کد خبر: ۷۴۶۸۹

حکیم مهر: شرکت جوجه آویژه زنجان به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین شرکت جوجه کشی اختصاصی بوقلمون کشور در زنجان، افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در آیین بهره برداری از  شرکت جوجه آویژه زنجان که در زمینه جوجه کشی اختصاصی بوقلمون فعالیت دارد، گفت: تولید بوقلمون از اقدامات راهبردی دولت برای جایگزینی آن برای گوشت قرمز و سفید بوده و توسعه تولید آن مستلزم معرفی محصول و استقبال مصرف کنندگان است.

«روح الله حسنی» افزود: افزایش هزینه ها، تولید در بخش کشاورزی را تحت فشار قرار داده و لازم است توجه و حمایت ها از این بخش به ویژه در اختصاص تسهیلات بیشتر شود.

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه اکثریت مطلق تسهیلات این بانک با نظارت ها و رصدهای انجام شده در مسیر رونق تولید هزینه شده است، گفت: خوشبختانه استان زنجان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و بهره برداری از مدرن ترین واحد جوجه کشی اختصاصی بوقلمون گام دیگری در این مسیر است.

شرکت جوجه آویژه زنجان از زیر مجموعه های شرکت تعاونی صنعت یکپارچه بوقلمون شمال غرب(هندوشکا) و مدرن ترین واحد جوجه کشی اختصاصی بوقلمون در کشور بوده و بهره برداری از آن حرکتی مهم در تکمیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون است.

برای بهره برداری از این پروژه ۹۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که ۲۴ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی است.

این مجموعه ۳۰ درصد گوشت بوقلمون کشور را تولید می کند.


نظر شما
ادامه