل دامپزشکی استان قزوین  مسؤلیت امور درمانی  دام وطیور استان قزوین را برعهده دارند که  تعدادی از آنها غیر فعال می باشند.

--------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای بوقلمون در اداره کل دامپزشکی قزوین

 

رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد : در راستای برگزاری دوره های آموزشی پرسنل اداره کل دامپزشکی استان قزوین، دوره آشنایی با بیماریهای بوقلمون و سایر طیور، در محل این اداره کل برگزار گردید.

 دراین دوره که با تدریس دکتر هاشمی کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی برگزار گردید ،روشهای پیشگیری و مبارزه با بیماری در بوقلمون،کبک و بلدرچین برای کارشناسان ستادی و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه ارائه شد.

دکتر وحید کشاورز اضافه کرد: شهرستانهای تاکستان و بوئین زهرا در حال حاضر یکی ازقطب های پرورش بوقلمون در کشور می باشد.

وی همچنین گفت : وجود تنها کشتارگاه بوقلمون در شهرستان بوئین زهرا فرصتی را فراهم آورده تا بوقلمون های پرورشی سایر استانها نیز جهت کشتار به این استان ارسال گردد که همین امر ضرورت برگزاری چنین دوره هایی را در استان نشان می دهد.

دکتر کشاورز در ادامه اظهار نمود : با توجه به توانمند یهای استان در زمینه پرورش طیور، برگزاری دوره های آموزشی با موضوع سایر طیور، در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لینا
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
مرسی
نظر شما
ادامه