کد خبر: ۷۴۳۱

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر کرد:
با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت قربانی در مسیر هیئتهای عزا داری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران، تقاضا می شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان (از میان 1709 عامل بیماریزا بیش از 800 مورد آن از طریق دام به انسان منتقل می شود) ترجیحا" از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد.
و لیکن در صورت لزوم، نسبت به تهیه دام از مراکز معتبر و اعلام به اداره کل دامپزشکی استان قزوین جهت نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی پیش و پس از کشتار دامهای قربانی اقدام نمایند.
در ضمن ضروری است پس از کشتار دام، محل ذبح دام شستشو و از مواد ضدعفونی در محل مزبور جهت جلوگیری از اشاعه بیماری استفاده گردد.
در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز 24 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان، از ساعت 7 صبح لغایت  9 شب روزهای 10الی 15 آذر،  از هنگام ذبح ،معاینات پیش وپس از کشتاردام ، همراه شما هم استانیهای محترم خواهد بود.
اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن اعزام گشتهای سیار در بین هیئتها ودستجات عزاداری در این ایام ،اکیپهای ثابت را نیز در شبکه های دامپزشکی تابعه مستقر نموده، که در صورت نیاز،پس از تماس هم استانیهای محترم با شماره تلفن 1512در سطح شهر قزوین و1512-0281در دیگر نقاط استان، اکیپهای دامپزشکی جهت نظارت بر سلامت دام ،نظارت بر ذبح شرعی(توسط روحانیون محترم)وبازرسی بهداشتی لاشه اعزام خواهند شد.

 

 

 

نظر شما
ادامه