کد خبر: ۷۶۵۶۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با اعلام اینکه اخیرا نماینده استرالیا در حال رایزنی با کسانی است که متقاضی واردات دام زنده هستند، گفت: ونزوئلا نتواست تاییدیه های مورد نیاز برای ارسال گوشت به ایران را بگیرد. بنابراین کشتارگاه های این کشور باید نواقصشان را رفع کنند، تا بتوانند تایید های لازم از سوی ایران را دریافت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه امروز، مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان درباره وضعیت تولید دام در این استان به خبرنگار «راه امروز» گفت: حدود یک میلیون  و ۳۰۰ هزار راس دام سبک،  ۳۰ تا ۴۰ هزار راس دام سنگین و نیز ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر شتر در استان پرورش داده شده است. همچنین در یک سال گذشته نزدیک ۲۰میلیون گوشت مرغی در استان پرورش داده شد، که پس از کشتار وارد چرخه مصرف انسانی شد.

صادرات میگو و ماهی به ۲۲ کشور دنیا

«دکتر مصطفی فخرآبادی پور» با بیان اینکه استان هرمزگان در پرورش آبزیان پیشرو است، افزود: در حوزه پرورش ماهی در قفس رتبه اول در کشور و در پرورش میگو نیز جزء استان¬ های در حال توسعه هستیم. همچنین لارو آبزیان در استان هرمزگان پرورش یافته و میگوی پرورشی در استان های آبزی پرور کشور از جمله «خوزستان، بوشهر، گلستان و سیستان وبلوچستان»  تولید و سپس تمامی محصولات پس از پرورش به ۲۲ کشور دنیا از جمله اتحادیه اوراسیا و چین صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان تاکید کرد که تمامی این محصولات باید الزامات کشورهای مقصد را باید پاس کنند، به این منظور گاهی ممکن است برخی کشورها بازرس بفرستند و پس از تاییدیه و رجیسترهای مورد نیاز این محصولات صادر شود.

براساس آمار اعلامی این مقام مسوول، در سال گذشته ۵۴ هزار تن میگو و ماهی از استان هرمزگان صادرات انجام شده است.

جزئیاتی از واردات و صادرات گوشت

 به گزارش راه امروز، فخرآبادی پور در پاسخ به اینکه آیا صادرات گوشت در یکسال گذشته انجام شده است یا خیر، توضیح داد:  به دلیل نیاز کشور صادرات «گوشت قرمز، مرغ و دام زنده» صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «راه امروز» مبنی بر اینکه هم اکنون واردات گوشت از چه کشورهایی انجام می شود، گفت: در حال حاضر واردات گوشت گرم از کشور «کنیا» صورت می‌گیرد.

او توضیح داد: برای واردات کشتارگاه های کشورهای مبدا را بازرسی می‌کنیم؛ زیرا سلامت و امنیت غذایی جامعه خط قرمز ما است. پس از کسب تاییدیه های لازم اجازه واردات از آن را می‌دهیم. برای مثال از ۵ کشتارگاه «ونزوئلا» فقط یک کشتارگاه تاییدیه لازم را کسب کرد. در کنیا پس از قرنطینه ۲۱ روزه دام تحت نظارت کشتار شد و گوشت آن به صورت گرم وارد استان تهران، البرز و قم شد.

فخرآبادی پور با اشاره به اینکه «برزیل» قطب تولید گوشت در دنیا هست، توانسته تاییدهای لازم را بگیرد و به سراسر دنیا گوشت صادرکند، اما ونزوئلا نتواست تاییدیه های مورد نیاز برای ارسال گوشت به ایران را بگیرد. بنابراین کشتارگاه های این کشور باید نواقصشان را رفع کنند، تا بتوانند تایید های لازم از سوی ایران را دریافت کنند.

رایزنی با استرالیا برای واردات دام زنده

به گزارش راه امروز، این مقام مسوول با اعلام اینکه اخیرا نماینده استرالیا در حال رایزنی با کسانی است که متقاضی واردات دام زنده هستند، گفت: استان هرمزگان بعنوان شاهراه و محور اصلی این پتانسیل را دارد، که این ارتباط را برقرار کند؛ ولی سختگیری هایی از سوی طرف مقابل وجود دارد. به محض اینکه تاییدهای لازم را به طرف ایرانی بدهند، متقاضیان میتوانند دام زنده وارد کشور کنند.

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا موردی بوده که مثلا پس از واردات گوشت در سلامت آن مشکلی وجود داشته باشد، که بخواهید محصول را مرجوع کنید؟ گفت: دامپزشکی مرزبان سلامت کشور است. بله مواردی داشتیم به طور مثال در سال ۱۳۹۶ ،۲۰۰ تن گوشت به صورت قاچاق وارد کشور شده بود که بار میکروبی زیادی داشت. با دستور مقام قضایی این محموله گوشتی توقیف، معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.

فخرآبادی پور در پایان توضیح داد: هر محموله پس از ورود به کشور اگر نتواند ضوابط سازمان دامپزشکی یا استاندارد ملی را اخذ کند، معمولا سه حالت پیش می آید، یا معدوم می شود، یا به کشور مبدا مرجوع و یا اینکه قرنطینه می‌شود تا به کشور دیگر صادر شود.


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
9
در مملکت چه خبره ...........؟ هر مدیرکلی خودش میره رایزنی با کشورها. اقا بفرمایید ما هم بریم رایزنی کنیم ...............
پاسخ ها
خالو
| United States of America |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
ماشاالله اینقدر مسولان ما واضح و با صداقت و مستقل صحبت میکنند که برای کشف وقایع الزامیست که صحبتهایشان آنالیز و رمزگشایی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دیگه ببینم راجع به مدیران دولت مردمی اینجور حرف بزنید بقول حمیدلولایی (خشایار)میزنم تو مخت
صدر مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
3
البته دوتا کشتارگاه در ونزوئلا تائید شدند که تو سایت قرنطینه اسمشون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
5
برید بخونید. ونزوئلا خودش با بحران گوشت مواجه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
0
چقدرما پیشرفت کردیم با مسئولین جهادی که ونزئلا هم به ما حاضر نیست گوشت بده ،البته تحریم ها ونزئلا برداشته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
2
.......... واردات گوشت چرا؟؟؟خوراک ارزون بدین گوشت تولید میکنیم.فقط فکر بدبخت کردن دامدار هستین ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
خوراک ارزون بگیرید که گوشت تولید کنید که با سود هنگفت برای خودتان ، گران به دست مردم برسانید .
محمد63 ساله دامداروگشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
0
باسلام امیدوارم درحد حرف نباشد سال گذشته بقدری علوفه وانهاده گران کردید همسال من بیچاره دامداری خالی شد نمیدانم روزی سرپا میشوم یاکمکهای دولتی به دامداران خواهدرسید درهرصورت سپاس
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
دولت بی غیرت تر و بی خاصیت از این حرفهاست که بخواد مثل بچه آدم گوشت وارد کند و مردم را بازیچه قرار ندهد حتما ده سال زمان لازم هست که یه کیلو گوشت وارد کند مثل خودرو که انحصاری هست و اجازه رقابت داده نمیشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
0
هردم از این باغ بری می رسد
نظر شما
ادامه