کد خبر: ۷۴۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی آزمایشگاه دامپزشکی مرجع شرق کشور گفت: با عنایت به اعتباری که برای این پروژه لحاظ شده، لازم است عملیات اجرایی آن شتاب گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «جواد قناعت»، استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با وی اظهارداشت: با توجه به قابلیت بالای خراسان جنوبی در زمینه دام و طیور  راه اندازی آزمایشگاه دامپزشکی به عنوان یک زیرساخت مهم در خراسان جنوبی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه می تواند به عنوان آزمایشگاه مرجع، استان های شرق کشور را پوشش دهد و نیاز آن ها را برطرف سازد.

استاندار خراسان جنوبی به ویژه دیده شدن این پروژه نیمه تمام در مصوبات سفر رئیس جمهور، اظهار داشت: با عنایت به اعتباری که برای این پروژه لحاظ شده، لازم است عملیات اجرایی آن شتاب گیرد.

قناعت با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این پروژه، ادامه داد: قول دامپزشکی کشور مبنی بر تأمین تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه هم باید با جدیت دنبال شود.

وی درخصوص بازدید از پروژه های دامپزشکی استان و دیدار با کارکنان این مجموعه قول مساعد داد.

«دکتر محمد علی بخشی کارشک»، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز طی گزارش مبسوطی از جایگاه این مجموعه در سلامت جامعه گفت و اظهار داشت: با وجود تعداد کم نیروی انسانی در دامپزشکی ۱۱ شهرستان، سالانه ۷ میلیون دوز واکسن به یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام استان تزریق می شود.

وی پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های دامی، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام  کنترل و نظارت بر پرورش، تولید و عرضه فرآورده های دامی را سه رویکرد دامپزشکی استان عنوان کرد و گفت:  با اهتمام مجموعه دامپزشکی استان، سالانه ۵۰ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج می شوند.

وی تأکید کرد: راه اندازی آزمایشگاه دامپزشکی می تواند خدمات دهی به جامعه هدف را تسهیل و تسریع کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
یادش بخیر اول خدمتی بودیم میخواستن افتتاح کنند الان در آستانه بازنشستگی هستیم
اقای قناعت اون هشت درصد با پول فقط تکمیل میشه نه چیز دیگه
تا اینجا سه چهار مدیر کل عوض کرده این ساختمان ازمایشگاه
نظر شما
ادامه