کد خبر: ۷۴۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
از سوی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی:
«دکتر محمدرضا بهروزیان» افزود: در استان از ابتدای سال ۲۵ مورد نمونه مشکوک به هاری شناسایی شده است که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت بوده که ۴ مورد مربوط مشهد است ...

حکیم مهر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در استان از ابتدای سال ۲۵ مورد نمونه مشکوک به هاری شناسایی شده است که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت بوده که ۴ مورد مربوط مشهد است. اگر ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب فعال شود، این بیماری کنترل خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدرضا بهروزیان» درباره شناسایی نمونه‌های مبتلا به بیماری هاری در خراسان رضوی اظهار کرد: در استان افزایش موارد مبتلا به بیماری هاری در سگ‌های بلاصاحب افزایش یافته است زیرا ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب در استان فعال نیست. از استانداری درخواست داریم این ستاد را فعال کند، در شهر مسئول ستاد فرمانداری و دبیر ستاد شهرداری است.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه مورد حمله سگ قرار نگرفته است

 وی با اشاره به خبر زخمی شدن ۱۵ نفر از اهالی طرقبه توسط سگ هار افزود: این نمونه به آزمایشگاه ارسال شده و هنوز تایید نهایی نشده است. همچنین خبر صحیح نبوده و رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه مورد حمله این سگ قرار نگرفته است. به دلیل اینکه در طرقبه و شاندیز شهروندان این حیوانات را تغذیه می‌کنند و این مساله موجب افزایش تعداد این سگ‌ها و اکوسیستم طبیعت را به هم میزنیم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در استان از ابتدای سال ۲۵ مورد نمونه مشکوک به هاری شناسایی شده است که از این تعداد ۱۹ مورد مثبت بوده که ۴ مورد مربوط مشهد است. اگر ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب فعال شود، این بیماری کنترل خواهد شد. باید تا پایان سال جاری ۷۵ هزار سگ صاحب‌دار در استان واکسینه شوند که از ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ سگ واکسناسیون شده است.

بهروزیان افزود: ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب باید سگ‌ها را در پناهگاه نگهداری و عقیم سازی کند تا از ادیاد نسل این سگ‌ها جلوگیری شود. در طرقبه به زودی مکانی برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب جانمایی شده و دادستانی پیگیر این مساله است. در مشهد نیز همچنین شهرداری پایگاهی در ده غیبی شهرداری تعبیه کرده است و ایجاد این ستاد در  مشهد باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری هاری هم باید واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار انجام و ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب فعال شود. در سایر نقاط استان نیز این ستاد در حال فعالیت است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
فقط ۱۰ ماه تا پایان زمان و وعده ریاست سازمان برای ریشه کنی هاری زمان داریم
چرا هاری داره بالاتر می رود
مشکل از کجاست؟
نظر شما
ادامه