کد خبر: ۷۶۳۴۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
رئیس سازمان استاندارد کشور نیز گفت: این سازمان در این خصوص از هیچ‌گونه کمکی دریغ نخواهد کرد و با قدرت از این موضوع حمایت خواهد نمود ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی به همراه جمعی از معاونین این سازمان با حضور در سازمان استاندارد کشور با «دکتر مهدی اسلام‌پناه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر حامد زارعی» در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی استاندارد گفت: «تلاش‌ها و زحمات جنابعالی و تمامی همکاران سازمان استاندارد در بهبود و ارتقای کیفیت محصولات بر کسی پوشیده نیست.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با بیان اینکه بسیاری از استانداردهای لازم در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، پیشگیری درمان و اماکن دامپزشکی کشور از قبیل بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و حتی حوزه‌های بین‌الملل و قرنطینه در حوزه دامپزشکی، تدوین نشده است، گفت: «بنابراین نبود استانداردهای لازم در قوانین و مقررات حوزه‌های مختلف و مدیریت‌های فردی گوناگون بعضا بهره‌برداران و دامپزشکان را دچار چندگانگی کرده است؛ به همین جهت است که استانداردهای مورد نیاز در این زمینه باید تدوین و مشخص گردد.»

دکتر زارعی ضمن تاکید بر وجود افراد متخصص و نخبه در سایر حوزه‌های بهداشت مواد غذایی و امنیت غذایی، همچنین حوزه‌های آزمایشگاهی و تشخیصی، تصریح کرد: «سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران آمادگی این را دارد که به همراه افراد متخصص و کارکشته‌ای که در این زمینه دارد به کمک و یاری سازمان استاندارد آمده و استانداردهای لازم در این حوزه را تدوین نماید.»

در ادامه این جلسه «دکتر مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان استاندارد کشور از هرگونه اقدام در جهت امنیت غذایی، تضمین بهداشت غذای مردم و همچنین سلامت دام و انسان استقبال و خاطر نشان کرد: «سازمان ملی استاندارد در این خصوص از هیچ‌گونه کمکی دریغ نخواهد کرد و با قدرت از این موضوع حمایت خواهد نمود.»

همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی در این زمینه تشکیل شود و پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای مشترک آماده و بعد از مراحل کارشناسی در کارگروه مشترک، تفاهم‌نامه امضا و مقدمات کار اجرا گردد.


انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
1
3
استاندارد های مربوط به مراکز بخش خصوصی را مرجع بالادستی و حاکمیتی نظام دامپزشکی یعنی سازمان دامپزشکی می نویسد چرا با سازمان استاندارد تفاهم نامه مبادله کرده اند . این تداخل وظایف نیست ؟ در خصوص استاندارد های نظارتی بر محصولات غذایی و فراورده های خام دامی و خوراک دام هم جزو وظایف سازمان دامپزشکی است چرا نظام دامپزشکی ورود کرده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
لطفا بند اخر قانون نظام جامع دامپروری و افزایش بهره وری را مطالعه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خواندم
ارتباطی با مراکز دامپزشکی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نظام دامپزشکی در قانون دامپزشکان را هم ردیف پزشکان قرار داد
نتیجه شد مشکلات مالیات و کارتخوان

مگر مراکز پزشکی استاندارد دارند
استاندارد که باشد موسسه استاندارد هم می اید مرکز را بازرسی می کند و پولی می گیرد
آزمایشگر بی طرف، دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در حال حاضر اداره استاندارد بابت ممیزی توسط شرکتهای خصوصی مورد تائیدش، برای کالیبراسیون و ایزو 17025 از آزمایشگاههای بخش دولتی و خصوصی درآمد دارد، ولی موقع انجام آزمایشات بجای استفاده از SOP اداره استاندارد یا ایزو، از SOP منحصر به مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی باید استفاده شود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
2
4
یکی از ویژگی های جناب دکتر زارعی ریاست محترم نظام دامپزشکی این است که ایشان بیش از پیشینیان حواس شان به تقویم و مناسبت هاست و کوچکترین مناسبت ها را فراموش نمی کنند. یا پیام می دهند و یا بازدید دارند.
ای کاش کارهای اصلی در این میان فراموش نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
1
ایکاش مشکل سایت isiri. ir هم حل شود، sop اداره استاندارد به سختی دانلود می شود و سرعت کمی دارد، در ضمن sop سازمان دامپزشکی با اداره استاندارد همسو شود، نه اینکه از ایزو و کتب رفرنس هر کس هر برداشتی دارد، مکتوب کنند. واقعن آزمایشگاه ها را سر در گم میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
4
جناب آقای دکتر زارعی، اگر تعیین استانداردها ازجمله مسئولیتهای نظام دامپزشکی است،ابتدا کارگروه تشکیل بدهید، استانداردها را تعیین کنید وبعد اعلام کنید که تا کنون استانداردی نداشتیم و ما آنرا تعیین کردیم نه اینکه، عالم و آدم را باخبر کنید که ما استاندارد فلان وفلان را نداریم،نتیجه این گونه ملاقاتها و اظهار نظرها، جز حساس نمودن سازمان استاندارد و دیگران، چه فایده دیگری، جز عکس یادگاری دارد؟
نظر شما
ادامه