کد خبر: ۷۶۲۶

حکیم مهر - مجوزهای صادرشده برای واردات مقدار محدودی گوشت از گذشته باقیست و در حال حاضر هیچ مجوز جدیدی صادر نشده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: از اوایل امسال تنها دو مورد مشکوک در اردک در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را شاهد بودیم.

دکتر سید محسن دستور افزود: مراقبتها و پایشهای مرتب سازمان دامپزشکی کشور باعث شد که این بیماری نتواند برای سال جاری مخاطراتی را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت که کشور همچنان از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است.

دستور ادامه داد: رعایت ضوابط بهداشتی و تقویت قرنطینه باعث شده است که وضعیت در کشور مطلوب ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: هر ساله در فصل زمستان شاهد بیماریهای تنفسی هستیم که نباید آن را با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشتباه کنیم. بنابراین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ممکن است موجب مرگ تعدادی از طیور شود.

دستور یادآور شد: خوشبختانه در طیور بومی، صنعتی و سایر طیور کشور هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

کانونهای بیماری تب برفکی در کشور محدود شده است

این مقام مسئول درباره بیماری تب برفکی تاکید کرد: هیچ نوع سوش جدیدی در رابطه با بیماری تب برفکی به کشور وارد نشده و کانونهای این بیماری نیز بسیار محدود است.

وی اظهار داشت: عدم رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده نادرست از واکسنها ممکن است این بیماری را در برخی از دامداریها افزایش دهد.

دستور همچنین گفت: اقدامات انجام شده برای مقابله با تب برفکی نشان داده است که تعداد کانونها افزایش نیافته، بلکه در سطحی محدود باقی مانده است.

وی درباره بحث واردات افزود: تاکنون مجوز جدیدی در زمینه واردات گوشت صادر نشده و آنچه که وارد می شود، مربوط به مجوزهای گذشته است.

دستور خاطرنشان کرد: واردات تخم مرغ نیز به صورت محدود تنها از کشور ترکیه انجام می شود.

وی درباره مرغ نیز گفت: به دلیل افزایش تولید، نیازی به واردات مرغ وجود ندارد. بنابراین هیچ مجوزی نیز برای این محصول پروتئینی صادر نشده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه