کد خبر: ۷۵۹۳۰

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هرکسی که در زمینه نهاده‌های دامی آلوده در استان همدان کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علیرضا عباسی» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص نهاده‌های دامی آلوده در استان همدان، گفت: حدود 80 درصد از ذرت مورد استفاده برای خوراک دام و طیور از طریق واردات از کشورهای برزیل و آرژانتین تامین می‌شود و میزان وابستگی به واردات کنجاله سویا نیز بالا است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود یک ماه و نیم زمان می‌برد تا محموله‌ نهاده دامی از مبدا به بنادر ایران برسد و تامین ارز مورد نیاز آن نیز زمان‌بر است، ادامه داد: مدتی نیز نهاده‌های دامی در انبارهای بنادر کشور نگهداری می‌شوند تا با کامیون‌ها به انبارهای استانی حمل شوند و مصرف آن فرآیند نسبتا طولانی دارد. اگر ذرت خریداری شده کیفیت مناسبی نداشته باشد احتمال آلودگی و فساد بیشتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فرآیند واردات تا مصرف نهاده‌های دامی در دامداری‌ها و مرغداری‌ها به حداقل زمان ممکن برسد، عنوان کرد: نباید اجازه داده شود نهاده‌های دامی به هر دلیلی بیشتر از زمان استاندارد در انبارها نگهداری شود و واردکننده باید ملزم شوند که نهاده‌ها را با بهترین کیفیت و یا کیفیت قابل قبول خریداری کنند.

وی با بیان اینکه باید فرآیند واردات و توزیع نهاده‌های دامی تسهیل و به حداقل زمان ممکن برسد، تصریح کرد: آلودگی نهاده‌های دامی دپو شده در استان همدان باید بررسی شود تا مشخص گردد که آیا از مبدا آلوده بوده و یا در انبارها دچار آلودگی و فساد شده اند. باید مشخص شود که در تست های اولیه در بندر امام خمینی دارای آلودگی بوده یا خیر؟

عباسی عنوان کرد: هرکسی که در زمینه نهاده‌های دامی آلوده در استان همدان کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
ادامه