کد خبر: ۷۱۹۰

حکیم مهر - شبکه دامپزشکی اراک بر انتخاب دام قربانی تاکید و نحوه بازرسی شرعی و بهداشتی لاشه‌های ذبح شده و محل استقرار ناظران و کارشناسان در روز عید قربان را اعلام کرد.
شبکه دامپزشکی اراک طی اطلاعیه‌ای به مناسبت عید قربان، اعلام کرد: با فرا رسیدن عید سعید قربان و توجه به ذبح و قربانی دام بر اساس فرهنگ اسلامی، گروه‌های ناظر بر ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی مردم را در انتخاب و کشتار دام سالم یاری می‌کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از نکات مورد توجه در خرید دام اطمینان از سلامت ظاهری، سالم بودن از نظر پوستی و ترشحات نامتعارف، سلامت گوشت از لحاظ رنگ و بو و داشتن چربی سفید رنگ یا متمایل به زرد به صورت طبیعی است.
این اطلاعیه می‌افزاید: در صورت مشاهده هرگونه حالت غیر طبیعی شامل کیسه آبکی و خطوط سفید رنگ در جگر و ریه و مشاهده اجسامی به شکل دانه برنج در سطح داخلی لاشه از مصرف آن پرهیز شود.
 در ادامه این اطلاعیه آمده است: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام باید پس از ذبح در شرایط انجماد قرار گیرد.
در اطلاعیه دامپزشکی شهرستان اراک با تاکید بر اینکه ذبح باید در محل تمیز و بهداشتی و با استفاده از دستکش و ماسک انجام شود، آمده است: شهروندان می‌توانند در روز عید قربان با مراجعه به شبکه دامپزشکی اراک، گروه کشتار سیار، سازمان بهزیستی استان مرکزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، موسسه معلولین، کشتارگاه دام و میدان دام از خدمات مورد نیاز استفاده کنند.

 

 

نظر شما
ادامه