کد خبر: ۷۶۶۹۲

حکیم مهر: یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری، توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی خوشاب مورد نمونه برداری جهت تشخیص آزمایشگاهی قرار گرفت و نتیجه آزمایش، مثبت اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب، رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری هاری یک بیماری عفونی حاد، کشنده و ویروسی می باشد که به دو شکل هاری خشمگین و هاری خاموش در گوشتخواران اهلی و وحشی بروز می کند و انسان و سایر دام های اهلی اغلب از طریق گزیده شدن توسط حیوان هار یا تماس با ترشحات حاوی ویروس به این بیماری مهلک مبتلا می شوند.

«محمود ترخاصی» افزود: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری مهلک هاری از ابتدای سال جاری یک مورد  نمونه برداری آزمایشگاهی از یک قلاده سگ مشکوک صورت پذیرفته و اقداماتی مانند تکمیل واکسیناسیون سگ های گله و نگهبان موجود در کانون بیماری و شعاع کانونی، آموزش و ترویج و آگاه سازی، قرنطینه سگ های با سابقه درگیری با مورد مثبت بیماری و انجام پایش و مراقبت صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول عنوان نمود: تاکنون 968 قلاده سگ گله و نگهبان بصورت رایگان علیه بیماری هاری در شهرستان واکسینه شده است و صاحبان سگ های گله و نگهبان حتماً واکسیناسیون هاری حیوانات خود را پیگیری نمایند. و  هرگونه تغییر رفتار حیوانات جهت بررسی به شبکه دامپزشکی اعلام گردد.

 

نظر شما
ادامه