کد خبر: ۷۴۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: حمله یک حیوان درنده به شهروندان در محله «مون» اردستان ۶ نفر از مردم اردستان را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، حمله حیوانات وحشی چندی است که منجر به ایجاد ناامنی در برخی از محلات شهرستان اردستان شده است، دراین ارتباط هفته گذشته حمله یک سگ به یک نوجوان در رسانه‌ها خبرساز شد و این بار نیز حمله گرگ وحشی به شهروندان منطقه «مون» بار دیگر بین شهروندان ایجاد وحشت کرده است.

«جواد مطیعیف» مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی اردستان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عصر روز گذشته حمله یک حیوان درنده به تعدادی از شهروندان اردستانی، به مرکز اورژانس شهرستان اعلام و در این راستا یک آمبولانس برای محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: بعد از حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه، اقدامات اولیه برای مصدومان که ۶ نفر و شامل ۴ مرد و ۲ زن بودند، انجام و ۳ نفر از طریق اورژانس و ۳ نفر دیگر توسط افراد محلی به بیمارستان شهید بهشتی اردستان انتقال داده شدند.

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: مصدومان بیشتر از ناحیه ساق پا و دست آسیب دیدند که ۴ نفر بعد از مداوا از بیمارستان مرخص شدند و ۲ نفر دیگر در بخش جراحی بستری هستند.

مأموران نیروی انتظامی ناچار به کشتن حیوان وحشی شدند

همچنین «سرهنگ مصطفی صادق‌زاده»، فرمانده انتظامی اردستان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در پی وصول خبر مبنی بر تردد یک قلاده گرگ در محدوده شهرک امام حسن و محله «مون» اردستان که منجر به زخمی نمودن تعداد شش نفر از همشهریان شده و تلاش محیط زیست و شهرداری اردستان برای مهار آن بدون نتیجه بود، مأموران پلیس شهرستان جهت پیشگیری از ادامه خسارات جانی به شهروندان، با هماهنگی مقام قضائی و با نظارت مستقیم فرمانده انتظامی شهرستان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران کلانتری ۱۱ اردستان و مأموران یگان امداد شهرستان پس از حضور در محل، به ناچار و به منظور حفظ جان شهروندان، اقدام به تلف نمودن این حیوان وحشی نموده که موجب رضایت و آسایش ساکنان محل شدند.

نمونه برداری از مغز حیوان وحشی به آذربایجان شرقی ارسال شد

همچنین «سعید راعی»، رئیس شبکه دامپزشکی اردستان بیان کرد: بلافاصله پس از اتلاف حیوان؛ پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان در محل حاضر و نسبت به نمونه برداری از مغز حیوان تلف شده جهت تشخیص هاری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع هاری در استان آذربایجان شرقی اقدام کردند.

وی یادآور شد: ارائه آموزش‌های لازم مراقبتی به افراد درگیر در عملیات اتلاف و نظارت بر دفن بهداشتی آن نیز انجام شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
آفرین بر دامپزشکی
نظر شما
ادامه