کد خبر: ۷۳۷۵۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علی‌نقی تقی‌پور» افزود: ماده ۱۹ در استان ما به شکل ظاهری اجرا می‌شود و عملا نظام دامپزشکی را از این قضیه حذف کرده‌اند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به گفته رئیس نظام دامپزشکی استان سمنان، افزایش سرسامآور قیمت داروها و واکسنهای دامپزشکی و همچنین عدم ابلاغ تعرفه، دو مشکل اصلی بخش خصوصی دامپزشکی در این استان هستند: «وقتی قیمت دارو و واکسن بالا میرود، تهیه آن برای همکاران ما سخت میشود.»

«دکتر علینقی تقیپور» معتقد است که ماده ۱۹ در استان سمنان به شکل ظاهری اجرا میشود: «قرارداد بسته میشود اما در عمل، حقوقی که پرداخت میشود، به هیچوجه آن مبلغی نیست که در قرارداد قید میشود. کسی هم پیگیر این مساله نیست، چون عملا نظام دامپزشکی را از این قضیه حذف کردهاند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، وضعیت فعالیت بخش خصوصی دامپزشکی در استان سمنان چگونه است؟

در سال گذشته اولین مشکل ما در بخش خصوصی عدم اعلام تعرفهها بود که متاسفانه تا پایان سال هم اعلام نشد. خود این معضل به تنهایی از همه بزرگتر بود. همچنین مشکل افزایش سرسامآور قیمت داروها و واکسنها را داشتیم، چراکه وقتی قیمت این اقلام بالا میرود، تهیه آن برای همکاران ما سخت میشود.

حکیم مهر: به مشکل تعرفه اشاره کردید. به نظر شما عدم ابلاغ تعرفه، چه آسیبهایی به بخش خصوصی میزند و آیا مساله قابل جبرانی هست؟

اصلا قابل جبران نیست. خود من در بخش خصوصی فعال هستم و کلینیک دارم. تمام تعرفههای ما طبق همان بخشنامه تعرفه سال ۱۴۰۰ بوده، در حالی که نرخ تورم به گفته خود مسئولان در دولت قبل ۶۰ درصد و در دولت فعلی ۴۰ درصد بالا رفته است. ما واقعا نمیتوانیم این خلاء را جبران کنیم کمااینکه من در کار روتین خودم شاهد هستم که به شکل مستمر در حال عقبرفت هستیم. ابلاغ تعرفهها کمبودهای گذشته را جبران نمیکند اما با این حال اگر هرچه زودتر اعلام شود، گوشهای از دغدغهها را کاهش میدهد.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان چگونه است؟

واقعیت این است که ماده ۱۹ در استان ما به شکل ظاهری اجرا میشود؛ یک مسئول فنی میآید و اداره کل قرارداد میبندد اما در عمل، حقوقی که پرداخت میشود، به هیچوجه آن مبلغی نیست که در قرارداد قید میشود. کسی هم پیگیر این مساله نیست. عملا نظام دامپزشکی را از این قضیه حذف کردهاند. بنده این اواخر یک نامه برای اداره کل زدم، چون دیگر حتی برای رتبهبندی هم به نظام دامپزشکی نمیفرستند. گاهی شاهدیم که عدهای از افراد آمدند و مشغول به کار شدند و ما اصلا خبردار هم نشدیم. تصورمان این بود که با آمدن دکتر آقامیری و دکتر زارعی مقداری روابط میان نظام و سازمان بهتر شود که متاسفانه هنوز بهتر نشده و امیدواریم که در آینده رگههایی از بهتر شدن را ببینیم.

حکیم مهر: فارغ از سطح کلان، در سطح استان ارتباط شما با بخش دولتی دامپزشکی چگونه است؟

ارتباط ما با بخش دولتی استان در اوایل سال گذشته خیلی بهتر از اواخر آن بود و متاسفانه روز به روز کمرنگتر شد، تا جایی که که اداره کل به شکل مستقل پروانه صادر میکرد و کارهای عجیبی انجام دادند.

حکیم مهر: یکی از مشکلاتی که بعضی از استانها با آن درگیر بودند، الزام کلینیکها به فعالیت در حاشیه شهرها بود. آیا شما هم در استان با این مشکل مواجه بودید؟

خیر، خوشبختانه در استان ما چنین مشکلی وجود نداشت.

حکیم مهر: مهمترین اقداماتی که در سال ۱۴۰۱ انجام دادید، چه بود؟

مهمترین اقدام ما در سال ۱۴۰۱ تا حدود زیادی رعایت دستورالعملها و پیشگیری از رشد بیش از حد درمانگاهها و داروخانهها بود، به این معنا که به هر تقاضایی جواب مثبت ندادیم و پاسخهای خودمان را منوط به بررسیها و ظرفیتسنجیها کردیم. اگرچه اعلام شده که ظرفیتسنجی نباید انجام شود، اما وقتی در استان نگاه میکنیم، اگر قرار باشد چنین کاری انجام نشود و بخواهیم بدون در نظر گرفتن ظرفیتها این کار را انجام دهیم، دچار بههمریختگی اوضاع میشویم. همچنین همه موارد قبلی هم نابود میشوند و از بین میروند. امیدواریم که این موضوع در سطح کلان حل شود، چون واقعا ارائه مجوز به این شکل که مورد نظر دولت است و به دنبال دادن مجوزهای زیاد است، به معنای ایجاد شغل نیست. ما در خیلی مواقع مشاغل قبلی را هم در معرض خطر قرار میدهیم و آنها را هم از بین میبریم. به طور خلاصه تا آنجا که توانستیم و زورمان رسید، سعی کردیم تعادلی ایجاد کنیم که صدور مجوز بیش از حد نشود و فشار روی همکاران کمتر باشد.

حکیم مهر: مهمترین اهداف شما در سال جدید چیست؟

در سال جاری با توجه به اینکه دستورالعمل داروخانهها و درمانگاهها ابلاغ شده است، مجددا کمیسیونها را تشکیل میدهیم. در این چند سالی که بنده ریاست نظام را به عهده داشتم، همیشه سعی کردم طوری رفتار کنم که منافع همکاران حفظ و یک تعادل بین همکاران قدیمی و آنهایی که جدید میآیند، ایجاد شود. شرایط به گونهای نباشد که همکاران جدید ناامید شوند و بگویند ما نمیتوانیم کار کنیم و همکاران قدیمی هم از تعداد بالای جدیدها ناامید شوند و قصد تعطیل کردن کار خود را داشته باشند.

از طرفی در سال جاری با توجه به پایان پاندمی کرونا قصد داریم مانند سالهای قبل از کرونا، برخی کلاسهای آموزشی برگزار کنیم، چون شخص بنده خیلی کلاسهای آنلاین را نمیپسندم و سعی میکنم کلاسهای حضوری برگزار و به اهدافی که در این زمینه داریم، دست پیدا کنیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
2
13
درود بر شرف شما هدف ایجاد اشتعال کاذب و عوام فریبی است تا روسای سازمان اعلام نمایند امار بیکاری کاهش یافته ولی به چه قیمتی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
12
بقیه برن خونه بیکار بشینن که آقایون درآمدشون کم نشه یا بیکار نشن خیلیاشونم دامپزشک نیستن مسئول فنی میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
نه عزیزم. واقعا درآمد نیست. احتمالا تو دوران کارآموزی خودتون متوجه بشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
3
6
چی شده حکیم مهر هر روز با یکی از رییس نظام استانها مصاحبه میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
10
بعد از عید تعداد کیس های مراجعه کنند به درمانگاه من به کمتر از تعداد انگشتان یک دست رسیده.
در یک بخش کوچک فعالیت میکنم و سومین درمانگاه هم اخیرا مشغول به کار شده.
بنده نمیگم به جوانان مجوز ندید. اما ظرفیت سنجی انجام شود حداقل کرایه درمانگاه در بیاد.
استان من متاسفانه بسیار اوضاع خرابی دارد.
شدیم پز عالی و جیب خالی متاسفانه.
بعید میدونم بقیه دوستانم هم بتونند در این شرایط برای زندگی شخصی خودشان تصمیمی بگیرند و نیت ازدواج بکنند.
برای بخشی که من هستم یک درمانگاه هم کفایت می‌کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
البته اینجوری هم شما میگین نیست. انصاف داشته باش
dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
2
.........................
اداره کل دامپزشکی استان طبق تعرفه مدیریت واحد ها رو ملزم به عقد قرارداد کرده ....................
پاسخ ها
دکتر دامپزشک کارکرده در چندین استان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
سلام علیکم. آیا به پرداخت واقعی حقوق و مزایا نیز ادارات کل و یا نظام های دامپزشکی در سطح کشور اشراف و پیگیری دارند؟! واقعیات و شواهد که اشاره دارند نه!! حتی وقتی که کارد به استخوون مسئول فنی بهداشتی میرسه و شکایت شفاهی و کتبی به شبکه و اداره کل و نظام میبره می بینه که حمایت قانونی و حرفه ای ازش نمیشه!! سازمان دامپزشکی در حکیم مهر میفرماد، ماده ی ۱۹ ، جزء "قوانین آمره" ست و زیر نرخ مصوب قرارداد بسته شه از نظر قانونی پذیرفته نیست و باید همان نرخ مصوب و یا اگه کارفرما تمایل داشت بیشتر از نرخ مصوب میتونه قراردادببنده و بپردازه (که هنوز چنین کارفرمایی با چنین تمایلی کشف و گزارش نشده در سطح کشور) ولی عملا وقتی شکایت به نظام و اداره کل ونهایت اداراه کار و تعاون و رفاه اجتماعی با مستندات (حداقل متن قرارداد بسته شده با کارفرمادر دفتر نظام یا اداره کل) میبری، ماده ی ۱۹ و قانون آمره بودن آن سرسوزنی براشون مفهوم نیست. حالا یا میخوان به بهانه ی حمایت از تولیدکننده توو سر مسئول فنی بهداشتی که نماینده ی بخش دولتی(خودشون) در بخش خصوصی و به اصطلاح دیدبان بهداشت و حق مصرف کننده در تضمین کیفیت نسبی ماده ی غذایی و پروتئین مصرفی تولیدشده هست بزنن یا به مسائل دیگه برمیگرده که همون ماجرای تقسیم سود تبهکاری بعد از آلوده کردن سفره ی مردم توسط خودشون هست. سودجویی و منفعت طلبی به قیمت قربانی کردن سلامت و مصلحت عمومی. از دکتر دامپزشک ، مسئول فنی ، مهر و امضاء شو به زور خواستن که خلاف کنن، دکتر موافقت نکرده ، ۴ ماه مونده به پایان قراردادش، با تهدید و درگیری فیزیکی دکتر رو انداختن بیرون!! کو اداره کل؟ کو نظام؟ مستندات هست!! باید کفش آهنی پات کنی بری اداره ی نظارت از خود اداره کل و مماشاتش شاکی شی. اینه عاقبت کار ما. عمرتو گذاشتی یه مدرک گرفتی، حالام باید شرف و انسانیتو آخرتو بزاری که چی کارفرما به سودش برسه و یه بیمه ی کارگری و یه حقوق کارگری برای دکتر رد کنه!! ... انشاء الله تعالی اصلاح میشه. امیدوار باشیم.✌️
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
علی رغم ابلاغ ویرایش سوم و فشار سازمان دامپزشکی ، اداره کل بیشتر از یکسال صبوری به خرج داد و مدارا کرد با نظام همکاران محترم بخش خصوصی. ولی نظام هنوز دستورالعمل نیومده شروع کرد به صدور پروانه
دامپزشک
|
Canada
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
1
................... راهش ارتقای کیفیت، بودن در یک فضای رقابتی عادلانه، الزام داروخانه ها به نسخه و تعیین صلاحیت حرفه ای کلینیکهاست، چه بسا قبلی ها فاقدش باشند و جدیدی ها واجدش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
2
داشتن یک مطب یا داروخانه حق یک فارغ التحصیل دامپزشکی هست ..................
سید پویا احمدپناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
11
ضمن خسته نباشید و خدا قوت خدمت جناب دکتر تقی پور
بنده به نمایندگی از مسئولین فنی توقع داشتم لااقل در مهمترین اهداف شما نام مسئولین فنی که بیش از نصف تعداد فعالین نظام در استان رو تشکیل میدن باشه و مشکلات آنها و مسائل حل نشده در سال قبل دغدغه امروز شما هم باشه.
کاش زحمات شما برای ما اطلاع رسانی بشه تا ما بتونیم پیگیر مشکلات خودمون باشیم. تا جایی که بنده در جریانم ادارات دامپزشکی تابع قوانین هرچند به اشتباه هستن و ما مشکلات صنفی رو باید از نظام بخواهیم. کما اینکه بنده چند باری از نظام خواستم مهر تاییدی بزنه به جداول حقوقی مسئولین فنی که بنده در انجمن استان تهیه کردم و تطابق کامل با جداول کانون انجمن صنفی مسئولین دامپزشکی رو هم داشت و هم راستا با نامه تاییدیه وزارت کار و نظام دامپزشکی کشور هم بود اما نظام استان راضی به تایید حق ما نشد.
جناب دکتر کاش یه مسئول فنی در نظام رابط بین ما با نظام بود شاید مشکلات ما به گوش میرسید.
انشاله درست میشه ...
پاسخ ها
دکتر ا.ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
امید ما به شماست جناب دکتر
جوان. فعال. پیگیر. مستعد و با تجربه
دکتر رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
اقا پیگیری مستقیم وضعیت موجود بر عهده نظام دامپزشکی هست
دکتر علیرضا اویسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
قرار داد مسئولین فنی فروشگاه رفاه در استان آذربایجان شرقی طبق تعرفه پرداخت می شود و بقیه ول معطل هستند .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
3
1
البته اگه کسی بیکار باشه و دنبال کار، به هر دردی در میزنه تا کاری پیدا کنه. ما تو استانمون برا یه مسئول فنی که نهایتا سه ماه کار داره و حمایت همه جوره اداره هم پشتش هست کسی پیدا نکردیدم. به هر کی زنگ زدیم گفتن باید حضور هم داشته باشم. یعنی سر کار هم بیام یا فقط اسم من باشه و ماهیانه حقوق بگیرم. پس کسی بیکار نیست. کاش دانشکده ها رو افزایش میدادن. شعار الکی ندین که بیکاری زیاده و درامد پایینه. اگه درامد پایین بود و یا کسی بیکار بود دنبال کار میرفتن. طرف میگه تو جنوب گرمه. یکی میگه هوا شرجیه. یکی میگه ار خونواده ام دور نمیشم. انگار ما 18 سال هست تو غربت کار میکنیم چند میگیریم. فقط میگن حقوق پایینه. 3 ماه حضور و 9 ماه خواب. 20 میلیون با بیمه و مزایا پایینه؟ خودتون رو با دولتی ها که حضور 365 روز هست مقایسه کنین. که اگه بخوان مرخصی استحقاقی بگیرن هم تسریشون کم میشه. فقط حرف و حرف و حرف. ادعا و ادعا و ادعا
پاسخ ها
دکتر اب. یداللهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
سلام علیکم. بهاران خجسته. فرمودید، ۳ماه کار، ۹ماه استراحت، حقوق ۲۰ تومن. ممکنه همکار محترم در بخش دولتی، اسم منطقه و شهر و استان تون رو اشاره بفرمایید؟ فیلد مربوطه به زعم بنده و تجربه ام و تعاملی که با دوستان و همکاران در استان بوشهر دارم، مربوط به پرورش و تکثیر میگو هست که چنین حقوقی رو اونجا نمیدن و چنین فراغت ۹ ماهه ایی اونجا وجود نداره!! لطفا محل کار و فیلد مربوطه رو اعلان بفرمایید ببینید از همین فردا چه تعداد همکار جویای کار و حاضر به حضور ۸ ساعته در محل کار چه بیشمارند!!! منتظر اطلاع رسانی ولطف شما هستیم. باسپاس و صلوات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
2
کسی که زود تر فارغ التحصیل شده باشه نسبت به بقیه مزیت نداره و اولویت نداره. شما به جوان ها هم پروانه بده. نتونستن و براشون سود نداشت، خودشون تعطیل میکنن .........
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
2
درود بردکتر تفی پور .
ایکاش در بین معصلات صنف ، مشکل داروخانه ها هم حل میشد . درچند سال اخیر با کسترش پدیده اینتگریشن ، علاوه بر حذف داروخانه ها ، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها ، بروز پدیده دلالی دارو ، کاهش کیفیت داروها رو شاهد هستیم . وقتی افراد عادی و واسطه به دلیل تمکن مالی و بعضا پولشویی سرمایه کلانی رو وارد دلالی دارو میکنن و شرکتهای تولیدی و وارد کننده ها با آفرهای دندانگیر ، تا ۷۰ درصد زیر قیمت داروخانه ، دارو توزیع میکنن ، تکلیف همکاران فارغ التحصیل پروانه گرفته چی ه؟ مگه میشه پروانه صادر کنی ، ولی درآمدی برای همکار قائل نباشی ؟ مثل اینکه برای یک منطقه خودرو واگذار بشه ولی اون منطقه اصلا راه ارتباطی نداشته باشه . این وسط تنها تولید کننده حالشو برده . ما میمونیم و خواب پول و تورم و اکسپایر شدن . اینو هر کشوری تعریف کنی بدون قید وشرط پناهندگی میگیری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
2
3
آقای دکتر چرا اینقدر با اطمینان میگید "به هیچ وجه"!؟
...........
خوشبختانه بعضی جاها هستند که طبق تعرفه پرداخت میکنند و کار قانونی را انجام میدهند:!

من اسم نمیبرم که سو استفاده نشه /
ولی اینجور که شما میگید هیچ جایی طبق تعرفه پرداخت نمیشه، خب اونجا ها هم که پرداخت کامل دارند شاخکهاشون میجنبه که ؛ بفرما رییس نظام خودشون میگه نباید کامل حقوق داد!
کار را خرابتر نکنید لطفا!
یه مسئول باید از اهمیت جایگاه خودش مطلع باشه و با دیدن همه جوانب صحبت کنه!
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
0
1
من ۳ میگیرم و ۴ خودم به خودم میریزم !!!! جمعا ۷ /!!!!
نظر شما
ادامه