کد خبر: ۷۵۵۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: کلیه خوکی که به وسیله جراحی به یک مرد دچار مرگ مغزی پیوند زده شده بود، با گذشت یک ماه همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد. این موضوع می‌تواند گامی بزرگ در راستای درمان بیماران باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، محققان مرکز پزشکی لانگون هلث دانشگاه نیویورک با اعلام نتایج این آزمایش گفتند که این طولانی‌ترین مدتی است که یک کلیه خوک توانسته است در بدن یک انسان، هرچند دچار مرگ مغزی کار کند. محققان قصد دارند فعالیت این کلیه را برای ماه دوم نیز تحت نظر داشته باشند.

«رابرت مونتگومری» رئیس مرکز پیوند لانگون دانشگاه نیویورک، گفت: به نظر می‌رسد که این اندام مثل اعضای انسان کار می‌کند.

مونتگومری روز ۱۴ ژوئیه کلیه یک فرد دچار مرگ مغزی را با کلیه یک خوک دستکاری شده ژنتیک تعویض کرد و بلافاصله مشاهده کرد که این کلیه شروع به تولید ادرار کرد و گفت: این کلیه حتی بهتر از کلیه انسان کار می‌کند.

«موریس میلر» نام این فرد دچار مرگ مغزی است که در ۶۷ سالگی ناگهان در نتیجه سرطان مغزی که از پیش تشخیص داده نشده بود، درگذشت. خانواده میلر با این هدف که کلیه خوک روزی بتواند کمبود شدید اندام‌های قابل پیوند را کاهش دهد، بدن او را اهدا کردند.

«ماری میلر» خواهر میلر، درباره تصمیم خود مبنی بر اهدای عضو برادرش برای انجام این آزمایش گفت: او همیشه دوست‌ داشت به دیگران کمک کند و فکر می‌کنم اهدای عضو دقیقا همان کاری بود که او می‌خواست و من هم انجامش دادم. او در کتب‌ پزشکی جاودان خواهد بود.

تلاش برای پیوند اعضای حیوانات به بشر که با عنوان بیگانه‌پیوندی شناخته می‌شود دهه‌هاست که به دلیل حمله سیستم ایمنی افراد به بافت‌های خارجی، موفقیت آمیز نبوده است. اما اکنون محققان از خوک‌هایی استفاده کردند که برای سازگار بهتر اندامشان با بدن انسان دستکاری ژنتکی شده‌اند.

محققان دانشگاه مریلند سال گذشته با اخذ مجوزی ویژه از مراجع قانونی ذی‌صلاح قلب یک خوک دستکاری ژنتیکی شده را به یک مرد بیمار در حال مرگ که هیچ گزینه دیگری پیش رو نداشت پیوند زدند. او تنها دو ماه زنده ماند و قلبش به علتی نامشخص از کار افتاد. اما این آزمایش اطلاعات مفیدی برای آینده در اختیار محققان گذاشت.

سازمان غذا و داروی آمریکا قصد دارد برای گام‌های آینده، به جای اقدامات لحظه آخری، در موارد معدودی مجوز اقداماتی نظیر پیوند قلب و کلیه خوک را به بیماران داوطلب صادر کند.

در حال حاضر در ایالات متحده بیش از ۱۰۰ هزار بیمار در فهرست پیوند اعضا قرار دارند و هزاران نفر از آنها همه ‌ساله در انتظار پیوند، جان می‌سپارند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
3
حالا من ترمای اول دانشگاه از یه استادی پرسیدم چرا از حیوونا به انسان پیوند انجام نمیشه ۳ساعت داشت مسخره ام میکرد فیلم تخیلی زیاد دیدی حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
1
خوک مگر نجس یا حرام نیست. اینجا پاکیزه هست. بیچاره خوک ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
خواهشا ماستا رو تو قیمه ها نریزید
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
درسته . از نظر شرعی مشکلی نداره واقعا ؟؟؟؟ شاید مصلحت هست !!!!l!!!!!!
نظر شما
ادامه