کد خبر: ۷۳۶۵۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر عبدالحمید کوثری‌نژاد» افزود: ما با کمک بزرگان دامپزشکی استان اقدام به رتبه‌بندی کلینیسین‌های دامپزشکی جهت انجام مشاوره بهداشتی به مرغداری‌ها و دامداری‌های استان نمودیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «بیمه همکاران مسئول فنی بهداشتی توسط کارفرمایان بر اساس حقوق واقعی دریافتی آنها، از چالش‌های چند سال گذشته بخش خصوصی دامپزشکی استان بوشهر بوده است.» این را رئیس نظام دامپزشکی استان بوشهر به حکیم مهر می‌گوید: «سعی کرده‌ایم با جلسات متعدد با کارفرمایان محترم و توجیه ایشان، بیمه بیش از ۴۰ درصد عزیزان به‌خصوص مسئولین فنی بهداشتی را به بیمه واقعی و پرداخت واقعی حق بیمه برسانیم.»

از نظر «دکتر عبدالحمید کوثری‌نژاد» در بخش دارو و درمان استان بوشهر به دلیل تراکم کم و پراکندگی زیاد دام در استان، متاسفانه همکاران کلینیسین و مایهکوب‌ و نیز داروخانه‌ها درآمدی در شأن و مناسب در اکثر شهرستان‌های استان ندارند که این مساله باعث تعطیلی برخی از این مراکز شده است.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «اگر خدای ناخواسته مسئولین فنی قرارداد پشت پرده‌ای به اجبار کارفرمایان ببندند، فقط کافی است در انتهای قرارداد همکار عزیز ما یک برگ درخواست به نظام دامپزشکی تحویل دهد و اعلام نماید از قرارداد مربوطه چقدر از حقوق و مزایا را دریافت نموده است که پس از آن ما از کارفرمای محترم بر اساس قرارداد ماده ۱۹ پرینت حساب همکار را می‌خواهیم و تا دریافت کامل حقوق و مزایا همچون عیدی و سنوات کامل اجازه فعالیت مسئول فنی بهداشتی جدید را نمی‌دهیم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از وضعیت فعالیت بخش خصوصی دامپزشکی در استان بوشهر چیست؟

در ابتدا عرض سلام و احترام خدمت شما و همه همکاران عزیزم در بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی سراسر کشور دارم .در خصوص وضعیت فعالیت بخش خصوصی دامپزشکی در استان بوشهر باید عرض کنم از سال ۱۳۸۴ که بنده به‌عنوان مسئول نظام دامپزشکی استان بوشهر شروع به خدمت به همکاران کردم، اساس فعالیت خود را بر اعتلای حرفه دامپزشکی، رعایت احترام به شأن و جایگاه دامپزشکی و همکاران دامپزشک و امنیت شغلی همکاران به‌خصوص در بخش خصوصی گذاشتم. از جمله اینکه در بخش دارو و درمان، در همان سال اول با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اقدام به رتبه‌بندی کلینیسین‌های دامپزشکی بر اساس پتانسیل و نیاز استان با کمک بزرگان دامپزشکی استان جهت انجام مشاوره بهداشتی به مرغداری‌ها و دامداری‌های استان نمودیم که به شکر خدا تا به امروز نیز ادامه دارد و همه همکاران عزیز در بخش خصوصی نیز از این کار راضی هستند. به نحوی که از آن سال تا به امروز هیچ مرغدار یا دامداری در استان بدون دامپزشک فارم فعالیت ندارد.

درخصوص عزیزان مسئول فنی بهداشتی واحدهای فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه‌های مواد خام دامی و نیز کشتارگاه‌ها، با همکاری و همیاری بسیار خوب اداره کل دامپزشکی در دوره تمامی مدیران کل محترمی که در این مدت خدمتشان بوده‌ایم و نیز توجیه و همکاری کارفرمایان محترم مراکز فوق و نیز عملکرد بسیار خوب همکاران بنده در بخش خصوصی، امنیت شغلی بسیار مناسبی با تعرفه واقعی حقوق و دستمزد بر اساس مصوبه هیات محترم دولت در سال ۱۳۸۹ در استان در حال انجام است.

قابل ذکر است که با توجه به کمبود دکترهای دامپزشک بومی در استان بوشهر، ما افتخار فعالیت همکاران عزیزمان از استان‌های مختلف کشور در استان بوشهر به‌عنوان کلینیسین، داروخانه‌دار و مسئول فنی بهداشتی داریم که بیش از ۸۰ درصد دامپزشکان بخش خصوصی استان بوشهر را تشکیل می‌دهند. لیکن هیچ تفاوتی در حمایت و پیگیری موارد و مشکلات ایشان درخصوص حقوق و مزایا و دیگر مشکلات بین ایشان و دامپزشکان محترم بومی استان وجود ندارد و برای بنده و شورای نظام دامپزشکی استان و نیز اداره کل محترم دامپزشکی، مهم دامپزشک بودن و همصنف بودن ایشان و اعتلای دامپزشکی هست.

حکیم مهر: مهمترین مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی در استان چیست؟

در خصوص مشکلات همکاران عزیز در بخش خصوصی استان، می‌توان گفت که مشکل حادی وجود ندارد، لیکن بحث بیمه نمودن عزیزان مسئول فنی بهداشتی توسط کارفرمایان محترم بر اساس حقوق واقعی که دریافت می‌کنند، از چالش‌های چند سال گذشته بوده که سعی کرده‌ایم با جلسات متعدد با کارفرمایان محترم و توجیه ایشان، بیمه بیش از ۴۰ درصد عزیزان به‌خصوص مسئولین فنی بهداشتی را به بیمه واقعی و پرداخت واقعی حق بیمه برسانیم. لیکن تلاش برای کامل نمودن این موضوع در حال انجام و رایزنی است.

یکی دیگر از مشکلات همکاران عزیز غیر بومی استان، بحث مسکن است که با کمک انجمن محترم صنفی مسئولین فنی بهداشتی استان در حال رایزنی با فرماندهی محترم پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر برای در اختیار قرار دادن تعدادی از واحدهای مسکونی پایگاه هوایی به همکاران بخش خصوصی استان هستیم.

در بخش دارو و درمان نیز به دلیل تراکم کم و پراکندگی زیاد دام در استان، متاسفانه همکاران عزیز کلینیسین و مایهکوب‌ها و نیز داروخانه‌ها درآمدی در شأن و مناسب در اکثر شهرستان‌های استان ندارند که باعث گاها تعطیلی برخی از این مراکز به دلیل درآمد پایین می‌شود.

حکیم مهر: چه راهکارهایی به ذهن شما می‌رسد؟

مهمترین موضوع قابل پیشنهاد برای دامپزشکی، همکاری، همیاری و هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی است. بنده به عینه این موضوع را تجربه کرده و دیده‌ام که بیشترین مشکلات کل دامپزشکی در چندین سال گذشته، ناشی از عدم درک متقابل بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی از یکدیگر بوده که ما با لطف خداوند و داشتن عزیزان فرهیخته هم در بخش خصوصی و نیز بخش دولتی دامپزشکی، بسیاری از مشکلاتی را که در خیلی از استانها وجود داشته، در استان بوشهر نداشته‌ایم. البته در حال حاضر و با وجود این فرصت تاریخی در راس دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و نزدیکی و همکاری بسیار مناسب رؤسای محترم سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که منشاء آنها در درون خانواده هست، انشاءالله قابل حل خواهد بود.

بنده تنها پیشنهادم خدمت عزیزان و همکاران خودم در سیستم دولتی نیز این است که به هم‌کلاسی‌ها و دوستان گرمابه و گلستان خودمان در دوره دانشجویی که امروز در بخش خصوصی فعال هستند، اعتماد کنیم و با تمام قوا از عملکرد ایشان حمایت کنیم تا با همافزایی، اعتلای واقعی دامپزشکی را در کشور شاهد باشیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان بوشهر چگونه است؟

درخصوص اجرای ماده ۱۹ نظارت بهداشتی و ایجاد امنیت شغلی برای همکاران مسئول فنی بهداشتی، باید خدمت شما عرض کنم که به گواه عزیزانی که در استان بوشهر از سنوات قبل تا به امروز به عنوان مسئول فنی بهداشتی مشغول به فعالیت بوده‌اند، شکر خدا از نظر امنیت شغلی می‌توان ادعا کرد که با لطف و همکاری اداره کل محترم دامپزشکی و توجیه مناسب کارفرمایان محترم و عملکرد واقعی و فعالیت مناسب مسئولین فنی بهداشتی استان، امنیت شغلی بسیار مناسب همراه با حقوق و مزایای واقعی در استان بوشهر وجود دارد.

 قابل ذکر است نظارت مرتب و دقیق اداره کل دامپزشکی بر فعالیت عزیزان به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی باعث شده که هیچ مسئول بهداشتی پروازی و یا بدون حضور در استان بوشهر نداریم، لیکن در خصوص حمایت از این همکاران عزیز برای دریافت حقوق و مزایای ایشان، هیچ مماشات یا کمکاری وجود ندارد و تا زمانی که حق و حقوق کامل این عزیزان در یک مجموعه به طور کامل دریافت نشده، اجازه فعالیت مسئول فنی بهداشتی جدید داده نمی‌شود. از آنجا که ما این موضوع را از همان سال‌های اول شروع خدمت در نظام دامپزشکی (از سال ۱۳۸۴) استارت زدیم، در استان این موضوع حل شده است و خدا را شکر امنیت شغلی بسیار مناسبی به لطف خدا و همکاری عزیزان فوق در استان وجود دارد.

حکیم مهر: چقدر مطمئن هستید که قراردهای پشت پرده بین مسئول فنی و کارفرما امضا نمی‌شود؟

اگر خدای ناخواسته قرارداد پشت پرده‌ای با اجبار عزیزان همکار اتفاق افتد، فقط کافی است در انتهای قرارداد همکار عزیز ما یک برگ درخواست به نظام دامپزشکی تحویل دهد و اعلام نماید از قرارداد مربوطه چقدر از حقوق و مزایا را دریافت نموده است که پس از آن ما از کارفرمای محترم بر اساس قرارداد ماده ۱۹ پرینت حساب همکار را می‌خواهیم و تا دریافت کامل حقوق و مزایا همچون عیدی و سنوات کامل اجازه فعالیت مسئول فنی بهداشتی جدید را نمی‌دهیم.

حکیم مهر: برخی استان‌ها با معضل الزام کلینیک‌های دامپزشکی به خروج از شهر و فعالیت در حاشیه شهر مواجه هستند. این مساله چقدر در استان بوشهر وجود داشته است؟

شکر خدا با درایت و همکاری مدیرکل محترم دامپزشکی و توضیح و توجیه موارد خدمت مسئولان استانی، مشکلی در این خصوص تا به امروز برای کلینیک‌های دامپزشکی در استان بوشهر ایجاد نشده است.

حکیم مهر: مهمترین اقدامات شما در سالی که گذشت، چه بوده است؟

از مهمترین اقدامات نظام دامپزشکی در سال ۱۴۰۱، همکاری بسیار مناسب و فعال همکاران کلینیسین و مایه‌کوب در دو طرح بزرگ جهاد دامپزشکی بود که در استان انجام شد. این کار با هماهنگی و همکاری نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی و حضور ریاست محترم سازمان دامپزشکی و معاونین محترم ایشان انجام گرفت. همچنین انجام فراخوان بزرگ جذب مسئولین فنی بهداشتی برای مراکز تکثیر و پرورش میگو و انجام دوره ۳ روزه بازآموزی تئوری و عملی برای این عزیزان از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

علاوه بر موارد فوق در سال ۱۴۰۱ با همکاری و همیاری اداره کل محترم دامپزشکی توانستیم بیمه تکمیلی عزیزان همکار در بخش خصوصی را به همراه همکاران بخش دولتی اداره کل دامپزشکی با تفاهمی که با اداره کل دامپزشکی داشتیم، نهایی کنیم که خوشبختانه همکاران بخش خصوصی در این مدت بسیار راضی بوده‌اند.

حکیم مهر: در سال جدید چه برنامه‌هایی را خواهید داشت؟

در سال ۱۴۰۲ انشاءالله برنامه‌های متنوع بازآموزی به‌خصوص در بحث مسئولین فنی بهداشتی را خواهیم داشت. پیگیری بحث بیمه تامین اجتماعی بر اساس حقوق واقعی همکاران عزیز و نیز برنامه‌ریزی برای بیمه تکمیلی ایشان از دیگر برنامه‌های ماست. همچنین انشاءالله با حمایت سازمان محترم نظام دامپزشکی پیگیر ساختمان جدید برای نظام دامپزشکی استان خواهیم بود.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

آرزوی موفقیت، سلامتی، پیروزی و عاقبتبخیری برای تمامی همکارانم در سراسر کشور عزیزم ایران را دارم و تنها خواهشم برای اعتلای واقعی دامپزشکی کشور، درک متقابل، همکاری، هم‌افزایی و در عین حال گذشت از یکدیگر، کم کردن توقعات در بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی است. به امید رسیدن دامپزشکی به جایگاه واقعی خود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مسئول فنی .........
|
France
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
12
کاش نظام دامپزشکی استان .......... هم یاد بگیرند که فقط و فقط به نفع کارفرما کار می کنند!
بنده نامه رسمی زدم که من تسویه حساب نکرده ام و عیدی و سنوات نگرفته ام ولی خیلی راحت اداره دامپزشکی میگه اگر بهشون مسئول فنی ندیم میرن اداره رفع موانع تولید!!!!
برن آقا
مگه رفع موانع تولید یعنی حق و حقوق را ندید!!
بماند که بیمه هم کارگری رد میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اخه چرا سانسور می کنید من گفتم نامه و شماره نامه رو هم میدم بذارید اینجاا
شما ک وزیر رو استیضاح می کنید چرا از یک رییس نظام که کاری جز رشوه گرفتن از کارفرما نداره می ترسید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آفرین 12:17 نادانی که شاخ و دم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
4
خدا کند رییس نظام استان ............ هم خدا و رضایت خداوند از اعمالشان را مد نظر قرار دهد و بندگی کارفرما ها را ننماید وبه واسطه زدوبندی که با کارفرماها دارند حق و حقوق وکرامت انسانی مسولین فنی بهداشتی را فدای ریاست چند روزه ننمایند در حق بنده که ظلم نمودند انشاالله خداوند از سر تقصیرات ایشان بگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
............... حتی پرینت حساب هم کاری نمیکنه بله طبق توافق ضمنی و نانوشته استخدام میکنند و به حساب واریز میکنند و بعد اضافه آنرا طبق توافق قبلی مخفیانه پس میگیرند ، وگرنه اخراج!!! و یکی دیگه تازه‌کار از بین هزاران داوطلب مسئول فنی بیکار و گشنه با حقوق کمتر استخدام میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
3
تعرفه ها باید پنج برابر شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
بگو پنجاه برابر شاید یک کمی بیشتر شد!!!
دکتر اب. یداللهی حی.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
سلام علیکم همکاران ارجمند. سال نو و بهارتون مبارک. دوستان ، خصوصا جناب دکتر عبدالمجید کوثری نژاد عزیز، دوست گرمابه و گلستان ، هم دانشکده ای قدیم، جالب نیست از استان دیگه بیای توو یه گاوداری ۴۰۰۰ سری توو قزوین بعنوان مسئول فنی قرارداد یه ساله توو دفتر نظام ببندی و داخل گاوداری ، ماه به ماه مثل کارگرای ساده ی اونجا باهات قرارداد ماهیانه ببندن و بگن همین که هست!! میگی پس اون قرارداد داخل نظام چی بود؟! بگن نظام و اداره کشک!! بعدشم مهر و امضاء نکنی گاو مرداری رو که باید بره توو چاه و بخوان با زور و ارعاب و توهین با مهر و امضاء و موافقت صوری شما بعنوان کشتار اضطراری بفرستن کشتارگاه، با توهین آمیزترین برخورد بگن از فردا نیا گاوداری، بعدشم گزارش کتبی کنی به اداره کل، حراست، نظام، شبکه ،ببینی، اون آدمه که گفت کشک، زیادم بی ربط نگفت. هیچ ترتیب اثری مقامات ندن!! قراردادت تموم نشده، ۴ ماه مونده به اتمامش، اخراج شی!! بدون حضور چند ماهه ی مسئول فنی ، گاوداری، راس راس داره فعالیت میکنه!! چی از این بهتر. حقوق و بیمه ی مسئول فنی اخراجی رو متقبل نمیشه، راحت و رایگان ادامه ی فعالیت میده. جالبتر اینجاست ، پروانه ی فعالیتت بعنوان مسئول فنی بهداشتی تا چن ماه آتی در سامانه ی سرت(cert) اعتبار داره هنوز ،باهات کارفرمای خاطی تسویه نکرده، دفتر نظام براش در سامانه اطلاعیه برا جذب مسئول فنی جدید میزنه!!!! میری اداره کار، از کارفرما، شکایت میکنی، اداره کار، قرارداد یه ساله ی مسثول فنی رو که در دفتر نظام نوشته و مهر شده قبول نداره و قانون آمره بودن ماده ی ۱۹ براش اصلا مفهوم نیست انگار!! ... با دوست ارجمندی که اشاره فرمودن کارفرما با مساعدت دست اندرکاران و مدیران خانواده ی دامپزشکی، دامپزشک بیکار و گشنه ایی رو کشف و انتخاب میکنن کاملا موافقم. اوضاع بواقع از اینم بدتر و توهین آمیزتره. نمیشه نوشت‌. شرم آوره . خیلی از شهروندای آگاه جامعه ی ما به لطف خدای متعال، متوجه ی این نکبت نهادینه شده درون خانواده ی دامپزشکی شدن، کیه که گندش بیش از اینا علنی شه. به امید نجات. واسه فرج صلوات.✌️
عبدالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
6
جناب دکتر کوثری عزیز آرزو دارم زمانی افتخار به استان همسایه تان ......... بدهید و ما ریاست نظام را در این استان پهناور با افکار زیبای شما ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
کاملا موافقم. دقیقا مشخص هست منظور کدام استان بوده
نظر شما
ادامه