کد خبر: ۷۵۹۵۶

حکیم مهر: برخی دانشمندان اسلامی و یهودی حلال بودن گوشت تولید شده در لابراتوار را تائید کرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شفقنا، دانشمندان اسلامی با مشورت یکی از تولیدکنندگان پیشروی گوشت پرورشی می‌گویند: پروتئین تازه‌ای که از سلول‌های حیوانی رشد می‌کند و نیازی به ذبح حیوانات ندارد، می‌تواند حلال یا مجاز باشد. اتحادیه ارتدوکس یهودی در این ماه برای اولین بار یک سویه مرغ آزمایشگاهی را به عنوان «کوشر» یا غذای حلال یهودی تأیید کرد.

«جاش تتریک» مدیر عامل «گود میت» به آکسیوس می گوید: حکم حلال گوشت های کشت شده را به روی 2 میلیارد نفر دیگر در سراسر جهان باز می کند. همچنین تنها در ایالات متحده، 12 میلیون مصرف کننده کوشر و 35 میلیون مصرف کننده غیر یهودی محصولات کوشر وجود دارد.

این شرکت گفت: گود میت، که اخیراً مرغ پرورشی خود را در ایالات متحده به فروش رسانده است، نظر شرعی را از سه نفر از علمای معتبر در عربستان سعودی خواست و واجد شرایط اعلام شد. تنها یک شرط برای این حکم عنوان شده و آن هم این است که برای حلال بودن، رده سلولی گوشت باید از حیوانی باشد که خوردن آن برای مسلمانان جایز است، مانند مرغ یا گاو.

در همین حال بنیاد حلال آمریکا در یک راهنمای معتبر برای گوشت های پرورشی می گوید: بیشتر محصولات فعلی موجود به دلیل این واقعیت که خطوط سلولی از حیوانات زنده گرفته شده اند حلال تلقی نمی شوند مگر اینکه طبق قوانین اسلامی ذبح شده باشند. و برخی از خاخام ها هم می‌گویند: گوشت پرورشی اگر از سلول های جانوران زنده رشد کرده باشد، کوشر نیست.

گفتنی است برای تولید گوشت پرورشی، سلول‌های حیوانی را در یک ظرف بزرگ فولادی به نام بیوراکتور قرار می‌دهند و حداقل به مدت دو هفته با انواع مواد مغذی تغذیه می‌شوند که به رشد و تمایز سلول‌ها کمک می‌کنند، مشابه آنچه در یک حیوان زنده رخ می‌دهد.


نظر شما
ادامه