کد خبر: ۷۲۵۱۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این دیدار گفت: متاسفانه دامپزشکی همچنان از استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور محروم مانده است ...

حکیم مهر: «فاطمه رحمانی» نماینده مردم شهرستان های مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در خصوص ارائه برنامه ها و طرح های پیشنهادی دامپزشکی گفت: بهتر است دامپزشکی قبل از تصویب برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور برنامه و طرح های بهداشتی خود را ارائه دهد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، نماینده مردم شهرستان های مشهد و کلات در مجلس یازدهم شورای اسلامی، ارائه برنامه های راهبردی و اهداف بلند مدت در حوزه های مختلف خدمات دامپزشکی را پیش از تصویب برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ضروری دانست و افزود: با توجه به تغییر رویکردها در حوزه تخصیص اعتبارات و آیین نامه های اجرایی بودجه، ارسال به موقع پیشنهادات و برنامه های کاری که موجبات انتفاع عمومی شهروندان را به همراه دارد، از عوامل کلیدی در پیشبرد اهداف کشور می باشد.

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه بیشتر بر اساس مباحث اقتصادی است و قاعدتا دامپزشکی در بحث اقتصاد و اشتغال، خدمات خاص و پیچیده ای دارد که نیاز است برنامه جامع و محکمی بیان و رایزنی کنند.

نماینده مجلس اشاره داشت: اگر برنامه کاری دامپزشکی در تدوین برنامه توسعه مشخص شود برای آن می توان بودجه در نظر گرفت و مباحث محرومیت از مطب، فوق العاده خاص، مشاغل سخت و زیان آور در آن گنجانده می شود.

رحمانی گفت: با توجه به مکاتبات قبلی اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در جلسات گذشته سازمان برنامه بودجه استان اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در آینده ابلاغ می گردد.

«دکتر محمد سیاح» رئیس شبکه دامپزشکی مشهد نیز در این جلسه کاری که در محل دفتر خانم رحمانی انجام شد، اظهار داشت: دامپزشکی در حوزه تامین، تولید، نگهداری، فرآوری، حمل و نقل و عرضه دام و فرآورده های خام دامی از جایگاه ارزنده ای برخوردار بوده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی همواره صادرات این محصولات پروتئینی و ارز آوری از این طریق را برای رونق اقتصادی کشور در برنامه های کاری خود دارد.

وی به اشتغال مستقیم بیش از 400 دانش آموخته رشته های مختلف دامپزشکی در بخش های مختلف شهرستان اشاره نمود و گفت: کارشناسان دامپزشکی با فعالیت در حوزه های مختلف نظیر تشخیص و درمان، نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با منشاء دامی، صدور پروانه بهداشتی بهره برداری و پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، خدمات ارزشمندی را به شهروندان ارائه می نمایند.

 سیاح افزود: اکثریت پرسنل دامپزشکی دارای تحصیلات  آکادمیک هستند و این نشانه وجود بدنه کارشناسی قوی در سیستم دامپزشکی است و تشکیلاتی با برنامه و تخصصی و پیچیده است و با متدد جدید و کار با سامانه های بروز به کشور به نحو احسن خدمت رسانی میکنند و نقش خود را در کمک به کنترل بیماری های مشترک و نقش جدی در صادرات و کمک و حمایت صاحبان صنایع مرتبط به خوبی ایفا میکند و قانون گذار هم وظایف بیشتری را به آن محول کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در ادامه یکی از دغدغه های اصلی دامپزشکی را کمبود اعتبارات در حوزه های تملک دارایی های سرمایه ای عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم گسترده فعالیت های سنگین و طاقت فرسا و لزوم ارائه این خدمات در دورترین نقاط شهرستان، متاسفانه کمبود اعتبارات در این بخش، مشکلات عدیده ای را برای دامپزشکی شهرستان ایجاد کرده است.

دکتر سیاح به کار با مواد شیمیایی، سموم و مواد بیولوژیک مختلف در دامپزشکی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کارکنان مجموعه دامپزشکی در خلال ارائه خدمات بهداشتی در بخش های مختلف مجبور به استفاده از مواد بیولوژیک حساس، سموم و سایر مواد شیمیایی گوناگون هستند که این امر موجب ایجاد بیماری در بعضی از همکاران در طول خدمت می شود که با وجود این همه مخاطرات، متاسفانه دامپزشکی همچنان از استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان آور محروم مانده است.

وی در ادامه به اعتبارات حوزه سلامت اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه دامپزشکی همانند وزارت بهداشت و درمان در بخش کنترل و پیشگیری از رخداد بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، فعالیت ها و خدمات شایانی را ارائه می نماید، تخصیص بخشی از اعتبارات مصوب این حوزه به دامپزشکی را در ارائه خدمات مطلوب تر و بهینه ارزشمند دانست.



انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
11
2
کارمندان اداره اکثرا کار دامپزشکی بلد نیستند یا بخاطر کار سخت دامپزشکی حاضر به تن دادن به کار در بخش خصوصی حتی برای نصف روز نیستند اما به دنبال محرومیت از مطب هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
اتفاقا هستن متاسفانه نظام از صدور مجوز پاره وقت خودداری میکنه. شما دوست عزیز کمی به خودت و نسخه های که مینویسی فکر کن ببین خودت چند مرده خلاجی و بعد اییا دریافت حق مطب به تو ربطی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
حیف که سازمان دست بخش دولتی را برای نیمه وقت و مسئول فنی واحدهای تولیدی بودن بسته وگرنه جوابتون را در عمل میدادیم.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
2
دوست عزیز چرا بار منفی به قضیه می دهید؟آیا همه ی دامپزشکان دولتی اینگونه اند؟آیا همه ی پزشکان دولتی که کارمند هستند و محرومیت از مطب می گیرند هم توسط همکارانشان اینطور خطاب می شوند.خصوصی دولتی تا کی؟
همکار دولتی و کلینسین بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
1
2
با سلام خدمت دوستان عزیز. در وهله اول عرض کنم که سالهاست پرداخت حق محرومیت از مطب کنسل شده و اگر هم گهگاهی به کارکنان با سابقه بالای 13 سال پرداخت بشه، بسیار ناچیز است. در وهله بعد همانگونه که دوستان اشاره فرمودن اخیرا حتی تو استانهای محروم هم صدور پروانه نیمه وقت ممنوع شده. ولی خطاب کلمه بی سواد خیلی جالب نیست. من خودم هم کارمندم با 18 سال سابقه و هم پروانه نیمه وقت دارم. هر کیس زحمت دار و سختی که باشه، همکاران بخش خصوصی ارجاع میدن به من. از کار هیچ هم ترسی ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
3
3
دوستان کارمند فقط به فکر جیب خودشان هستند. پدرجان شما یکی هستی که حتی دوران دانشجوی هم دست به هیچ حیوانی نزدی. والله زوره و حرامه که حق محرومیت از مطب به کارمند داده شود. حق الناسه
پاسخ ها
همکار دولتی و کلینسین بخش خصوصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
دقیقا حق با شماست. معلومه سرشار از هوش و ذکاوت هستی و خوب فهمیدی که من تا حالا نه هیچ حیوانی رو معاینه کردم و حتی حیوان رو ندیدم حتی تو دوران دانشجویی. البته حق محرومیت از مطب به من نمی دن. ولی اون کسی که حق الناس رو یادت داده، بهت نگفته بی ادبی هم نکنی؟
دامپزشک
| Germany |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
حروم اون حقوق تو هست که از بی ارزش ترین دانشگاه ازاد گرفتی تو حتی کاردانی دامپزشکی دولتی هم با این طرز فکرت مطمئن هستم قبول نمیشدی
نظر شما
ادامه