کد خبر: ۷۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: استاندار مرکزی گفت: با توجه به نقش و اهمیت دامپزشکی در تامین امنیت غذائی و سلامت جامعه باید جایگاه آن در حوزه سلامت ارتقاء یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «فرزاد مخلص الائمه» امروز یکشنبه بیست و سوم مهرماه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه تولید دام، طیور و آبزی پروری برخوردار است، اظهارکرد: دامپزشکی در ابعاد مختلف اقتصادی، بهداشتی، علمی و پژوهشی می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت کشور شود و ظرفیت‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف می‌توان برای دامپزشکی تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به تکمیل زنجیره این بخش بیش از پیش تلاش کرد افزود: باید ظرفیت دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها فعال شود تا شاهد افزایش تولید محصولات دامپروری در استان باشیم.

استاندار مرکزی گفت: اقدامات دامپزشکی این استان در زمینه مقابله با بیماری‌ها و افزایش تولید در بخش دامپروری مطلوب است و لازم است ظرفیت مناسبی برای جذب نیرو و تجهیزات مورد نیاز این اداره فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی دو وظیفه مهم پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی و پیشگیری از تشکیل پرونده‌ها در محاکم قضائی را برعهده دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه دامپزشکی در سلامت اجتماع به صورت مستقیم و غیر مستقیم دخیل است باید به جایگاه بهتری دست یابد.

مخلص الائمه، فرهنگ سازی را امری ضروری بر پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی برشمرد و گفت: باید آموزش به شهروندان با جدیت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی از جمله دستگاه‌های پرتلاش و مظلوم است که اقدامات و زحمات کارکنان این دستگاه دیده نمی‌شود افزود: این اداره سالهاست بدون چشم داشت، و کاملاً مظلومانه برای امنیت غذایی جامعه تلاش می‌کند.

ایمن سازی سه میلیون و ۵۵۰ هزار رأس دام در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هم گفت: امسال سه میلیون و ۵۵۰ هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی و ۳۶۷ رأس دام علیه بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شد.

«دکتر محمد فتاحی» با بیان اینکه امسال ۱۲۲ میلیون دز واکسن طیور توسط این اداره کل دامپزشکی در استان مرکزی تزریق شده است اظهار کرد: سه میلیون و ۲۰۹ هزار از مجموع این واکسن‌ها، واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی افزود: دامپزشکی یکی از سازمان‌های حساس کشور است که مأموریت‌های آن و تأثیرات آن در هیچ دستگاه و تشکیلاتی محقق نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک با انسان، سلامت دام، تأثیر در بهداشت جامعه و استانداردهای مربوط به حوزهٔ دام اظهار کرد: موضوع امنیت مواد غذایی که در صدر نیازهای ضروری بشر قرار دارد یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه ۵۲۰ هزار متر مربع جایگاه دام برای مقابله با کنه‌ها و جلوگیری از انتقال بیماری به دام‌ها ضد عفونی و سمپاشی شده است گفت: امسال ۵۰۰ رأس لاشه غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های دام استان غیر قابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف خارج شد.

فتاحی با بیان اینکه امسال ۱۱۸ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد ادامه داد: امسال ۳۳ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و ۱۱۷ واحد متخلف به مراجع قضائی استان معرفی شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
امسال یه مراسم ساده برای روز دامپزشکی هم نگرفتید، این هست جایگاه دامپزشک در استان مرکزی، جناب استاندار
نظر شما
ادامه