کد خبر: ۷۶۰۹۰

حکیم مهر: رییس شبکه بهداشت مرودشت از حمله خرس به یک چوپان در روستای دشتک مرودشت خبر داد و گفت: یک قلاده خرس در کوه روستای دشتک این شهرستان به یک چوپان جوان حمله و او را مجروح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «روح اله کریمی» روز دوشنبه گفت: در کوه های روستای دشتک از توابع بخش دوردزن شهرستان مرودشت یک قلاده خرس به چوپان جوان با ۲۰ سال سن حمله کرد.

رییس شبکه بهداشت مرودشت ادامه داد: این چوپان که در کوه‌های روستای دشتک در حال چرای دام بوده که مورد حمله ناگهانی خرس قرار گرفت و از ناحیه کمر مصدوم شد.

وی با اشاره به این موضوع که اکنون حال عمومی این جوان مساعد است، افزود: این مصدوم‌ پس از انتقال به مراکز درمانی مورد معالجه قرار گرفت و جهت پیشگیری از بیماری کشنده هاری، واکسن و سرم درمانی برای این شخص در واحدهای زیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت تجویز و خدمات درمانی لازم را دریافت کرده است.

کریمی با تاکید بر این نکته که عامل اصلی اتفاقات و آسیب دیدن انسان در مواجه با خرس، مواجه ناگهانی است که موجب واکنش خرس خواهد شد بیان کرد: توصیه می کنیم شهروندان در ساعت شب از حضور در مناطق زندگی حیوانات وحشی پرهیز کنند و در صورت مواجهه با این گونه حیوانات آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ وجه حالت تهاجمی نگیرند تا خرس از آنها احساس ترس نکند چرا که تمام حملات به دلیل احساس ترس حیوان بوجود می‌آید.

اسماعیل خوشبخت،فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این چوپان جوان در کوه های سیبکی در اطراف روستای دشتک مورد حمله خرس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فرد ناصر غیور دشتکی نام دارد،افزود: خرس ابتدا به چند گوسفند حمله کرده و بعد به سمت چوپان هجوم آورده است.

مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه