کد خبر: ۷۳۵۴

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد:‌ پرداخت سود و جرایم بدهی پرورش‌دهندگان میگو که براساس بسته حمایتی به دولت واگذار شده منتظر اعلام میزان بدهی هر یک از پرورش‌دهندگان از سوی بانک‌های عامل است.

غلامرضا رازقی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا زمانی که میزان دقیق بدهی پرورش‌دهندگان میگو مشخص نشود نمی‌توان اعتبار 100 میلیارد تومانی بسته حمایتی صنعت میگو را پرداخت کرد لذا منتظر اعلام بانک‌های عامل از مشخص شدن میزان سود و جرایم بدهی هر یک از پرورش‌دهندگان میگو هستیم.

وی افزود: بر این اساس از بانک‌ها درخواست شده هرچه سریع‌تر میزان بدهی صنعت میگو را مشخص کنند تا براساس این میزان در کارگروه‌های استانی تشکیل شده در استان‌های جنوبی برای پرداخت اعتبار تصمیم‌گیری شود.

رازقی افزود: برخی بانک‌ها میزان بدهی را اعلام کرده و برخی هنوز در حال بررسی هستند.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: به بانک مرکزی نیز نامه‌ای ارسال شده که فشار خود را از تولیدکنندگان بردارند تا وارد تولید شوند و سهم بدهی هر کس مشخص گردد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از مشخص شدن میزان بدهی‌های پرورش‌دهندگان پرداخت بدهی هر کس اولویت‌بندی می‌شود و کسانی که در حال تولید هستند یا آمادگی تولید جدید را دارند در اولویت پرداخت اعتبار این بسته حمایتی هستند.

 

 

نظر شما
ادامه