کد خبر: ۷۵۴۶۰

حکیم مهر: از یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری در روستای دستجرد شهرستان اسفراین که اقدام به گزش تعدادی گوسفند کرده بود نمونه گیری های لازم انجام گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی اسفراین، به دنبال گزارش دانشکده علوم پزشکی اسفراین مبنی بر حمله یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری به تعدادی گوسفند و گزش آنها در روستای دستجرد، کارشناسان شبکه دامپزشکی اسفراین ضمن حضور در محل، اقدام به انجام نمونه گیری از سگ مشکوک به هاری کرده و نمونه اخذ شده جهت انجام آزمایشات لازم به اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی ارسال گردید.

با توجه به خطرناک بودن این بیماری کلیه دامهای مورد گزش واقع شده با نظارت کارشناسان دامپزشکی به مدت حداقل 45 روز قرنطینه شدند و توصیه های لازم بهداشتی به دامداران و صاحبان دامها داده شد. همچنین کلیه سگهای روستای مذکور با واکسن هاری مورد مایه کوبی قرار گرفتند.

بیماری هاری از جمله بیماریهای ویروسی حاد و بسیار کشنده  مشترک بین انسان و  حیوان می باشد. درصد مرگ و میر این بیماری در صورت نداشتن سابقه واکسیناسیون و در معرض قرار گرفتن این ویروس 100 درصد می باشد. بهترین روش مبارزه با این بیماری واکسیناسیون سگهای گله، سگهای نگهبان، حیوانات خانگی و همچنین افراد در معرض خطر مانند دامپزشکان، محیط بانان، پزشکان، پرستاران و دامداران علیه این بیماری می باشد.

 

نظر شما
ادامه