کد خبر: ۷۵۴۷۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
دبیر انجمن واردکنندگان دارو و واکسن و افزودنی‌های دامپزشکی:
«دکتر حمیدرضا توکلی» افزود: اگر مروری به مکاتبات انجام شده و فهرست ثبت سفارش‌ها در ۶ ماه اخیر کنید، به عمق فاجعه و بی‌نظمی و عدم قدرت تصمیم‌گیری وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز اقلام دامپزشکی پی خواهید برد ...

حکیم مهر: دبیر انجمن واردکنندگان دارو و واکسن و افزودنی‌های دامپزشکی با اعتراض شدید نسبت به بیبرنامگی و عدم تصمیمگیری وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد بیش از ۶ ماه است که شرکت‌های تامینکننده و تولیدکننده اقلام دارویی دامپزشکی برای تعیین‌ گروه کالایی ارزی بلاتکلیف هستند و از یک سو ارز مورد نیاز آنها (جز در موارد بسیار محدود) از طریق کارگزاری یانک مرکزی تامین نشده و از سوی دیگر مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از انتقال اقلام دارویی و مکملها و کنسانترهها و مواد اولیه تولید داروهای دامپزشکی به تالار دوم ارزی خودداری میکنند و شجاعت این کار را ندارند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر حمیدرضا توکلی» افزود: از ابتدای سال جاری جلسات بسیار زیادی در سازمان دامپزشکی و معاونتهای کلیدی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده و مکاتبات زیادی از سوی سازمان دامپزشکی  کشور و تشکلهای مختلف فعال در صنعت دام و طیور و آبزیان با وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی و معاون اول ریاست جمهوری و... انجام شده است ولی متاسفانه تا این تاریخ هیچگونه اقدام موثری برای حل این مشکل صورت نپذیرفته است و مسئولين وزارت جهاد کشاورزی تنها با وعده و وعید و گفتاردرمانی دفعالوقت کرده و بیش از ۵۰۰ شرکت واردکننده و تولیدکننده اقلام دارویی دامپزشکی را در سرگردانی و بلاتکلیفی رها کردهاند.

وی تصریح کرد: اگر مروری به مکاتبات انجام شده و ارسال فهرست ثبت سفارشهای ارسالی سازمان دامپزشکی به وزارت جهاد کشاورزی در طول این ۶ ماه کنید، به عمق فاجعه و بینظمی و عدم قدرت تصمیم‌گیری وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز اقلام دامپزشکی پی خواهید برد. پس از چندین ماه سرگردانی، حدود یک‌ ماه پیش ۳ تشکل (انجمن واردکنندگان دارو و واکسن و افزودنی‌ها، سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی، و انجمن تولیدکنندگان مکمل و کنسانتره دام و طیور و آبزیان) از ریاست سازمان دامپزشکی درخواست کردند با توجه به ناتوانی وزارت جهاد کشاورزی در تامین ارز ترجیحی و محدودیتهای ارزی و به دلیل نگرانی از کمبود جدی کالا و خالی شدن انبارها و ضرورت تامین اقلام ضروری دامپزشکی و فرایند پیچیده و مشکلاتی  که در تخصیص و انتقال ارز نوع اول وجود دارد، از خیر تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گذشتیم و صورتجلسه کردند که کلیه اقلام دامپزشکی به تالار دوم ارزی منتقل شوند و سازمان دامپزشکی نیز موافقت خود را به جهاد کشاورزی اعلام کرد، ولی متاسفانه و علیرغم موافقت سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام، هنوز این درخواست عملیاتی نشده است و همچنان در بلاتکلیفی به سر میبریم.

توکلی با اعتراض به رفتار متفاوت وزارت جهاد کشاورزی با سازمان دامپزشکی در مقایسه با سایر بخشهای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، افزود: این موضوع در ارز تخصیص داده شده به بخشهای مختلف کاملا مشهود است. چطور می‌توان پذیرفت که وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری بیش از ۵ میلیارد دلار ارز گرفته باشد ولی از تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار آن به اقلام دارویی دامپزشکی عاجز باشد؟ چرا ارز مورد نیاز سایر بخشها به راحتی داده می‌شود اما برای عدم‌ تخصیص ارز به اقلام دارویی دامپزشکی علیرغم پیگیری دلسوزانه مدیر کل و کارشناسان  دفتر دارو و درمان سازمان و ارسال منظم لیست ثبت سفارشها، با طرح بهانههای غیر منطقی (مانند اشکال در لیست ارسالی، مشکلدار بودن فیشهای آماری، عدم‌ اولویتبندی دامپزشکی، عدم تفکیک کالاهای مشمول گروه ۲۱ و ۲۲، عدم دقت کارشناسان دامپزشکی در تکمیل و ارسال ثبت سفارشهای ارسالی، عدم وجود منابع ارزی، تغییر در گروه کالایی و...) از تخصیص ارز اقلام دامپزشکی خودداری میکنند و از یک‌ماه پیش که درخواست تشکلهای واردکننده و تولیدکننده مبنی بر انتقال کلیه اقلام دامپزشکی به تالار دوم ارسال شده، از تخصیص همان مقدار ناچیز و قطرهچکانی ارز هم امتناع کرده و منتظر تصمیم وزیر جهاد کشاورزی هستند، به طوریکه در مورد ثبت سفارشهای ارسالی تیر و مرداد ماه حتی یک سنت هم تخصیص داده نشده است که موجب اعتراض شدید همه شرکتهای تحت پوشش انجمن قرار گرفته است.

طبق اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان دارو و واکسن و افزودنی‌های دامپزشکی ادامه این وضعیت غیرقابل تحمل است و باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود. جالبتر اینکه برخی کالاها مانند واکسنها هم که تا هفته گذشته در گروه ۲۲ ارزی بودند، پس از دو ماه انتظار برای تخصیص ارز در یک‌ اقدام غیرکارشناسی به گروه ۲۱ منتقل شده و واردکنندگان واکسنهای مورد نیاز صنعت دام و طیور را با مشکلات مضاعفی مواجه کرد.

توکلی افزود: واقعا این همه بینظمی و بیبرنامگی و بیتدبیری موجب تعجب و تاسف است و امیدواریم ظرف چند روز آینده این مشکل حل شود و از این سرگردانی نجات پیدا کنیم.

وی در پایان تضریح کرد: ضمن‌ تشکر و قدردانی از زحمات و پیگیریهای مسئولین و مدیران محترم سازمان دامپزشکی کشور، از آقای دکتر صالحی به عنوان‌ متولی و سرپرست سازمان درخواست میکنم به این وضعیت اسفناک پایان داده و در اسرع وقت وزیر جهاد را متقاعد سازد که با ابلاغ انتقال کلیه اقلام دامپزشکی به تالار دوم ارزی موافقت نماید.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
13
تاوقتی تکلیف ریاست سازمان مشخص نشود وضع به همین منوال است. معاون برای ناتوان نشاندادن رییس کارشکنی می کند و عمدا با عدم پیگیری و کارشکنی نارضایتی عمومی ایجاد کرده و سبب کمبود می گردد. اقای دکتر نیکبخت بررسی کنید ببینید چه کسانی غیر مستقیم عامل کمبود و گرانی مرغ هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
15
................... چرا ارز دولتی باید به مکمل و خوراک تخصیص یابد و چرا وقتی ارز دولتی می گیرید قیمت محصولات تولید داخل ۵ برابر چین و هند و کشورهای منطقه است ؟
چرا محصولات بی کیفیت تولیدیتان را به قیمت فایزر می فروشید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
0
آقای دکتر
پاسخ دهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
11
........... مسبب این همه بدبختی هستن و عملا دارن کاری میکنند که سرپرست سازمان از دور خارج بشن و راه برای ریاستشون باز بشه. ....................... این حجم از مماشات شرکت ها دقیقا من نوعی دلیلش رو نمیدونم چون کل بخش داروهای دامپزشکی کشور رو به ورطه ی نابودی رسوندن چه وارد کننده و چه تولید کننده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
3
شرکتهای پخش داروهارا دپو کرده اند و نمیدهند
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
4
پس تا این لحظه ارز 28500 تومنی دولتی می گرفتید اما قیمت داروها رو به قیمت روز ارز به مردم می فروختید؟! از حکیم مهر تقاضا داریم یک گزارش تحقیقی تهیه کنن از وضعیت قیمت گذاری این شرکتها و مقایسه قیمت داروهای دامپزشکی در ایران و کشورهای همسایه مثل هند و پاکستان و عراق.
................ اولا مگر ادعا نمی کردین تمام داروها ساخت ایران هست؟ پس چی دارید وارد می کنید؟! اگر تمام مواد اولیه رو وارد می کنید که دیگه ساخت ایران نمیشه گفت بهش. دوما چرا قیمتها رو انقدر افزایش دادین که قیمت داروی دامپزشکی در ایران از قیمت همان دارو در هند و پاکستان هم گرونتر شده، علی رغم اینکه ارز 28500 تومنی می گرفتید. الان آیورمکتین شده 90 هزار تومن. بلوس نیکلوزاماید شده 380 هزار تومن.
مجازاتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
4
دریافت ارز برای دارو فساد زا بوده و رانت و دزدی در پیش دارد الان شرکت های یکپارچه همه نوع خدمات میگیرند از ارز دولتی گرفته واردات دارو تهیه دارو از هر جا دلشان بخواهد زمین رایگان انرژی ارزان ...و...و.. ولی آیا شده مرغ تولید یکپارچه حتی یک ریال ارزان تر از مرغ تولید یک مرغدار آزاد باشد که همه چجیز را چند برابر تهیه میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
دکتر توکلی عزیز، سلام ، تدوین «دارو‌نامه دامپزشکی داروهای ایران »به کجا رسید ؟،بیش از پنج سال از آغاز تلاش شما و همکاران گذاشته است ، چه زمانی دیده دامپزشکان به دیدن آن روشن خواهد شد؟
نظر شما
ادامه