کد خبر: ۷۵۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک راس جبیر ایرانی که توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست فردوس به شبکه دامپزشکی ارجاع شده بود، معاینه و مورد درمان و جراحی قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فردوس، یک رأس جبیر ارجاعی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس معاینه و اقدامات درمانی لازم برای آن انجام شد.

«دکتر اسماعیلی» رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: با توجه به امضاء تفاهم نامه همکاری بین شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس، معاینه و درمان حیوانات بیمار توسط دامپزشکی انجام می شود و در این راستا یک رأس جبیر آسیب‌دیده که توسط مسافران از جاده‌های اطراف فردوس به اداره محیط زیست تحویل شده و بر اثر برخورد با خودرو دچار جراحت و پارگی از ناحیه دست بود معاینه و اقدامات درمانی لازم نیز بر روی این حیوان کمیاب انجام شد.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به گستردگی فعالیت دامپزشکی، تفاوت گونه‌های مختلف با هم، تفاوت حساسیت‌های دارویی، تفاوت بیماری‌ها و تنوع آنها، امر تشخیص و درمان دامها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و رشته تخصصی دامپزشکی حیات‌وحش به بررسی و درمان حیوانات موجود در حیات وحش می‌پردازد.

گفتنی است: جبیر نوعی غزال ایرانی است که شباهت بسیار زیادی به آهو دارد. جبیر چثه کوچکتری نسبت آهو داشته و در این گونه بر خلاف آهو، هر دو جنس نر و ماده دارای شاخ می باشند.

جبیر در گذشته جزو گونه‌های با پراکندگی مناسب در اکثر عرصه‌های بیابانی کشور بوده که متاسفانه بدلیل شکار غیرمجاز و تغییر کاربری عرصه‌های دشتی و بیابانی در چند سال گذشته از طبیعت بیشتر مناطق حذف گردیده و نسل این گونه زیبا در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
1
قوطی خالی پنیر روی میز جراحی!! عدم استفاده از روپوش جراحی!! احسنت!
نظر شما
ادامه