کد خبر: ۷۵۷۷۸

حکیم مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ظرفیت‌های تولید فرآورده‌های خام دامی در کشور گفت: باید به سمت استانداردسازی محصولات صادراتی حرکت کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، «دکتر سید اصغر برائی نژاد» در دیدار با «دکتر احمدی» مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در دامپزشکی استان ایلام در بخش‌های مختلف، افزود: اقدامات دامپزشکی در بحث مستندسازی فعالیت‌های کمیته‌ها، برون سپاری‌ خدمات و افزایش نظارت‌های بهداشتی قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور، کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، فراهم کردن زمینه برای صادرات فرآورده‌های دامی، افزایش نظارت‌ها، استانداردسازی صادرات تولیدات و حرکت در مسیر عدالت سازمانی در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر با استانداردسازی تولیدات، صادرات محصولات به برخی کشورها داریم، باید همین استانداردسازی تولیدات را در مرزهای کشور اعمال کنیم تا محصولات و فراورده‌های خام دامی به کشورهای همسایه صادر شود.

دکتر برائی نژاد افزود: باید زیرساخت‌های لازم در مرزهای کشور از جمله آزمایشگاه‌های تشخیصی و قرنطینه لازم برای صادرات محصولات متناسب با "استاندارد کشورهای همسایه" فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در بخش‌های فرآورده‌های خام دامی بیش از نیاز مصرف، تولید داریم، بیان کرد: سازمان دامپزشکی آماده هرگونه همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای صادرات این محصولات است.

وی گفت: شرط اساسی در صادرات تولیدات فراورده‌های خام دامی استانداردسازی صفر تا ۱۰۰ تولیدات یعنی از مزرعه تا کارخانه و سفره است.

دکتر برائی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های مرز مهران برای صادرات فرآورده‌های خام دامی، افزود: باید زیرساخت‌های آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای در این مرز برای صادرات فرآورده های خام دامی ایجاد شود.


نظر شما
ادامه