کد خبر: ۷۵۵۶۳
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
عضو شورای عالی نظام پزشکی:
«دکتر بهنام عباسیان» افزود: آیا همکاران جوان تازه فارغ‌التحصیل با حقوق ۱۴ میلیون تومان می‌توانند تشکیل خانواده دهند؟

حکیم مهر: عضو شورای عالی نظام پزشکی، با انتقاد از سیاست های در پیش گرفته شده برای حوزه سلامت کشور، نسبت به ورود دندانپزشکانی از کشورهای همسایه هشدار داد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر بهنام عباسیان» گفت: این روزها ما شاهد بی‌انگیزگی شدید دندانپزشکان مخصوصاً قشر جوان هستیم چون دندانپزشک جوان جایگاهی را برای خودش در نظر نمی‌گیرد. قشر جوان دندانپزشک پس از فراغت از تحصیل وارد دوره طرح می‌شود. ما همه این عزیزان را در مراکز استان نگه نمی‌داریم بلکه در مناطق محروم که نیاز به دندانپزشک باشد نیز می‌فرستیم. در یک سو ما شاهد این هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصمیم اشتباه تعداد دانشجویان را زیاد کرد و از یک سو از وزارت بهداشت سوال می‌پرسم چرا باید بین همکاران دندانپزشک که در نقطه محروم فعالیت می‌کنند هیچ انگیزه‌ای را ایجاد نمی‌کنیم.

 وی افزود: حقوقی که این افراد در نقاط محروم می‌گیرند ماهانه حدود ۱۲ میلیون تومان است. آیا این هزینه مکفی هزینه‌های زندگی است یا خیر. اما چرا به منظور بالا بردن انگیزه دندانپزشکان در مناطق محروم اجازه فعالیت در ساعات غیر اداری را به آنها نمی‌دهیم در حالی که زیرساخت لازم در کلینیک‌ها وجود دارد تا به مردم ارائه خدمت کنند. چرا وزارت بهداشت از فعالیت دندانپزشکان طرحی در ساعات غیر اداری ممانعت می‌کند. آیا برای اشتغال همکاران جوان خرید خدمت انجام می‌شود. آیا همکاران جوان تازه فارغ التحصیل با حقوق ۱۴ میلیون تومان می‌توانند تشکیل خانواده دهند؟ این در حالی است که ما در بوق و کرنا می‌کنیم که جوانی جمعیت اتفاق بیافتد اما هنوز یک جوان دندانپزشک نمی‌تواند خانواده تشکیل دهد شاید به خاطر سیاست‌های غلط است.

 عباسیان ادامه داد: فارغ از این مسائل از طرفی یک دندانپزشک جوان برای راه اندازی مطب حداقل به یک میلیارد تومان پول نیاز دارد و این یک میلیارد تومان حداقل ماهانه ۲۶ میلیون تومان باید قسط دهد در حالی که صرف این هزینه‌ها با این تعرفه‌های بخش خصوصی واقعاً قابل دفاع نیست ولی با این حال چون مخاطب ما مردم است و سلامتی آحاد مردم مهم است خواهش می‌کنیم دندانپزشکان تازه فارغ التحصیلی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند در ساعت بعداز ظهراجازه فعالیت دهند تا بتوانند امرار معاش کنند.

 عضو شورای عالی نطام پزشکی با تاکید بر اینکه سلامت مردم به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌ها در حوزه سلامت در حال فروپاشی است، خاطر نشان کرد: عزیزانی که فکر می‌کنند سلامت مردم در حال فروپاشی است بدانند اگر سیاستمداران عرصه سلامت تصمیمات کارساز نگیرند متاسفانه در آینده نه چندان دور باید شاهد این باشیم؛ دست و چشم‌ما به سوی کشورهای دیگر و همسایه باشد و پزشکان افغانستانی و پاکستانی بیایند و در ایران کار کنند. این پزشکان و دندانپزشکان حداقل ۲ هزار دلار حقوق می‌خواهند اما ما حاضر نیستیم حداقل با ۵۰ میلیون تومان از دندانپزشک خرید خدمت و در آنها ایجاد انگیزه کنیم.

 وی افزود: دندانپزشک حداقل باید ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان داشته باشد که بتواند خانه و مطب اجاره کند و امرار معاش کند. امیدوارم دولتمردان ما واقع گرا باشند و از ویترین غنی جامعه دندانپزشکی استفاده کنند تا بتوانیم نسخه‌ای بپیچیم انگیزه همکاران جوان را بالا ببریم. اینگونه نباشد همکار دندانپزشک در ازای دریافت ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه خلیج فارس کارکند.

 عباسیان در پایان گفت: امیدوارم کسانی که صاحب نظر هستند به این مسائل توجه ویژه کنند، چون سلامتی آحاد مردم در خطر است. همین حالا که اذعان می‌کنیم بیمه‌ها کمک می‌کنند، بیمه‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند خدمات بیمه پایه که به دندانپزشک داده می‌شود بیمه‌های پایه بین ۴ تا ۵ درصد است و بیمه‌های تکمیلی بین ۸ تا ۹ درصد است. در واقع تمام خدمات دندانپزشکی را به بخش خصوصی می‌دهیم اگر بخواهیم این خدمات را به مردم ارزانی دهیم باید بیمه‌ها پای کار بیایند و هزینه تمام شده خدمات را قبول کنند. از طرفی باید سیاستگذاران خرید خدمت کنند تا انگیزه دندانپزشکان بالا برود در غیر این صورت نه تنها دندانپزشکان انگیزه‌شان را از دست می‌دهند بلکه سلامت مردم نیز به خطر می‌افتد.

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
5
من از شما یه سوالی دارم جناب
شما دندان پزشکان رو با امثال پزشکان و پرستاران و دامپزشکان و داروسازان مقایسه کردی بعد میگی بایددد حددد اقللل ۵۰میلیون درآمد داشته باشه؟؟؟
پاسخ ها
دامپزشك دولتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
الان يك فوق ليسانس در دامپزشكي حدود ماهانه ٣٠ميليون درآمد دارد اينكه ولو به گفته شما ٥٠بگيره خيلي زياده؟؟؟؟
همين شماها هستيد كه ……واقعا نميدونم چي بگم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
دامپزشک دولتی می‌شه بفرمایید کدام ارگان یا شغل به فوق لیسانس ۳۰ میلیون حقوق می‌ده؟ حقوق مصوب مجلس ۴ میلیون و۶۰۰ هزار تومان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
کدوم فوق لیسانسی تو دامپزشکی ۳۰ میگیره ؟ من با دکترای حرفه ایش یکساله بیکارم و تا به امروز هزارتومن از دامپزشکی درامد نداشتم
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
1
23
فقط مونده بود دندانپزشکان بگن در آمد ما کمه، چرا شما جماعت دندانپزشک اینقدر ناله میکنید ، تعرفه های شما نجومی هست پذیرش رشته تون کم هست و تعداد فارغ التحصیل ها نسبت به جمعیت خیلی کمه حالا چون مجوز مطب پاره وقت بهتون نمیدن دیگه ندار شدید ، هزینه یه عصب کشی با روکش نصف حقوق یه کارگر یا کارمند با حقوق پایه است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
13
19
فکر نکنم بیان چون کشور خودشان از ما بهتره. جهت رفرنس می‌گم که ایرانی زیادی در چند سال اخیر به افغانستان مهاجرت کرده چون زندگی راحتتری از ایران دارند و حداقل‌ها مثل اینترنت پرسرعت بی‌فیلتر، درآمد بهتر، و حتی پاسپورت قوی‌تر برای آنها امتیاز است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
باشه می‌دانم از روی تعصب به کامنت بنده منفی دادید ولی حقیقت تلخه و نباید تعصبی به آن نگاه کرد. کافی است سفری به کابل بروید و با تهران مقایسه کنید تا متوجه شوید.
ناشناس
|
France
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
3
12
متاسفانه در ‌ کشور ما دروغ یکه تازی میکنه ،شما که اسم مسلمون رو خودت گداشتی چرا به این راحتی دروغ تحویل میدی اخه مگه ما احمقیم برید ببینید چه خبره چقدر پول از ملت میگیرن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
3
14
یک مشت دروغ برای چی؟
من یه دامپزشکم که پروتز خوندم،و از سود و درآمد دندانپزشکان خبر دارم
حدود ده الی بیست درصد هزینه یه درمان دندانپزشکی برای متریال صرف میشه و یه دندونپزشک معمولی حداقل ماهی۵۰تومن درآمد داره
مهر ماندگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
2
11
ورود دندانپزشک افغانستانی پاسخ خوبی به محدودیت خودساخته پذیرش دندانپزشکی در ایران و یکی از راهکارهای شکستن رانت دندانپزشکان ایرانی است. در دوران جنگ تحمیلی، پزشک پاکستانی هم در ایران داشتیم؛ بسیار متعهد بودند و حداقل، پول پرست نبودند. بدون تعصب عرض می کنم: دندانپزشکان افغانستانی بسیار در کار، متعهد هستند؛ فقط باید مواد دندانی (آمالگام و کامپوزیت، فویل و...) با کیفیت بهشون بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
شما همه چیز را بله‌ای می‌بینید، نه استاندارد می‌فهمید چیه، نه سطح آموزش می‌فهمید چیه، نه …….. همه کارهایتان همین جوری فله‌ای است. کشوری که استانداردی ندارد کارش تمامه
مهرماندگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
ناشناس ۰۹:۲۶ _۲۸/۰۵/۱۴۰۲ پاسخ به توهین شما رو برای خودم محفوظ می دانم و برای شما طلب خیر و هدایت می کنم؛ بنده استاندارد نمی فهمم یا شما، که فکر می کنید چون دندانپزشک، افغانستانی است پس کارش بی استاندارد و بی کیفیت است، در حالی که اگر همین دندانپزشک افعانستانی در سوئد ، آلمان یا بریتانیا ارائه خدمت کند، اون وقت از دید شما با استاندارد بالا و کیفی خواهد بود؛ مشکل در نگاه شماست که به ملیت افراد بیشتر از کارشون اهمیت و اصالت می دید. درثانی، بنده کار پزشک پاکستانی و دندانپزشک افغانستانی رو در جنوب کشور از نزدیک دیدم. دیدم که خیلی متعهدتر از ما ایرانی ها هستند. خودم هم در دهه ۶۰ در کودکی (زمان جنگ تحمیلی)، تحت مداوای پزشک پاکستانی قرار گرفتم و خوب شدم. با کمال احترام به اندک پزشکان متعهد ایرانی، متاسفانه اغلب آنان، بیشتر کاسبند تا طبیب!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
جناب مهرماندگار انگار شما خوب متوجه نشدید، ربطی به افغانستان یا اروپا و غیره ندارد، حرف بنده اینه کشوری که استاندارد ندارد و فله‌ای کار می‌کند چه از افغانستان باشه چه اروپا، کشور بدرد نخوری است زیرا نداشتن حداقل‌ها برای اجازه طبابت و دسترسی به سلامت مردم در هر زمینه‌ای دیگر ……. شماها عادت کردید به فله‌ای بودن و این توهین نیست بلکه حقیقته که متوجه آن نیستید. همین کشورهای دره پیت مثل امارات و عمان و پاکستان هم به شما اجازه نمی‌دن بدون پاس کردن استانداردهایشان دست به سلامت مردم بزنید ولی شما انگار سلامت برایتان اهمیتی ندارد و دید سیاسی دارید و فله‌ای همه چیز را درمان می‌کنید.
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
جالبه که این فرد با فیلتر شکن آمریکایی امارات عمان و پاکستان را دره پیت میداند یک شخص بیکار و آویزان با ادعای بالا
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
6
4
بنده در خانواده خودم هم پزشك داريم و هم دندانپزشك
خبري كه گفته شد درخصوص وضعيت درآمد دندانپزشكان متاسفانه درست هست (اينكه از افغانستان دندانپزشك بيارن رو نميدونم )وضعيت رشته هاي پزشكي و زيرمجموعه بسيار بد شده هم تعداد فارغ التحصيل زياد شده و هم هزينه ها بالا رفته ولي تعرفه ها بالا نرفته.ميدونم الان كلي از همكاران ميان ميگن نه اينطور نيست و پزشكي در بهترين حالت هست.برخي رشته هاي پزشكي مثل راديولوژي هنوز هم خوب هست ولي عفوني،داخلي،تغذيه و… بسيار بد هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
دوست عزیز من هم هم پزشک داریم ه و همه هم فوق تخصص ،وقتی فکر میکنی با گرفتن یه مدرک با پول بیت المال تو با بقیه ادما فرق داری این میشه که همیشه کاسه ندارم دست میگیری ،ولی اینو بگم که بنده از نظر در امدی ضعیف تر از بقیه هستم اونم با تفاوت زیاذ
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
3
10
اینجا پایگاه خبری دامپزشکی است.
حکیم مهر عزیز، پخش کردن این گونه اخبار از ارزش شما می‌کاهد، پس لطفا اخبار مرتبط را نشر دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
6
اصلا" دندانپزشک چه ربطی به حکیم مهردارد. شما پیگیر بیکاری جوانان دامپزشک با آن حقوق های زیر 10میلون باش. مسئول فنی وضع اسفباری دارند . نظام دامپزشکی فعلی منفعل هستش. شما دارید از داندانپزشک دفاع میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
1
5
دامپزشك دولتي|Iran, Islamic Republic of|۱۶:۳۵ ۱۴۰۲/۰۵/۲۷:
جنابعالی یا توی یه مملکت دیگه زندگی میکنید یا جسارتا دچار روانپریشی شدین!
اسمی که باهاش کامنت دادین "دامپزشک دولتی" نوشتین؛
1. چندغاز تسری رو از حقوقتون بکشن بیرون باید تشریف ببرین گدایی کنین، بنابراین فضایی نظر ندین.
2. جرات دارین فیش حقوقیتون رو بذارید کنار فیش حقوقی یه کارمند جزء و دون پایه ی بانک، اداره گاز، تامین اجتماعی و ....، اونوقت بیاید تا دنیا دنیاس حرق کنید و خیس شید.

خدایا یه جو اندیشه و خرد مرحمت بفرما.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
افرادی که با تحقیر و توهین به دیگران حرف میزنند دقیقا مصداق اون مثال هستند که در آخر عرض میکنم چنین افرادی بیکار آویزون عقده ای که فکر میکنند کارمن دولت حق شو خورده بی عرضه و به زمین و زمان فحش میدهند و بقیه را مقصر میدانند شما یه مقایسه بین زندگی و دارایی دامپزشکان دولتی وخصوصی بکنید متوجه میشوید وضعیت دولتی ها چگونه است الحمدالالخه همه شون بالای شهر میشینند یک یا دو یا سه ماشین خوب سوار میشوند حداقل یک خونه دیگه یا زمین یا ویلا دارند هر سال مسافرت خارج از کشور میروند پس دیگران را تحقیر کنید بزرگ نمیشوی نگاه خود را عوض کن
سگی که پارس میکند نمیگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
3
سلام یک فکری به حال بیکاران دامپزشکی بکنید که همین دو سه میلیون تومان ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
4
دامپزشک متخصص فارغ التحصیل از دانشگاه تهران هستم. استخدام پیمانی اداره دامپزشکی یک شهر دورافتاده و محروم با حقوق 14 میلیون تومن. 10 سال از من تعهد محضری گرفتند که درخواست انتقالی هم نگیرم. می خوام خودکشی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بکش خودت و این دنیا دیگه قشنگ نیست
نظر شما
ادامه