کد خبر: ۷۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - تصاویر / نظارت دامپزشکی در همدان به مناسبت عید قربان

 

دکتر کریمی مخصوص ، مدیر کل دامپزشکی همدان گفت: دامپزشکی استان همدان همچون سال های گذشته در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه امسال نیز نسبت به تجهیز و سازماندهی اکیپهای ثابت و سیار نظارت شرعی و بهداشتی ویژه عید سعید قربان اقدام نمود و تعداد 36 اکیپ ثابت و سیار در مرکز و شهرستان های استان همدان نسبت به نظارت ذبح شرعی و بهداشتی دامهای قربانی شهروندان نمودند .
در این زمینه 1 هزار و517 راس دام زنده مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت و تعداد 662 راس لاشه دام قربانی شامل 622 راس گوسفند، 16 راس بز و 24 راس گاو قربانی مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفت .
دکتر کریمی مخصوص در ادامه افزود : از بازرسی های انجام شده 1 لاشه کامل گوسفند ضبط ، 8 لاشه گوسفند اصلاح ، 30 کبد کامل گوسفند ضبط ، 38 کبد گوسفند اصلاح، 55 ریه کامل گوسفند ضبط و 9 کلیه ضبط و معدوم شد .
مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن ارزیابی مثبت ازفعالیت همکاران خود در سطح استان افزود : با توجه به تعهد و تخصص همکاران در سطح استان و توجه به مقدار لاشه و امحاء و احشاء ضبط شده در سطح استان شهروندان محترم باید توجه داشته باشند که در صورت عدم نظارت دامپزشکی بر دامهای ذبح شده خطرات ابتداء به بیماری های مشترک بین حیوان و انسان آنها را تهدید خواهد کرد.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار
|
-
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
0
0
آیا حاضر شدن دامپزشکی در محل هایی که امکان کشتار بهداشتی دام در آنها وجود ندارد، به معنی تائید ذبح دام در این محل ها نیست.
آیا فقط در ایامی مثل عید قربان ذبح دام در این اماکن غیربهداشتی از نظر دامپزشکی بلامانع است.
به نظر من وقت آن رسیده که دامپزشکی با یک بازنگری کلی در این قضیه، این موضوع را در فرهنگ مردم کشورمان بگنجاند که ذبح دام فقط در کشتارگاه های استاندارد مجاز است و از ارائه هر گونه ماده و تبصره اضافی در این مورد خودداری کند
نظر شما
ادامه