کد خبر: ۷۶۷۸۱

حکیم مهر: در راستای جلوگیری از شیوع و کنترل بیماری تب برفکی، میادین عرضه دام در بازار‌های هفتگی میاندوآب تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، بر اساس مصوبات جلسه ستاد پیشگیری از بیماری‌های دامی، حمل دام سبک‌وسنگین فقط با اخذ مجوز از اداره دامپزشکی مجاز بوده و ورود و خروج دام به شهرستان نیز فقط با مجوز دامپزشکی و تحت نظارت این اداره مجاز خواهد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میاندوآب در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، در مورد بیماری تب برفکی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تب برفکی یک بیماری واگیردار، عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده و دارای علائم تب، بی‌اشتهایی، سوزش و زخم‌زبان در دام‌های سنگین و ایجاد لنگش و دارای ضایعاتی در ناحیه پستان در دام‌های سبک است.

«مهدی فتاحی» افزود: مهم‌ترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس بوده و تب، آب‌ریزش دهان، بی‌اشت‌هایی و لنگش از علایم آن در گاو و گوسفند است.

وی گفت: واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری بوده و حمل‌ونقل غیربهداشتی دام و تأمین دام از مناطق آلوده موجب گسترش آن می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب هم چنین به دامداران توصیه کرد تا کنترل کامل این بیماری در منطقه از هر گونه حمل‌ونقل دام‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده علایم بیماری ضمن جداسازی دام‌های بیمار، مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.

 

نظر شما
ادامه