کد خبر: ۷۳۷۲۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
سرپرست نظام دامپزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر صباح کریمیان» افزود: متاسفانه ارتباط مالی دامپزشک مسئول فنی و کارفرما کاملا مستقیم است و این مساله روی روند فعالیت همکاران ما هم تاثیر می‌گذارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «اگر تعرفه خدمات دامپزشکی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد هم افزایش پیدا کند، باز به نسبت تورم جامعه خسارات دامپزشکان قابل جبران نیست.» این را سرپرست نظام دامپزشکی استان کردستان به حکیم مهر می‌گوید: «وضعیت معیشتی همکاران ما به شرایطی رسیده که خیلی از همکاران ما پروانه فعالیت خود را پس می‌دهند و می‌روند که دیگر در شاخه‌های کاری دامپزشکی نمانند. متاسفانه این مشکل ناشی از کم‌لطفی جناب وزیر است که با گذشت ۹ ماه از اولتیماتوم قانونی برای ابلاغ تعرفه، هنوز انجام نشده و انگار نه انگار که حدود ۴۰۰ هزار نفر در هر منطقه با احتساب خانواده خود، از همین طریق ارتزاق می‌کنند.»

از نظر «دکتر صباح کریمیان» کمبود دارو و از آن مهمتر کاهش کیفیت دارو از جمله مسائلی هستند که همکاران بخش خصوصی دامپزشکی استان کردستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند: «شکایات زیادی در هیات بدوی استان داریم، درحالی‌که بیماری از سوی دامپزشک به درستی تشخیص داده شده، اما درمان جواب نداده است. وضعیت گرانی قیمت دام هم آمار شکایت را بالا می‌برد.»

وی درخصوص وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان کردستان تصریح می کند: «این جمله معروف از قول کارفرمایان را حتما شنیده‌اید که اگر کیفیت کار ما را تایید نکنی، من هم حقوق نمی‌دهم. ما در نظام به صورت کدخدامنشانه با همکاران در ارتباط هستیم، اما واقعیت این است که ارتباط مالی همچنان هست و متاسفانه چیزی به اسم ماده ۱۹ در استان ما وجود ندارد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی در استان کردستان چیست؟

واقعیت این است که مهمترین مشکل ما در سال ۱۴۰۱ بحث تعرفه‌ها بود که ابلاغ نشد. البته ما در استان با مسائل دیگری از جمله مسدود بودن حساب‌های مالی بخش اداری نظام هم مواجه بودیم اما آنچه خیلی برای ما مهم بود، بحث تعرفه بود. همه همکاران ما درگیر بحث تعرفه، گرانی مواد اولیه و متریال و پایین بودن تعرفه خدمات دامپزشکی بودند و مهمترین معضل ما همین بود.

حکیم مهر: اگر همین الان هم تعرفه ابلاغ شود، آیا خسارت بخش خصوصی دامپزشکی در سال ۱۴۰۱ جبران می‌شود؟

خیر، اصلا قابل جبران نیست و قابل برگشت به تعرفه ۱۴۰۱ هم نیست. کمااینکه تعرفه‌ها در هر سال به یک میزان مشخص و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، اما اگر تعرفه همین امروز هم ابلاغ شود، عملا سال ۱۴۰۱ حذف می‌شود. به جرات می‌گویم که اگر تعرفه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد هم افزایش پیدا کند، به نسبت تورم جامعه اصلا قابل جبران نیست. وضعیت معیشتی همکاران ما به شرایطی رسیده که خیلی از همکاران ما پروانه فعالیت خود را پس می‌دهند و می‌روند که دیگر در شاخه‌های کاری دامپزشکی نمانند. خدمات دامپزشکی نوعی فعالیت در بخش تولید استان است و متاسفانه در سطح کلان، وضعیت تورم با تعرفه خدمات بخش دامپزشکی اصلا متناسب نیست.

حکیم مهر: ریشه این مشکل کجاست؟

متاسفانه این مشکل ناشی از کم‌لطفی جناب وزیر است که با گذشت ۹ ماه از اولتیماتوم قانونی برای ابلاغ تعرفه، هنوز انجام نشده و انگار نه انگار که حدود ۴۰۰ هزار نفر در هر منطقه با احتساب خانواده خود، از همین طریق ارتزاق می‌کنند.

حکیم مهر: در استان با چه مشکلات دیگری روبرو هستید؟

کمبود دارو و از آن مهمتر کاهش کیفیت دارو از جمله مسائلی است که همکاران ما در بخش خصوصی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شکایات زیادی در هیات بدوی استان داریم، در حالی‌که بیماری از سوی دامپزشک به درستی تشخیص داده شده اما درمان جواب نداده است. وضعیت گرانی قیمت دام هم آمار شکایت را بالا می‌برد. همکار ما به درستی دارو تجویز می‌کند اما دارو جواب نمی‌دهد. در حال حاضر کاهش کیفیت دارو مهمترین معضل بخش درمان است. عدم ارجاع کیس مشکل دیگر است. بخش آزمایشگاه ما عملا نیمه‌تعطیل است و تولیدکننده ما الزامی ندارد که آزمایشگاه‌ها را فعال داشته باشد و با آنها همکاری کند. خیلی از تولیدکنندگان ما، مثلا تولیدکننده طیور گوشتی ما الزامی نمی‌بینند که محصولات خود را در آزمایشگاه تست و کیفیت آن را ارزیابی کنند.

باز به مشکل تعرفه بر می‌گردیم، کمااینکه هم از نظر مایه‌کوب‌های محترم و هم آزمایشگاه، این تعرفه با گرانی مواد اولیه، واکسن، کیت و هزینه تردد همکاران نمی‌صرفد. کیفیت مواد اولیه هم آن‌قدر پایین است که خیلی وقت‌ها از آزمایش‌ها و داروها جواب کاذب می‌گیریم. این هم معضلی است که همکاران ما را به هیات بدوی می‌کشاند و متاسفانه آمار آن نسبت به سال قبل، خیلی بیشتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان چگونه است؟

ماده ۱۹ در آن حدی که باید باشد، اجرا نمی‌شود. شانسی که ما در استان آوردیم این است که همکاران ما در اداره کل و شخص مدیرکل همکاری زیادی با دوستان بخش خصوصی می‌کنند. حداقل در مدتی که بنده در خدمت مدیرکل استان بودم، از حضور ایشان بسیار فیض بردم. اما مساله اینجاست که نظام دامپزشکی هیچ دخالتی در ماده ۱۹ ندارد و خود مسئولین فنی به واسطه انجمن صنفی یک قرارداد می‌بندند.

حکیم مهر: چه تضمینی وجود دارد که مسئولین فنی قراردادهای صوری و پشت پرده با کارفرما امضا نکنند؟

متاسفانه اگر ضمانت اخلاقی در کار نباشد، تضمین دیگری نیست. همکاران ما قراردادهای طبق تعرفه قانونی می‌بندند اما معمولا پرداختی آنها خیلی کمتر است. عملا نظام دامپزشکی در بحث ماده ۱۹ در استان هیچ‌کاره است. حتی بابت سنجش علمی دوستان و ارزشیابی علمی و امکان‌سنجی همکاران نیز هیچ دخالتی ندارد و قرارداد را انجمن صنفی می‌بندد. ما یک انجمن صنفی مسئولین فنی داریم که واسطه بین کارفرما و مسئول فنی است، اما متاسفانه با توجه به قدرت کمی که دارند، خیلی نمی‌توانند مسئولین فنی ما را از نظر کیفیت و ضمانت اجرایی قراردادها حمایت کنند. متاسفانه ارتباط مالی دامپزشک مسئول فنی و کارفرما کاملا مستقیم است و این مساله روی روند فعالیت همکاران ما هم تاثیر می‌گذارد. این جمله معروف از قول کارفرمایان را حتما شنیده‌اید که اگر کیفیت کار ما را تایید نکنی، من هم حقوق نمی‌دهم. ما در نظام به صورت کدخدامنشانه با همکاران در ارتباط هستیم، اما واقعیت این است که ارتباط مالی همچنان هست و متاسفانه چیزی به اسم ماده ۱۹ در استان ما نیست.

حکیم مهر: یکی از مشکلاتی که خیلی از استان‌ها با آن مواجه هستند، الزام کلینیک‌ها به خروج از شهر و فعالیت در حاشیه شهر است. آیا شما نیز با این مشکل مواجه بودید؟

این مشکل فعلا در استان ما نیست. مدتی اداره نظارت بر اماکن عمومی اخطارهایی را به کلینیک‌های اختصاصی حیوانات خانگی داده بودند. خود بنده اولین کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی استان را دارم و خیلی وقت‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنم. در این خصوص آیین‌نامه‌های قانونی از مجلس گرفتیم، آیین‌نامه تاسیس سازمان دامپزشکی و ابلاغیه‌های سازمان را جمع‌آوری کرده و به اداره اماکن تحویل دادیم و آنها مدتی کوتاه آمدند. اما اینکه نامه‌ای ابلاغ شود که کلینیک‌ها باید از شهر بیرون بروند، فعلا در استان ما چنین چیزی نبوده است. در حکمی که من خواندم، نوشته بود که این مهم برای کل استان‌ها لازم‌الاجرا است.

به طور کلی این مشکل بزرگی است که یک جامعه خیلی بزرگ را از کار بیکار می‌کند و متعاقب آن وضعیت بهداشت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، چراکه دامپزشکان بیماری‌ها را پایش می‌کنند. در مرکز استان ما در مناطقی که دامپزشک اختصاصی حیوانات خانگی ندارند، به طور طبیعی بیماری‌های واگیر و بیماری‌های زئونوز بیشتر است. در بخش علوم پزشکی هم که پیگیری می‌کنیم، دوستان اذعان می‌کنند که در مناطقی درگیری بیشتری با بیماری‌های مشترک وجود دارد که در آنجا دامپزشک در دسترس نبوده است. حالا اگر دامپزشک کلا از سطح شهر خارج شود، طبیعتا وضعیت بدتر می‌شود، چون به همین شکل و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، اقبال عمومی به مراجعه به کلینیک دامپزشکی کم هست و فرد ترجیح می‌دهد که بیرون از شهر هم نرود و در منزل می‌نشیند. به طور کلی در حال حاضر ما از نظر ارگان‌های حاکمیتی نظارتی در این مورد مشکلی نداریم و این مساله را مسکوت گذاشتیم.

حکیم مهر: وضعیت ارتباط شما با بخش دولتی دامپزشکی چگونه است؟

خوشبختانه ارتباط ما از زمانی که من آمدم، خیلی خوب بود. از روز اولی که من در خدمت دوستان در استان بودم و با توجه به شناخت مختصری که آنها از حقیر دارند، می‌دانند که هدف من فقط تعامل بوده است و دوستان اداره کل هم این نیت را به ما اثبات کردند و همان روزهای اول فرمودند که قصد آنها فقط تقویت دامپزشکی استان است که طبیعتا با نبود یکی از این دو بال بخش خصوصی و دولتی، این هدف محقق نمی‌شود. خوشبختانه بنا به ارتباطاتی که شخص حقیر با دوستان شبکه‌های مختلف دارم، تقریبا در کل استان هیچ مشکلی از این نظر نداریم. هر موردی هم که بوده در داخل استان به تعامل رسیدیم. موارد مختلف را از طریق آیین‌نامه و... اثبات کردیم که در حیطه وظایف ما یا اداره کل است. متقابلا دوستان هم همین کار را کردند و شکر خدا تعامل ما در حد عالی است. شاید در بعضی استان‌ها، رؤسای نظام در ادارات کل هم حضور داشته باشند اما ما که بخش خصوصی هستیم، به جرات می‌گویم که از بین مراکز استان‌ها، بیشترین تعامل را با اداره کل داریم. خوشبختانه اداره کل هم خیلی با ما همراهی می‌کند و همین‌جا هم از ایشان تشکر می‌کنم که خیلی نسبت به بخش خصوصی استان لطف دارند.

حکیم مهر: مهمترین برنامه‌های شما برای سال جاری چیست؟

ما در سال جاری اولویت‌ها را بر چند محور اساسی قرار داده‌ایم؛ در ابتدا قصد داریم که آموزش ما، کیفیت‌محور شود. سه ماه قبل از شروع سال در این خصوص برنامه‌ریزی کرده و کلاس‌های مدونی را هم به صورت مجازی و هم به صورت کلاس‌های عملی حضوری ترتیب داده‌ایم تا بتوانیم در خدمت دوستان استان باشیم. اگرچه شورای نظام دامپزشکی منحل شده و نظام استان ما به صورت سرپرستی اداره می‌شود، اما در بحث صدور پروانه‌ها، پروانه‌های ماده ۵ را اجرایی کردیم و تصمیم سال ۱۴۰۲ ما هم بر این است که همین روال را داشته باشیم. پروانه از طریق سامانه، خیلی کمتر از تایمی که در اختیار ما گذاشتند به اجرا خواهد رسید. این برنامه را در جهت تسهیل روند صدور پروانه‌ها داریم و به جرات هم می‌گویم در جلساتی که در خدمت دوستان، هم در سازمان جهاد کشاورزی و هم اداره کل دامپزشکی بودیم، این مساله اثبات شده است. صدور پروانه‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود تا دوستان به سختی نخورند.

در بحث امور اداری هم یک قطعه زمین هست که به همت دوستان قبل از ما خریداری شده بود و در سال جاری برنامه داریم تا فونداسیون زمین را بریزیم و یک ساختمان مستقل را برای نظام استان احداث کنیم.

یکی دیگر از برنامه‌های مشخص ما حضور مدون و دوره‌ای در صدا و سیمای استان جهت تقویت دیدگاه مردم نسبت به دامپزشکی از نظر آشنایی جامعه استان با خدمات دامپزشکی و افزایش بهره‌وری تولید و همچنین بهداشت استان است. ما به عنوان نظام دامپزشکی خود را مسئول می‌دانیم که خدمات دامپزشکی را بین اقشار مختلف جامعه روشنگری کنیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
18
بريد ببينيد كجاي دنيا اين همه توليدكننده دارد كه هيچ نظارتي روي آنها هم نيست. هركسي هر طوري ميخواهد داروي بي كيفيت توليد ميكند. شما يك سر بريد دفتر دارو درمان سازمان ببينيد اصلا افراد متبحري در زمينه نظارت بر توليد وجود دارد؟ كه فقط ١٠ روز در يك شركت توليدي كار كرده باشد و گلوگاههاي فساد رو بتواند شناسايي كند.
كجاي دنيا توليدكننده باكيفيت تخفيف ١٠٠٪؜ به داروخانه ها ميدهد؟ اصلا چطور اگر نطارتي وجود دارد! شركتي ميتوانداين تخفيف رو با توجه به ورود مشخص و اظهاري مواد اوليه انجام دهد؟
متاسفانه رانت و انحصار و ممنوعيت اجازه حضور محصول با كيفيت را در بازار نميدهد و همچنان ما كلينيسين ها بايد چوبش رو بخوريم و اميدي هم ....... براي اصلاح اين وضع نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
6
حکیم جان دَمَت گرم جمعه ها هم خبر می گذارید که با اینکار سرمان گرم می شود و کم تر به بحث بیکاری و دغدغه های زندگی مان فکر کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
3
5
کیفیت خیلی چیزها غیراز داروها در دامپزشکی کاهش یافته که این شده نتیجه کار دامپزشکی
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
سلام علیکم. بهارهاتون مبارک. معذرت میخوام اومدم بعنوان تایید رو علامت مثبت تیک بزنم، دستم لغزید و منفی ثبت شد ناخودآگاه متاسفانه. تایید نظر شما رو با این متن اعلان میکنم بعنوان مسئول فنی و کلینیسینی که با سابقه ی ۱۵ ساله ی فعالیت در چندین استان ، اوضاع رو بدتر از اینی می بینم که بشه صحبتشو کرد. نگاه کنید اکثر اظهار نظر کننده ها خودشونو ناشناس معرفی میکنند. شاید امنیت پس از آزادی بیان براشون تامین نیست و هراس دارند باهاشون برخوردهای قهری در ادارات کل و نظام های دامپزشکی و از سوی کارفرماها شه. امیدواریم اتفاقات خوبی بیفته و از این بحرانها جون و آبروی سالم بدر ببریم. انشاء الله تبارک وتعالی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
دکتر گرامی ۱۲:۵۳ با تشکر از شما ما هم امیدواریم دامپزشکی و دامپزشک به جایگاه بهتری که استحقاقش را دارد برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اشتباه شد تشکر من ۱۲:۵۳ از دکتر دامپزشک گرامی ۱۴:۳۶ بود با عرض معذرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
13
وقتی سازمان دامپزشکی بجای تفکر فنی ، فقط بدنبال تبلیغ کاذب کار جهادی بودی و عملیات روزمره اکیپهای خود را بنام چند رهگذر ثبت می کند ، نتیجه ای جز این ندارد.
اکیپهای ما کار می کنند و دو تا دانشجو می آیند و چند نفر از سازمان و ... کلی هم خرج بلیط هواپیما و نهار و تبلیغ و بنر و ...
بخدا با نصف این پول به بخش خصوصی ، همه مشکلات ما حل میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
4
داروها خوب خارجی رو از دامدارا دریغ کردن ...جنابان ی حرکتی بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
10
به داد توزیع داروی استان برسید که اداره کل به بهانه کمک به تولید کننده از جهت قیمت تمام شده دارو قریب به 4 سال است آنرا بر خلاف نص صریح شیوه نامه های سازمان رسما با استانهای هم جوار به اشتراک گذاشته و ضمن حذف تدریجی شرکتهای پخش استانی بومی و از دست رفتن فرصتهای شغلی موجب منقضی شدن و امحاء میلیاردها ریال دارو و واکسنی که می دانیم تآمین منابع ارزی آنها با چه دشواریهایی روبرو بوده و در نتیجه خسارات جبران ناپذیر به اقتصاد ملی کشور شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
یعنی میخوای بگی در کردستان دارو از استانهای همجوار توزیع میشود
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
متأسفانه از اواخر سال ۹۸ نه تنها رسما دسترسی پخشهای استانهای همجوار بویژه آذربایجان غربی به کردستان باز شده بلکه برخی از آنها به این نیز اکتفا نکرده و در کردستان پخش استانی یا شعبه راه اندازی کردن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
7
چرا کسی در مورد شیوه نامه جدیدی که ۱۴ فروردین صادر شده و قراره با درصدهای متفاوتی تسری داخل حکم بره صحبت نمیکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ما ندیدیم تا نظر بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
این شیوه نامه نقض قانونه و لطفا هرکی که ندیده از طریق امور اداری پیگیرش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
انصافا پاشید یه وکیل زبده و خبره بگیرید و بروید شکایت کنید. حق گرفتنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
پیشنهادی است باید از همین جا جلوشو گرفت
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
9
اجرایی شدن طرح موسوم به رصد و پایش که به استناد آن هر گونه ورود و خروج دارو شرکتهای پخش استانی که باید در سامانه فشل و مملو از اشکالات فنی خدمات دارویی به ثبت رسانده شود موجب خود تحریمی استان و مهمترین علت کمبود برخی از اقلام دارویی که شرکتهای تولیدی یا وارد کننده به هر دلیلی خود را ملزم به اجرای آن می دانند، می باشد.
پاسخ ها
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
داداش میخوای اصلا نظارتی نباشه به هر کی دوست داری بفروشی مستقیم به مرغدار دارو بدی داروی قاچاق بیاری همه تشویق ها رو برای خودت برداری امر دیگه نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
نظارتی که از صدر به ذیل و فراگیر نباشه جز خود تحریمی و خسران نتیجه دیگری در بر نداره. فروش مستقیم به مرغدار و دامدار و قاچاق هم که همچنان جارین!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
12
متأسفانه عملکرد شبهه آمیز آزمایشگاهها به دلیل کاهش هزینه ها موجب بی اعتمادی مرغداران شده است. به عنوان مثال در آنتی بیوگرام بدون استفاده از محیط کشت اختصاصی، نمونه میکس را مستقیم به محیط کشت آنتی بیوگرام منتقل و پس از ۲۴ ساعت با اعلام نتیجه ای متناقض هم درمانگر و هم مرغدار را دچار سردرگمی می نمایند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
4
لطفا به مشکلات مسئولین فنی دارویی استان برسید که در این مورد عملا همه کاره هستید و اداره کل و انجمن صنفی در آن نقشی ندارند که پشت سر هم همکاران نرن اداره کل و انجمن و در خواست کمک بکنن ...
حقوق یک نفر کاردان در انجمن دو برابر حقوق دکتر دامپزشک بخش دارویی هست
که حاصل تاش اداره کل و انجمن می باشد.
پاسخ به شرکت های پخش استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
4
2
اظهارات شرکت های پخش داخل استان کردستان در کامنت های ساعت 15.50و 8.16 نشان می دهد این شرکت ها سه درخواست دارند:
1- خرید داروخانه ها و مراکز مایه کوبی داخل استان صرفا از شرکت های پخش داخل استان با شرایط کاملا نقدی و فروش سبدی
2- عدم اجرای سامانه خدمات دارویی که زمینه را برای...
3- عدم صدور مجوز جدید برای افراد متقاضی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
درخواست نیست عین مفاد شیوه نامه سازمانه وکرنه چه نیازی به پخشهای استانی بود؟! الزام به ثبت در خدمات دارویی دستکم استان رو از دو محموله پن استرپ و جنتاموکس که کمیاب بودن محروم کرد! مورد آخر رو نمی دونم از کجا درآوردین؟!
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
نه که مجوز جدید حتی به استانهای مجاور هم داده نشده! سیاست نظارت بر توزیع دارو در چند سال اخیر در راستای مستأصل نمودن و حذف پخشهای استانی بومی بوده.
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
5
سلام، لطفا به بعضی همکارانی که در بخش دولتی اشتغال دارند یاد بدید با همکار بخش خصوصی مثل یه همکار که نه مثل یه شخص تحصیل کرده که نه ....حداقل مثل یک انسان رفتار کنن، کمک که نمیکنید هیچ لااقل نمک رو زخممون نپاشید
نظر شما
ادامه