کد خبر: ۷۲۰۹

حکیم مهر - به دلیل آنکه هیچ ثبات قیمتی برای ارسال محصولات به بازارهای هدف نداریم، عرضه نهایی محصول دچار چالش است.

دامپزشک و کارشناس بیماریهای طیور در همایش و جشنواره گردانندگان چرخ صنعت دام، طیور و صنایع وابسته با اعلام این مطلب گفت: بخش دام و طیور کشور در طی 30 سال اخیر رشد بسیار مناسبی داشته و پیش بینی می شود که با روند فعلی بتوانیم چالشها را پشت سر گذاشت و به خودکفایی نزدیک شویم.

دکتر علی آذروش افزود: اگر چه بیماریهای نوظهور آسیبهای جدی به این صنعت وارد کرده است، اما هنوز اقتدار این صنعت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه محصول نهایی به دست مصرف کنندگان در حال حاضر با چالش رو به رو است و اکنون هیچ ثباتی در بازارهای هدف وجود ندارد.

آذروش ادامه داد: تولیدکنندگان با فشارهایی مواجه هستند، به گونه ای که در حال حاضر تولیدکنندگان گوشت مرغ با مشکل شدید کاهش قیمت مواجه شده اند.

در حال حاضر تولیدکنندگان گوشت مرغ متضرر می شوند

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته صنعت مرغ تخم گذار برای هر کیلوگرم مرغ 500 تومان زیان می داد و اکنون این اتفاق برای گوشت مرغ افتاده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در صنعت طیور ناگزیر به تولید هستیم، زیرا سرمایه گذاری در این بخش به گونه ای است که امکان خروج از این سیستم به راحتی وجود ندارد.

آذروش تاکید کرد: در بخش بازرگانی باید همت بیشتری بکنیم و دولت باید در کنار تولیدکنندگان قرار گیرذ.

وی اظهار داشت: کشورهای بزرگ تولیدکننده در هر زمان حداقل 10 درصد تولید بیش از نیاز داخلیشان را در دستور کار قرار داده اند. ما نیز باید این فرضیه را در دستور کار قرار دهیم و دولت با پرداخت یارانه های صادراتی در جهت ثبات نسبی قیمتها گام بردارد.

آذروش همچنین گفت: با توجه به تولید بسیار مناسب مرغ در کشور، لازم است استراتژی مناسبی را تدوین کنیم و بازارهای منطقه را شناسایی و کمک کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال مقدمات صادرات این محصول فراهم شود.

وی در پایان افزود: با ایجاد هر یکهزار و 100 دلار صادرات، یک شغل در کشور ایجاد می کنیم. بنابراین می توانیم از تکنولوژیهای روز دنیا برای تولید کیفی و مطلوب استفاده کنیم.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه