کد خبر: ۷۵۷۴۶

حکیم مهر: سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نسبت به عدم رعایت موارد بهداشتی و تغذیه ای کودکان بی سرپرست به بهزیستی استان و مراکز نگهداری کودکان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ابوالفضل احمدزاده» اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق عامه همه‌شهروندان، بازدید میدانی و سرزده از یک مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهرستان زاهدان انجام شد که متاسفانه با صحنه های خوبی روبرو نبودیم.

وی افزود: این مرکز که تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت میکرد مقادیر زیادی گوشت قرمز و سفید را در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری میکرد که به همین دلیل، همه آنها فاسد و تاریخ مصرف گذشته شده و دیگر قابلیت مصرف انسانی نداشت اما باز هم در سردخانه دپو شده بود.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه این گوشت ها سلامت کودکان این مرکز را به طور جدی در معرض خطر قرار می داد با تایید کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت معدوم شد.

به گفته احمدزاده؛ این مرکز نیز برای دومین بار پلمپ شد و برای متولی آن نیز در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: به اداره کل بهزیستی استان و مراکز نگهداری کودکان نیز هشدار و تذکر جدی داده میشود که نسبت به رعایت حقوق عامه و بهداشت غذایی نظارت و دقت ویژه ای داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشابه با جدیت با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه