کد خبر: ۷۶۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشت، خط قرمز دامپزشکی است، گفت: مسئولیت این حوزه سنگین و در راستای تضمین امنیت سلامت جامعه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسدالله عباسی» روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل، روسای ستادی و ادارات دامپزشکی شهرستان های تابعه استان گیلان، بمناسبت هفته دامپزشکی در استانداری، افزود: بسیاری از افراد جامعه نسبت به وظایف و عظمت کار نیروهای فعال دامپزشکی اطلاع کافی ندارند و این در حالی است که، فعالان این حوزه برای تحقق بهداشت، سلامت و امنیت غذایی تلاش می‌کنند و ثمره کار آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی تامین بهداشت، سلامت و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی را از جمله وظایف دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: فعالان متخصص و متعهد در دامپزشکی برای صیانت و حراست از سرمایه‌های مردم در این حوزه تلاش می‌کنند که بسیار مهم و با اهمیت است.

عباسی با بیان اینکه تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی از جمله دیگر وظایف سنگین دامپزشکی است، اضافه کرد: مردم با اعتماد و اطمینان به حوزه دامپزشکی، با خیال آسوده بسته بندی ها و فرآورده های غذایی را استفاده می کنند که این نشان از اهمیت کار و رسالت سنگین نیروهای دامپزشکی است.

نماینده عالی دولت در گیلان سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی را کار خوبی دانست و با بیان اینکه فعالان این حوزه هوشمندانه و با تمام توان تلاش می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به وجود اعتبارات استانی و ملی، قرنطینه سنتی باید کنار گذاشته شود ضمن اینکه آزمایشگاه های دامپزشکی نیز به دانش روز مجهز شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه تیم دامپزشکی گیلان از نیروهای حاذق، متخصص و متعهد برخوردار است، اظهار داشت: تعهد فعالان در حوزه دامپزشکی نسبت به مردم در کنار سایر ویژگی‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی با مهم دانستن ارائه آموزش‌های ترویجی به روستائیان و عشایر برای پیشگیری از نشر آلودگی و جلوگیری از تلفات دامی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش مهم بیمه در حوزه سرمایه گذاری، اهمیت این موضوع نیز باید به سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش دام و طیور سایر حوزه ها تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از تمامی نیروهای فعال دامپزشکی بیان کرد: این استان رتبه خوبی در تولیدات مرتبط با کار دامپزشکی دارد بنابراین این مهم را مدیون زحمات فعالان این حوزه هستیم.

دکتر هادی بابایی مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات این اداره کل طی یک سال اخیر ارائه داد.

۱۴ تا ۲۰ مهرماه با شعار (دامپزشکی یک قرن خدمت) هفته دامپزشکی نام گرفته بود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Hungary
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
4
شما داری. خب بسم الله از خودت شروع کن. حق مطلب رو ادا کن. و عمل کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
2
به عمل کار برآیند به سخنرانی نیست
حضرتعالی که شناخت و اطلاع دارید لطفا همین الان اعتبارات اداره کل دامپزشکی گیلان را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهید
نظر شما
ادامه