کد خبر: ۷۴۱۲۲
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
رئیس نظام دامپزشکی جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مهدی امیرمحمدی» افزود: گاهی آن قدر مسئول فنی بهداشتی را کوچک می‌کنند و تحت فشار می‌گذارند که مجبور می‌شود قراردادی را که باید با ۲۱ میلیون تومان بسته شود، با ۱۲ میلیون تومان نهایی کند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «با مصوبه‌ای که در زمان مهندس حجتی ابلاغ شد، به یکباره هجوم زیادی به داروخانه‌ها انجام گرفت و مشکلات زیادی به بار آمد.» این را رئیس نظام دامپزشکی جنوب استان کرمان به حکیم مهر می‌گوید: «تا جایی که امروز مثلا شش داروخانه داریم و در ازای آن فقط سه درمانگاه فعالیت می‌کند؛ اینها یکدیگر را پوشش نمی‌دهند و قطعا گهگاهی رقابت‌های ناسالم ایجاد می‌کنند.»

«دکتر مهدی امیرمحمدی» معتقد است که فارغ‌التحصیلان ما کلینیسین نیستند و کار عملی نکرده‌اند و زمان ورود به کار، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند: «مشکلاتی که با توجه به گرانی‌های اخیر در بحث تولید دام، قطعا می‌تواند برای آنها عواقب حقوقی ایجاد کند.»

وی تصریح می‌کند: «بهترین راهکاری که می‌توان ارائه کرد این است که مشکلات را به شکل استانی بررسی کنیم، به این معنا که پیچیدن یک نسخه واحد برای تمام استان‌ها غلط است.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین مشکلاتی که بخش خصوصی دامپزشکی استان در سال گذشته با آن مواجه بود، کدام موارد بودند؟

برخی مشکلات بود که در اکثر استان‌ها وجود داشت؛ در صدر آنها مشکلات ماده ۲ بود که باعث شد صدور پروانه داروخانه‌ها به شکل بی‌رویه انجام شود. در واقع با مصوبه‌ای که در زمان مهندس حجتی ابلاغ شد، به یکباره هجوم زیادی به داروخانه‌ها انجام و مشکلات زیادی ایجاد شد، تا جایی که امروز مثلا شش داروخانه داریم و در ازای آن فقط سه درمانگاه فعالیت می‌کند. اینها یکدیگر را پوشش نمی‌دهند و قطعا گهگاهی رقابت‌های ناسالم ایجاد می‌کنند. اگرچه که ما در شهرستان سعی کردیم با ایجاد همدلی بین همکاران، لااقل آنها را وارد این فاز نکنیم اما در هر صورت وقتی بحث منافع مالی به وجود می‌آید، احتمال رقابت‌های ناسالم هم هست.

حکیم مهر: چه راهکاری به نظر شما می‌رسد؟

پیشنهاد من این است که سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی برای همکارانی که در بخش‌های خصوصی شروع به کار می‌کنند، یک دوره کارآموزی عملی برگزار کنند. در این زمینه یک مقدار فعال‌تر شوند و این همکاران ما در ادارات پوشش داده شوند و به هرشکل، آموزشدیده وارد بخش خصوصی شوند. متاسفانه اکثر آموزش‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها داریم، تئوری هستند. در واقع فارغ‌التحصیلان ما کلینیسین نیستند و کار عملی نکرده‌اند و زمانی که وارد کار می‌شوند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. مشکلاتی که قطعا می‌تواند برای آنها عواقب حقوقی ایجاد کند. گرانی‌هایی که در بحث تولید دام ایجاد شده قطعا مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

حکیم مهر: با چه مشکلات دیگری مواجه هستید؟

در بحث ماده ۲ با وجود پیگیری‌های خیلی زیادی که کردیم، نرخ ویزیتی که همکاران ما می‌گیرند، بسیار پایین است. همچنین تاخیر در ابلاغ تعرفه‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. تعرفه‌ها با دلار ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی ابلاغ شده و الان همکاران با دلار ۵۰ هزار تومانی کار ‌می‌کنند. یعنی رقمی که همکار من در بخش خصوصی از ویزیت یک گاو می‌گیرد، از ارزش یک سطل ماست کمتر است و این برای همکار من سرخوردگی به بار می‌آورد. امروز در هر فضایی که بخواهید وارد شده و مشغول به کار شوید، افزایش تعرفه‌ها را در همه موارد ازجمله اجاره بها، پول برق، گاز و... دارید. این مسائل باعث می‌شود که همکار ما بعد از مدتی به آرامی وارد فرسایش ذهنی شده و بعضا از رشته خود خارج شود. کمااینکه بسیاری از دامپزشکان وارد رشته‌های دیگر و حتی کارهای آزاد شده‌اند و دیگر به هیچ عنوان دامپزشکی را ادامه نمی‌دهند.

انتقاد دیگری که وجود دارد این است که چرا مسئولین فنی داروخانه‌های دامپزشکی نباید حق فنی بگیرند و صرفا باید به ۱۲ درصد سود اکتفا کنند؟  تفاوت ما با داروخانه‌های انسانی چیست؟ شما فرض کنید یک دامپزشک قصد دارد داروخانه خود را افتتاح کند. برای افتتاح داروخانه باید یک وام ۳۰ درصدی بگیرد که تا مدت‌ها باید سود آن را پرداخت کند. این همکار ممکن است به دلیل گردش مالی متوجه نشود اما بعد از ۵ سال می‌بیند که روی همان نقطه‌ای است که روز اول شروع کرده است و چه بسا عقب‌تر. در نتیجه یا کنار می‌کشد و یا با گرفتاری‌های مالی خیلی شدید مواجه می‌شود.

اینکه دامپزشکان را مجبور کنیم که مثلا ۱۲ درصد سود بگیرند، اشتباه است. کمااینکه در همه اصناف می‌بینیم که درصدها را بالاتر می‌برند. مثلا خودروساز هر چند ماه یکبار افزایش قیمت می‌دهد اما همکار ما چه در بخش داروخانه، چه درمانگاه و چه مایه‌کوبی، به هیچ عنوان با نرخ تورم روز آپدیت نمی‌شود و درنتیجه بخش خصوصی ما ضعیف می‌شود.

یکی از معضلات دیگری که در بخش درمان وجود دارد و متاسفانه صدای مردم را در ‌آورده، بحث بی‌کیفیتی داروهاست. همکار ‌دامپزشک تشخیص درستی می‌دهد و دارو را تجویز می‌کند، اما می‌بینیم که کیفیت دارو به شدت پایین است. در نتیجه دامپزشک مجبور می‌شود به داروهای قاچاق روی بیاورد. در نهایت ذهنیت همکار ما درخصوص بازار داروهای قاچاق حتی اگر تقلبی هم باشند، این است که آن داروها بهتر جواب می‌دهند. ای‌کاش سازمان دامپزشکی این موضوع را در نظر بگیرد و اجازه ورود داروهای خارجی را که می‌داند در سطح کیفیتی خیلی خوبی قرار دارند و از طرفی مورد نیاز هستند، بدهد.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان چگونه است؟

در بحث ماده ۱۹ حقوق دامپزشکان به معنای واقعی دیده نمی‌شود و این حق همکاران ما نیست. لحظه‌ای که می‌خواهیم قرارداد را ببندیم، نمی‌توانیم ضمانت کنیم که پشت پرده داستان چه اتفاقاتی می‌افتد. گاهی آن قدر همکار ما را کوچک می‌کنند و تحت فشار می‌گذارند که مجبور می‌شود قراردادی را که باید با ۲۱ میلیون تومان بسته شود، با ۱۲ میلیون تومان نهایی کند، چون به هر سمتی که نگاه کند، ضرر است. می‌داند که اگر وارد بخش درمان و داروخانه شود، همان داستان است و دچار استیصال می‌شود. در نتیجه وقتی فرد در این موقعیت قرار می‌گیرد، تن به این می‌دهد که با مبلغ ۱۰ میلیون تومان و حتی کمتر کار کند تا از فشار خانواده و جامعه رها شده و بیکار نباشد. خود این مسائل سرخوردگی ایجاد می‌کند.

حکیم مهر: اگر بخواهید یک راهکار کلی برای تمام این مشکلات پیشنهاد دهید، چه می‌گویید؟

به نظر من بهترین راهکاری که می‌توان ارائه کرد این است که اولا ما مشکلات را به شکل استانی بررسی کنیم. یعنی یک نسخه واحد برای تمام استان‌ها پیچیدن غلط است. اگر قرار است دستورالعمل جامع ماده ۲ را در بحث صدور داروخانه‌ها صادر کنیم، باید شرایط استانی را در نظر بگیریم. مثلا در جنوب استان کرمان، با وضعیت سختی در بحث مسئولین فنی روبرو هستیم و دامپزشکان ما جوان هستند. شیوه امتیازبندی قبلی، یک امتیاز سنگین بود که ما نمی‌توانستیم ورود کنیم. از این طرف حالا شرایط از نظر امتیازبندی بدتر شده و به دست آوردن آن بسیار راحت‌ شده است. برای حل این موارد باید یک کتابچه از مشکلات به صورت استانی تهیه کنیم و این مشکلات را دوستان سازمان دامپزشکی و نظام با حضور رؤسا و مسئولین اصناف مختلف بررسی کنند. البته به شرطی که تک‌روی نشود و این‌گونه نباشد که نظر فلان آقا روی حکم بنشیند. ما باید مناطق را در سطح استان‌ها ببینیم. مشخص است که مشکل جنوب استان کرمان با سیستان و بلوچستان و با اطراف خود کاملا متفاوت و نسخه واحد پیچیدن غلط است.

از طرفی باید اجازه انتقادها داده شود. خوشبختانه از زمانی که دکتر آقامیری و دکتر زارعی آمدند، دیدگاه‌ها مثبت است. البته قبل از آن هم منفی نبوده است اما به واسطه زاویه‌هایی که دو سازمان گاهی با هم داشتند، این مسائل مغفول واقع شده است. الان بحثی که داریم این است که با حضور این دو عزیز، ارتباط این دو سازمان دیده شود. ما باید رؤسای استان‌ها و مسئولین اصناف دامپزشکی را بخواهیم و مشکلات آنها را ببینیم و تایتل اصلی مشکلات را پیدا کنیم و درمان کلی نداشته باشیم، بلکه درمان ریشه‌ای داشته باشیم.

باید مشکلات به صورت جمعی دیده شود و سازمان دامپزشکی هم ضعف‌ها را از طریق معاونت‌های سلامت و مدیران کل خود پیگیری و رسیدگی کند. این راه حل برون‌رفت از این مشکلات است. وقتی می‌گوییم که برای یک سزارین گاو این مبلغ تعیین می‌شود، وقتی همکار من می‌خواهد برود و برگردد، طرفی که می‌خواهد پول را پرداخت کند ممکن است به دلیل عدم شفافیت با دید اشتباهی به همکار من نگاه کند و تصور کند که سر او کلاه می‌رود. لذا باید واضح بگویند. تا ما بخواهیم مردم را توجیه کنیم، باور برای آنها سخت می‌شود و نگاه آنها سریعا به سمت فرمانداری و دفتر امام جمعه می‌رود. دید آنها هم کمک به مردم است، غافل از اینکه یکی از اقشار مردم ما، دامپزشکان ما هستند.

دکتری که با هزار امید، شش سال درس خوانده، ناامیدی از داخل دانشگاه برای او ایجاد می‌شود. این بی‌انگیزگی در دانشجویان سال چهارم به بعد استارت می‌خورد، چون بچه‌های ما آنچه در یک پزشک است و ثروت و پرداختی‌ها در رشته پزشکی را در رشته خود نمی‌بینند. دامپزشک جوان شرایط استاد خود را مقایسه می‌کند. در کشور قیمت هر چیزی که بالا برود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما در گلوگاه سلامت جامعه که دامپزشکان هستند، اگر فلان مبلغ بالا رفت، یکباره با هجمه‌های شدیدی مواجه می‌شوند و هیچ‌کس هم حاضر نیست این موضوع را بپذیرد. یک نوع ظلم آشکار در حق همکاران است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

بعضی از رؤسای استان‌ها مثل بنده که سابقه جبهه و جنگ داریم، به خصوص رؤسایی که کارمند دولت هستند، به شدت پشتوانه‌های خود را در سازمان از دست داده‌اند. در مورد شخص بنده کلیه مزایا قطع شده است، با این توجیه که شما دوشغله هستید؛ در صورتی که بخش خصوصی و نظام دامپزشکی شغل محسوب نمی‌شود. کلیه مدیران کل و رئیس سازمان عضو شورای نظام هستند و پیگیری‌های زیادی هم کردم اما جوابی نگرفتم. انتظار ما این بود که حداقل یک پوست‌اندازی خوب در سازمان و ادارات کل ببینیم. برخی جابه‌جایی‌ها انجام شد و بچه‌هایی که انگیزه داشتند و انقلابی بودند، از گردونه حذف شدند.

من چندین ماه است که به عنوان کارمند دولت به هیچ عنوان نه از نظام حقوق می‌گیرم و نه از جای دیگر. نه‌تنها حقوق نگرفتم، بلکه از طرف مدیرکل مورد هجمه هم قرار گرفتم که ریاست نظام یک شغل دولتی محسوب می‌شود، در حالی که شغلی دولتی است که شما پرداخت بیمه و مالیات داشته باشید. اینها باعث می‌شود که ضعف سازمان زیاد شود. تا مدتی قطع تسری هم داشتم و به عنوان یک دامپزشک با حقوق ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زندگی می‌کردم. اگر قرار نیست هیچ نیروی دولتی تحت عنوان رئیس نظام در نظام دامپزشکی فعالیت داشته باشد، ایراد ندارد؛ مشخص کنند، انتخابات نزدیک است، اما اینکه یک نفر را به جرم اینکه با قوانین غلط کوبیده شود و احترام آرایی که به آن رئیس نظام داده شده حفظ نشود، با بی‌انگیزگی رؤسای نظام، به خصوص دولتی‌ها روبرو خواهیم شد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۸
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
19
22
احسنت دقیق و صحیح مشکلات بخش درمان و دارو و مایه کوبی را بیان کردید. به ولله از بی عملی و بی تفاوتی مسئولین نظام دامپزشکی کشور دیگر بریده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
منفی دهندگان بفرمایند مشکلات کلینیکها و داروخانه ها چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
کاملا حرف های صحیح و دقیقی زده شد و مشکلات اصلی بخش خصوصی بیان کردن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
24
21
حرفای کاملا درستی زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
7
22
.................. «کلینیسینها کار عملی نکرده اند و بلد نیستند» ما که ۳۰ سال پیش دانشگاه شیراز تحصیل کردیم در دانشکده کلینیک درمانی داشتیم حتی وقتی سال‌های اول تحصیلی کلاس عملی نداشتیم علاقه داشتیم در کلینیک فعالیت کنیم و موقع دروس درمانگاهی ترمهای آخر هم که جزو واحد های تحصیلی بود ، تابستان هم دروس عملی داشتیم و آن‌زمان درمانگاهی در روستایی در نزدیکی تخت جمشید بود هفته ای یک روز اعزام می‌شدیم تا با شرایط دامداران محلی آشنا شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
اینها که منفی میدهند دانشگاه شیراز بوده اند و مخالف این حرف هستند و آنرا تکذیب میکنند یا متعصب و از دانشگاه های دیگر بخصوص آزاد هستند و در پی تخریب کل رشته دامپزشکی هستند و فکر می‌کنند اینطور خودشان اعتبار پیدا می‌کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خیلی جالبه ی عده فکر میکنن فقط ی دانشگاه وجود داره اونم دانشگاه شیراز و تنها فارغ التحصیلاشون هم همین افراد هستن ودچار توهم شدن، تا کسی چیزی میخواد بگه میگن ما دانشگاه شیراز بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
28
18
با سلام و ادب

١- اگر داروها تاثير مناسب نداشتند تلفات چشم گيري بايد شاهد بوديم كه خوشبختانه اينجور نيست
٢- عليرغم اينكه اكثر كلينيسها جوان هستن كمتر نارضايتي ارباب رجوع (دامدار) از انها گزارش شده است
٣- تعرفه هاي ابلاغ شده جديد تقريبا از يك سطل ماست بيشتر است
٤-در خصوص قراردادهاي ماده ١٩ تا حدودي خود دامپزشك طرف قرارداد مقصر ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
شما جز ماله کشی کار دیگه هم بلدی؟
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
کاملا درست اشاره کرده اید قطعا در آینده نزدیک جزئ صادر کنندگان دارو واکسن خواهیم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
4
25
در خصوص کیفیت پایین داروهای داخلی بسیار درست گفته شده،میبایست به نحوی عمل شود که داروهای ضروری و با کیفیت وارداتی اجازه توزیع داده شود،حفاظت از سرمایه های دامی به هر نحوی جز ضروریات است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
24
19
یک نیروی انقلابی بدون مدرک و مستندات صحبت نمی کند جناب دکتر بر چه اساسی ایشان صحبت از بی اثر بودن دارو را می‌کند ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
مشخصه شما سواد نداری. کار کلینیکی هم نکردی
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دقیقا با کدوم شرکت داروسازی کار میکنی استاد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
1
30
معلومه که نیستند. چشم بسته غیب گفتی. مشکل اصلی از دانشگاه هاست که شدند دکان مدرک فروشی. سراسری و آزادم نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
22
7
اول از قیمت نهاده ها و هزینه های یک گاو حرف بزنین و قیمت شیر بعد برین سراغ دستمزد دامپزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
تو مملکتی که ارزش گاو از یه انسان بیشتر باشه یکی مثل تو هم به خودش اجازه میده همچین حرف زشتی بزنه.
.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
9
17
سلام. ................... کدوم داروخونه سودش 12درصده ؟؟. لیست داروها و آفرهای شرکت ها رو میخوایید بزارم؟ فقط یه مثال میزنم بوپارواگون قیمت لیبل 250 هزار، قیمتی که شرکت میزاره 93 هزار .... اوکسی 20 لیبل 100 هزار، قیمت شرکت 43 هزار ...؟ این سود 12 درصده ؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
1
17
وضعیت امروز دامپزشکی نتیجه بی‌عملی و بی‌برنامگی پشت میز نشین‌ها است.
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
2
12
بخش زیادی از این تخفیفات به دامدار داده میشه.
ضمنا این تخفیفات رو همه اصناف دارن.
نکنه انتظار داری همه هزینه ها با همون ۱۲ درصد دربیاد ........؟
......................
درکش ساده ست. سود مصوب از قیمت تولید برای یک داروخونه دامپزشکی از سود یک سوپرمارکت هم کمتره ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
4
21
دیگه خود دامدارها هم میدونن کدوم دارو از کدوم شرکت به درد نمیخوره!
درمورد اینکه فارغ التحصیلان‌کار عملی بلد نیستن، دلیلش اینه که دانشجوهای امروز هیچ انگیزه ای ندارن و تلاشی برای یادگیری نمیکنن.
صرفا برای تفریح و وقت گذروندن میرن دانشگاه
نه تنها کارهای عملی،‌بلکه‌ تئوری رو هم بلد نیستن‌‌ متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
الان دانشجوها برای گذروندن دوران مجردی میرن دانشگاه. بنابراین‌ نباید انتظار داشته باشیم‌ چیزی یاد بگیرن. چون اصلا دنبال یادگیری نیستن و هدف چیز دیگه ایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اگر هدف درس خواندن و کسب درآمد نباشه مثل دانشگاه آزاد و فقط افه دانشگاه رفتن باشه بله کارهای دیگری هم که شما اشاره کردید لاجرم برای آنها در اولویت قرار میگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
باز مشکل دانشگاه محسوب میشه که اجازه میده چنین افرادی به راحتی فارق التحصیل بشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بله همانطور که گفتید مشکل دانشگاهه اونجایی که دلایلش هم ذکر شد چون الکی وارد دانشگاه شدند و پول می‌دهند فکر میکنند علم و دانشگاه یعنی همین گرچه آنجا از علم و فن خبری نیست و چیزهای دیگر هست!
دامپزشک جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
16
21
این صحبت ها چه برای بخش توانمند دامپزشکی جنوب چه بخش موفق و پیشرو دامپزشکی دولتی جنوب استان که در کشور جز بهترینهاست بی انصافی است . قدر دان باشیم تا پیشرفت کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
21
22
سلام
باعث افتخار است که کارمند اداره کل دامپزشکی جنوب کرمانم
خون دل‌ها خورده ایم تا از یک اتاق و چند کارمند به اینجا رسیدیم زمانی بود در شهرستانهای کم برخوردار فاریاب؛ قلعه گنج ؛رودبار جنوب؛کهنوج حتی یک اتاق که متعلق به اداره دامپزشکی باشد وجود نداشت اما خوشبختانه به یمن وجود دولت مقدس جمهوری اسلامی وحضور مدیری مدبر جوان در کلیه شهرستانها صرف مدت هشت سال در هرشهرستان ساختمانهای مجلل بالای ۲۵۰متر مربع ساخته شد و با امکانات روز تجهیز شد و در جیرفت ساختمان نیمه تمام که ردیف بودجه آن حذف شده بود احیا وساخته شد ‌مایه مباهات می باشد همه اینها را مدیون مدیری جوان ولایت مدار و پاک دست جنوب کرمان جناب اقای دکتر احمدی میباشیم خداوند حفظشان بفرماید
پاسخ ها
دامپزشک جنوب کرمان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
درست میفرمایید یکی از ساختمان های مجلل ،دخمه بسیار مجلل کارمندان اداره دامپزشکی شهرستان جیرفت بود تا چند سال اونجا کار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
سلام ............. مصاحبه با ایشان چه ربطی به ساختمان ها داره ...................... خداوند حقایق را بهتر میداند همین که یک رییس نظام با دلیری حرف زده جای تقدیر داره نه تخریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
1
8
پروانه داروخانه های دامپزشکی بی رویه داده شد!!!!! بجنورد مرکز استانه و فقط ۵ تا داروخانه داشت تازه پارسال یکی اضافه شد اونم انتقالی بود نه اینکه مجوز جدید واسه یک فرد جدید صادر کنن
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
1
9
ی زمانی داروخونه داشتم تو ی شهرستان دورافتاده و بن بست. ریس شبکه ک مدرک لیسانس کشاورزی داشت حداقل هفته ای یک بار صبح بجای اداره رفتم میومد جلو داروخونه ببینه من کی باز میکنم زنگ میزد چرا دیر میای تو سرمای زمستان که دامدار زودتر ازساعت 9 از در خونه ش بیرون نمیومد توقع داشت من 7صبح باز کنم. اکسی اون موقع 50 تومن بود بالاتر از داروخونه میایستاد از دست دامدار میگرفت ک داروخونه چند بهت داده بعد میومد تو داروخونه جلو چند دامدار داد و فریاد ک داری گرونفروشی میکنی. چند بار زمان تغییر قیمت داروها به بهانه تفاوت قیمت برچسب من رو فرستادن تعزیرات شهر مجاور تا جریمه شم!
خیلی اذیت شدم تا سرانجام بعد از بیش از ده سال سابقه کار و بعد از چندین بار تقاضای جابجایی داروخانه ک هربار ب یک بهانه ای تو کمیسیون اداره کل با تقاضام موافقت نشد و با داروفروشی مطب مجاور البته با حمایت اشکار جناب دکتر رئیس شبکه افتادم به وضعی ک اجاره ماهیانه هم درنمیومد و عطایش را به لقایش بخشیدم و تعطیل کردم. این نکته سردراز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بالاخره اداره ایها این کارها را نکنند چه کار کنند؟!
دامپزشک
|
Finland
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
12
8
من کاملا با نظرات آقای دکتر موافقم و کاملا درست میگن
دامپزشک
|
Finland
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
4
8
بنویس بسیار عالی و درست
سیسنم دامپزشکی نیاز ب حمایت بیشنری دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
2
10
بسیار عالی
رشته دامپزشکی ب حمایت بیشتری نیازمند است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
9
11
بد نیست خوبی های مدیر را از عدالت پرداختی های بررسی کنیم از شجاعت این رییس نظام تقدیر میکنم حداقل تمام قد از نیروهای بخش خصوصی دفاع کرده
Dr.vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
9
13
درود بر جناب دکتر که حرف دل همه مارو زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
14
12
به اعتقاد من صبحتهایی که آقای دکتر امیرمحمدی مطرح کردند درست است متاسفانه اغلب فارغ التحصیلان ما توان علمی و عملی لازم برای انجام امور درمانی راندارند وضعیت ماده 19 و تعرفه های دامپزشکی هم که جای دفاع ندارد. نظام دامپزشکی هم که فقط کارش شده صدور پروانه و کسب درامد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
12
14
رئیس نظام دامپزشکی مردی برای جنوب کرمان گذاشتند حرف دل بخش خصوصی را گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
12
11
گاهی کسایی حرف حق میزنند یکسری ............. اقدام به تخریب میکنند امثال این رییس نظام بخاطر حق گفتن و باوجدان بودن سرزنش میشن دکتر آقامیری این جور نیروهای با جراتی میخواهی موفق بشید چون بنظر میاد عطای میز مسئولیت را به لقای حقگویی بخشیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
16
12
سلام انقلابي بودن يعني اين كه شفاف صحبت كردن از دكتر زارعي بايد بابت اينجور نيروها داشتن تشكر كرد
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
7
8
کاملا فرمایشات دکتر بسیار متین ومنطقی است اکثر دامپزشکان ما چون کار عملی ومیدانی انجام نداده اند در تمام بخشهای دامپزشکی قدرت اظهار نظر درسطح بسیار ابتدائی هستند وبهتر است سازمان نظام دامپزشکی برای اگاهی وبالا بردن تجربیات کلاسهای عملی برگزار نمایند دربسیاری از موارد کارفرما ها هم این مطلب را اضهار مینمایند
سجاد چگینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
12
6
جناب آقای دکتر امیرمحمدی،لطفا به این سوال بنده پاسخ بدهید. چرا سال گذشته در جیرفت به یک متخصص بیماریهای پرندگان و طیور مجوز تاسیس داروخانه داده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
سلام دوست عزیز اولا داشتن تخصص طیور چه تناقضی با صدور پروانه داره و ثانیا اگر کسی امتیاز داره اگر داروخانه بخواهد میشه بخاطر تخصص داشتن حذف بشود و ثالثا عزیزم در تمام دستورالعمل های سازمان تخصص امتیاز داره نه محاکمه یک خورده با مطالعه اظهار نظر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
9
8
بسیار شفاف و عادلانه و صریح
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
6
7
در سال های سخت تحریم و تامین ارز کوچکترین کمبودی در زمینه تامین دارو نداشتیم
بی انصافی است که دستاوردهای تولید داخلی را به راحتی زیر سوال ببریم.و کیفیت داروها در چند مرحله توسط سازمان چک می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
3
8
تا زمانی که برای مشکلاتمون دلیل محکم و منطقی نیاریم و گله از این و آن داریم متاسفانه وضعیت دامپزشکی همین خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
9
8
تولید ملی افتخار ملیست
به این راحتی دستاوردهای کشورمان را زیر سوال نبریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
قشنگ معلومه کی هستی و با چه هویتی. شعار درج شده کاملا مشخص است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اگر دارو خوب نباشد باید جلوش گرفته شود تولید داخلی وقتی خوب نبود باید حذف بشه جلوی دارو قاچاق هم باید گرفته بشود دستاورد دارویی ایران صرفا فقط تجارت هسته بیشتر مطالعه بتن کار باشید می فهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
13
12
جناب دکتر امیرمحمدی از نیروهای دست پاک و بسیار مدیر جنوب کرمان هست و جز فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران هستند و متاسفانه به دلیل ... بسیار مورد بی مهری قرار گرفته اند و بنده از نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بابت اینطور مدیران خدا ترس تشکر میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
10
9
نون حلال خوردی دکترجان حرف حق زدید
Dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
8
8
دامپزشکی هنوز هم جزئ رشته‌ای خوب و با ارزش در کشور میباشد و سرمایه گذاری دانشگاهی و شرکت‌های دارویی قابل ستایش میباشد
بنده منطق و نگاه مثبتی در این اظهار نظر ندیدم در صورتی که با تدبیر مدیران کشور در تحریم‌ها هیچگونه حاشیه ای در خصوص کمبود واکسن و دارو نداشتیم
وای بر آن روزی که برای دارو و واکسن محتاج بیگانه باشیم و حمایت از تولید با این تدبیر در دستور کار کشور قرار گرفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
11
9
سپاس از جناب دکتر امیرمحمدی که مشکلات بخش خصوصی جنوب کرمان را کاملا صحیح و دقیق مطرح کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
11
8
با سلام
دکتر امیر محمدی بسیار دقیق بیان کردن و این جمله درستی هست چرا که نشاندهنده ضعف دانشکده ها در تدریس مباحث عملی هست که اکثر دانشجو ها با تجربه بسیار کم وارد فضای کار میشن
کیفیت داروهای ایرانی بسیار پایین هست
کلینیسین از سمنان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
3
9
من که خیلی اوقات نسخه مینویسم به صاحب کیس میگم چه دارویی و از چه برندی بخره. این موضوع کاملا درسته. همون رنگ اوکسی ایرانی رو ببینید و با قبلش مقایسه کنید خیلی چیزا دستتون میاد. ما دامپزشک ها همیشه در این سال‌ها زیر بار سخت ترین مسئولیت ها رفتیم ولی کوچکترین ارزشی به ما داده نشده. در کشوری مثل آمریکا ارتش از رییس سازمان دامپزشکی در قرنطینه دستور میگیره. ولی در ایران مسئول فنی حقوقش رو از کارفرما میگیره و عملا ناظر بهداشتی نیست... شما هیچوقت نمیتونید کار کسی رو که ازش حقوق می‌گیرید زیر سوال ببرید ..............
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
جناب شما که از آمریکا خبر دارید میشه بفرمائید معادل عنوان شغلی مسئول فنی ما در مزارع پرورش و کشتارگاه ها ی آمریکا دقیقا چی میشه و وظیفه اش چیه و حقوقش رو از کی میگیره مسئول نظارت شرعی هم دارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
11
7
تشکر از دکتر امیر محمدی بابت زحماتشون و پیگیری زیادشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
10
8
با سلام
درود بر دکتر امیر محمدی عزیز
درود بر شجاعت شما
انحصار شکستنی است شک نکنید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
6
2
سلام
تشکر از دکتر امیر محمدی عزیز
به امید روزهای تحول زا!!!
حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
9
2
با سلام و احترام،
از درج کامنت جدید در ذیل این خبر معذوریم.
نظر شما
ادامه