کد خبر: ۷۶۴۳۸

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: با رصد واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان، یک کارگاه غیرمجاز تهیه و توزیع گوشت دام‌های مریض و ناسالم در میاندوآب کشف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی فتاحی» روز چهارشنبه اظهار کرد: با ورود دادستانی و نیروی انتظامی، مقدار ۶۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی و آلوده نیز ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی اضافه کرد: با تلاش ضابطین بهداشتی دامپزشکی و نیروی انتظامی، مقصد انتقال گوشت‌های غیربهداشتی استحصالی این مرکز غیرمجاز نیز در یکی از شهرستان‌های استان مجاور ردگیری و کشف و با تشکیل پرونده قضایی متهمین به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب ضمن تقدیر از همکاری مجموعه قضایی و انتظامی از شهروندان درخواست کرد گوشت موردنیاز خود را تنها از مراکز مجاز تهیه کرده و از خرید گوشت از دست‌فروشان و از کنار جاده‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان فعال بوده و ضمن افزایش بازدیدها از اماکن غیرمجاز کشتار دام، با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: در صورت مشاهده هر گونه گوشت مشکوک در سطح مراکز عرضه و طبخ، توسط بازرسان شبکه دامپزشکی اقدام لازم جهت توقیف و ضبط و نمونه‌برداری جهت تشخیص نوع گوشت صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک آن را به شبکه دامپزشکی و یا با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس حاصل نموده و در جریان بگذارند.

شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


نظر شما
ادامه