کد خبر: ۷۳۹۱۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

حکیم مهر: یک زن 32 ساله در منطقه دم اسب شیراز مفقود میشود و نیروهای هلال احمر برای یافتن او به جستوجو میپردازند؛ جستوجویی که نتیجهای خوشایند نداشت!

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، «مسعود مهندسی» مسئول امداد و نجات هلال احمر شیراز است و از سال 1386 وارد فعالیت در این حوزه شده است. او در گفت و گو با رکنا، از ماجرایی هولناک سخن می گوید که  77 ساعت به طول انجامید.

او در ابتدا با اشاره به اینکه ماجرا از یک تماس در جمعه، 25 فروردین در ساعت 5 و نیم عصر شروع می شود، گفت: مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال احمر استان با پایگاه کوهستان دراک تماس می گیرد و اعلام می کند که یک خانم حدودا 30 ساله که بعدا مشخص می شود 32 ساله است، در منطقه تفریحی «دم اسب» شیراز مفقود شده است. برای یافتن این خانم، تیم پایگاه به محل اعزام می شود و با توجه به اینکه هوا تاریک می شود، تا ساعت دو و نیم بامداد به جست و جو ادامه می دهند که البته بی نتیجه ماند. آنجا منطقه ای صعب العبور است که بنا به گفته محلی ها پلنگ و خرس نیز دارد؛ از این جهت تیم عملیات تاکید بر ادامه جست و جو تا دیروقت داشتند.

مسعود مهندسی تاکید کرد: این خانم با یک آقا برای کوهنوردی رفته بودند و همان آقا با تماس تلفنی گزارش مفقودی داده بود. گویا این دو نفر، منطقه را به خوبی نمی شناختند و از یک جایی به بعد از یکدیگر جدا شده اند و خانم مفقود شده بود. آن منطقه به این شکل است که اول باید بخشی از مسیر را کوهنوردی کنند و در انتها به یک آبشار می رسند که گویا خانم در مسیر رسیدن به آبشار مفقود شده بود.

وی در تشریح ادامه عملیات افزود: در این فاصله، نیروی انتظامی هم در جریان این مفقودی قرار می گیرد. به پیشنهاد نیروی انتظامی، این آقا به محل زندگی این خانم مراجعه کرد تا این احتمال را بررسی کند که به خانه برگشته است یا نه. این آقا متوجه می شود خانم به خانه اش باز نگشته است و تیم امداد مجددا عملیات جست و جو را شروع می کنند. با توجه به اینکه منطقه خیلی گسترده است، تیم کوهستان از تیم آنست نیز درخواست کمک می کند و آنها نیز به محل اعزام می شوند. همزمان تیم واکنش سریع مرکز استان را نیز به منطقه اعزام کردیم تا جست و جو در سطح گسترده تر انجام شود.

مسئول امداد و نجات هلال احمر شیراز گفت: روز دوم، اعضای تیم عملیات، بستر رودخانه را جست و جو می کنند. لازم به ذکر است در تمام این مراحل، مردم محلی نیز به کمک تیم ما آمده بودند؛ چرا که بعضی از مسیرها را فقط افراد محلی بلد بودند و نیاز به حضور حس می شد. این جست و جو تا نیمه های شب ادامه پیدا کرد ولی باز هم نتیجه ای حاصل نمی شود. روز سوم، در مسیری که رودخانه در آن جریان داشت را جست و جو کردیم؛ حتی تیم سیلاب جایگزین تیم آنست شد، اما به این خانم نرسیدیم.

وی گفت: روز چهارم، تیم کوهنوردی استان فارس و شیراز هم درخواست همکاری با هلال احمر داشتند که از ظرفیت آنها نیز استفاده کردیم. در نهایت عصر همان روز، در کمال ناباوری جسد این خانم توسط افراد محلی در کنار رودخانه پیدا شد. از آنجایی که مسیر صعب العبور بود، تیم های هلال احمر با تجهیزات تخصصی توانستند جسد این خانم را تا روستا ببرند و تحویل عوامل انتظامی دهند. حدود 77 ساعت جست و جو برای نجات این خانم به طول انجامید ولی نتیجه خوشایند ما نبود. اعضای تیم، تمام مدت جست و جو، خودشان را جای این خانم متصور می شدند که در آن سرما و بی پناهی، چه بر سرش آمده است و برای همین تلاش زیادی برای یافتن او کردند ولی نتیجه این شد.

مهندسی افزود: بخشی از صورت این خانم کاملا از بین رفته بود و پلیس تشخیص هویت احتمال می داد که حیوانات صورت او را از بین برده باشند. نزدیکی محلی که این خانم افتاده بود، یک دیواره حدود 60 متری وجود داشت که اگر احتمال داده می شد که سقوط کرده است باید آثار شکستگی در او دیده می شد که نیروهای ما چنین چیزی مشاهده نکردند. در نهایت پزشکی قانونی است که علت مرگ این خانم را مشخص می کند.

وی در پایان گفت: حتی نیروهای هلال احمر هماهنگی های لازم را برای گشت زنی هلی‌شات را انجام داده بودند تا منطقه به صورت گسترده تر جست و جو شود. آنها هر کاری از دستشان بر می آمد را انجام دادند ولی انتهای این ماجرا برایشان خیلی غم‌انگیز بود.


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Reza
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
2
11
به نظرم هلال احمر ضعیف عمل کرده
۷۷ ساعت یعنی بیش از ۳ روز یک زن تنها وسط ناکجا آباد
بدون مواد غذایی هوای سرد و ...
البته اگه از آقازاده ها بود اینقدر گشت هوایی میزدن که حتی آمار حیات وحش اونجا رو هم در میاوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
چون طرف گفته خرس صورتشو خورده حکیم ربطش داده به دامپزشکی
کارشناس نظارت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
شما تاحالا پایت رو تو اون منطقه گذاشتی؟! از دور نشستین میگین لنگش کن!
سوزان نجمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
4
13
اینقد بی خبر شدی که هر خبری رو چاپ میکنی؟به تو چه ،چه ربطی به دامپزشکی داره؟ چه ربطی به بیکاری و افسردگی دامپزشکا داره.خیلی روحیه مون خوبه تو هم به شادیمون بیفزا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
چرا فکر میکنی فقط باید اخبار دامپزشکی درج شه؟
منا
| Germany |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
بنظر من خواسته بگه اون منطقه حیوانات درنده داره ، بیشتر احتیاط شه ،
ناشناس ۱۳:۵۸
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
2
6
اول چون این سایت مربوط به دامپزشکیه شما هم خیلی دوست داری اخبار قتل و مرگ بخونی برو سراغ صفحات حوادث روزنامه ها.به اندازه کافی قشر دامپزشک عقده های فروخورده دارن . در ضمن یک روانپزشک هم برو کسانیکه علاقه به اخبار جنایی دارن ی خرده قسی القلب هستن میترسم قاتل بشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
2
4
حکیم از اخبار علمی بی ربط به دامپزشکی رفته سراغ بدتر از اون یعنی اخبار حوادث بی ربط
پاسخ ها
سوزان نجمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
احسنت.
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
2
1
اتفاقا احسنت آقا احسنت به حکیم مهر عزیزم بسیار محکم و عالی خبرها داغ است
منا
|
Germany
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
چقدر دردناک بود، بلاخره این جا مشخص نشد اون اقا و خانم نسبتشون چی بود و چرا رهاش کرده تو اون جا ؟ اگر شوهرش بوده که جای تاسف اگر دوستش بوده که بدتر نباید بهش اعتماد میکرده میرفته جاهای ناشناس ، حیف از خودش و جَوونیش که اینطوری از بین رفت.
نظر شما
ادامه