کد خبر: ۷۴۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بر اساس آمار سال‌های گذشته تعداد افراد گاز گرفته شده توسط حیواناتی مانند سگ و گربه در این شهرستان از ۲۵۰ مورد به بیش از ۳ هزار مورد در سال رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد که مردم گاز گرفته شدن توسط حیوانات  را جدی بگیرند چرا که بی توجهی به این موضوع مرگ را در پی خواهد داشت، گفت: آزمایش هاری مرد بابلی  فوت شده که توسط شغال گاز گرفته شده بود  مثبت اعلام گردید.

«دکتر جلاهی» با بیان اینکه «زنده‌یاد محمدحسن اسلام‌پور کریمی» ۳۷ ساله که ۲ ماه قبل بر اثر حمله شغال در روستای کریم‌کلا بخش لاله‌آباد بابل مجروح شده بود، برای دریافت واکسن هاری به مرکز بهداشت بابل مراجعه نکرده بود، افزود: ارسال نمونه مرحوم اسلام پور به مرکز «رفرنس هاری انیستیتوپاستور ایران»، هاری متوفی را تایید کرد.

وی گفت: متوفی بعد از ۲ ماه با علایم تب، اسپاسم گردن، ترس از آب و ترس از نور که از علایم بالینی بیماری هاری است به اورژانس بیمارستان آیت الله روحانی مراجعه که اقدامات اولیه برای وی انجام شد.

وی اظهار داشت: به علت وخامت حال بیمار به بخش ICU بیمارستان شهید یحیی نژاد منتقل شده بود که متاسفانه پس از چند روز از دنیا رفت.

دکتر جلاهی تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۵ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان بابل صورت گرفته که دو هزار و ۳۲۴ مورد فقط گاز گرفته شدن توسط  سگ و ۴۴۷ مورد گربه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با هشدار این نکته که آمار وحشتناک حمله سگ  در بابل بسیار افزایش یافته است؛ بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۶۵ مورد گاز گرفتگی  توسط حیوانات در شهرستان بابل صورت گرفته که ۴۷۳ مورد آن  با حمله سگ و ۴۰ مورد گربه  بوده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
0
باید چاره ای برای سگهای بی سرپرست رها شده در شهرها اندیشیده شود . یا توسط شبکه دامپزشکی واکسینه شوند یا اینکه به طریقی سرپرستی برای آنها انتخاب شود و ساماندهی علمی و انسانی شوند . با این رویه که در اختیار پیمانکاران شهرداری قرار می گیرد کنترل و جمع آوری آنها و به نظر می رسد برخی از آنها هم عملا دوباره پس از جمع آوری در محیط آنها را رها می کنند آمار گزش و نابسامانی همین گونه خواهد بود.
نظر شما
ادامه