کد خبر: ۷۲۴۳

حکیم مهر - رییس کنگره میکروب‌شناسی بالینی ایران گفت: راه‌اندازی سازمان غیردولتی میکروب شناسی در ایران برای جبران عقب‌ماندگی‌ها از میکروب‌شناسی مدرن اقدامی ضروری است.

عبدالوهاب البرزی، 18 آبان ماه سالجاری در پنجمین کنگره میکروب شناسی بالینی ایران در شیراز افزود: به ‌منظور پیشرفت در زمینه میکروب شناسی باید یک NGO تشکیل شود و شبکه‌های آن در سراسر کشور فعال شود.

وی تاکید کرد: با همکاری و متحد کار کردن علوم پایه و بالینی و برقراری ارتباط بین متخصصان این رشته در سراسر کشور در زمینه میکروب شناسی پیشرفت خواهیم کرد که فایده اصلی آن به مردم می‌رسد.

البرزی گفت: مسوولان دولتی به تنهایی نمی‌توانند همه فعالیت‌ها را انجام دهند و ما برای جبران عقب ماندگی‌ها از میکروب‌شناسی مدرن دنیا باید تمام تلاش خود را در زمینه‌های مختلف انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما در زمینه قارچ شناسی گام‌های مهمی برداشته‌ایم، اما برای پیشرفت‌های بیشتر نیاز داریم که در سراسر ایران آزمایشگاه‌های مرکزی فعال شوند.

البرزی افزود: ما میکروب شناسی را به صورت الفبایی آموخته‌ایم ولی برای آموزش دانشجویان در این زمینه باید آزمایشگاه‌هایی راه‌اندازی کنیم که نیاز به همکاری مسوولان داریم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان افزود: بدون همکاری استادان علوم پایه و بالینی مسایل بیماری‌های عفونی در کشور حل نمی‌شود که راه‌اندازی انجمن‌ها و NGO‌های میکروب شناسی می‌تواند در رفع مشکلات موجود در این زمینه موثر باشند.

پنجمین کنگره میکروب شناسی بالینی ایران از هجدهم آبان ماه سالجاری در سالن‌های سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به ‌کار کرد و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

 

 

نظر شما
ادامه