کد خبر: ۷۲۶۳۰

حکیم مهر: در راستای نظارت بر عرضه و فروش داروهای دامی از ابتدای سالجاری 35 مورد بازدید از محل داروخانه های دامپزشکی شهرستان اسفراین صورت پذیرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی اسفراین، در راستای نظارت بر عرضه و فروش داروهای دامی به دامداران شهرستان، توسط واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان از ابتدای سالجاری 35 مورد بازدید از داروخانه های دامپزشکی صورت پذیرفت.

در این بازدیدها به مواردی مانند حضور مسئول فنی در داروخانه، وضعیت عمومی داروخانه از نظر بهداشتی، وضعیت یخچال ها، دماسنج و رطوبت سنج، استاندارد بودن انبار دپوی دارو، رعایت اصول نسخه پیچی، درج قیمت دارو، تاریخ انقضاء داروها و مواد بیولوژیک، استاندارد بودن داروها از لحاظ کیفی، فروش داروهای غیرمجاز و... توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین تعداد 63 قلم انواع دارو و هورمونهای درمانی تاریخ منقضی، انواع آنتی بیوتیک های دامی، سیدر گاوی و پودر آنتی بیوتیک تاریخ منقضی ضبط و بعد از انجام صورتجلسه و تذکر کتبی به متصدی داروخانه ها، معدوم گردید.

شهرستان اسفراین در حال حاضر دارای دو داروخانه مستقل دامپزشکی می باشد که وظیفه ارائه خدمات دارویی دامی به دامداران و همشهریان را بر عهده دارند.


نظر شما
ادامه