کد خبر: ۷۱۸۲

حکیم مهر - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران با تشریح تمهیدات دولت برای بازار دام زنده در عید قربان، اعلام کرد که همه دام‌های عرضه شده داخلی هستند و قیمت آن نیز تابع عرضه و تقاضاست.

یداله صادقی در مورد تمهیدات دولت برای تنظیم بازار دام زنده در عید قربان گفت: در این روز 15 جایگاه با هماهنگی سازمان میادین برای عرضه بهدشتی دام زنده در سطح شهر تهران پیش‌بینی شده که در این 15 جایگاه، دام مورد نیاز با هماهنگی دامداران، اتحادیه کشتارگاه‌های صنعتی تهران و اتحادیه صنعت قصاب با اعمال کنترل‌های بهداشتی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، 10 واحد کشتارگاهی صنعتی هم هماهنگ شده که خدمات کشتارگاهی را ارائه کنند و در کنار آن، دام زنده مورد نیاز هم در همین اماکن عرضه می‌شوند که با ذبح اسلامی و رعایت شرایط بهداشتی با نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی استان همراه خواهد بود.

صادقی در مورد وارداتی بودن یا نبودن این دام‌ها تصریح کرد: دام‌ها همه داخلی هستند و کل آن‌ها از محل تولیدات داخلی در اختیار این جایگاه‌ها قرار گرفته که هم بر روی قیمت‌های‌ آن‌ها نظارت لازم صورت می‌گیرد و هم نظارت‌های بهداشتی اعمال خواهد شد.

وی در مورد قیمت‌ دام زنده نیز عنوان کرد: هنوز قیمت‌ها تعیین نشده‌اند اما قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضاست. طبیعتا قیمت عرضه‌کننده در این جایگاه‌ها از قیمت سطح شهر و سایر اماکن غیر از این، پایین‌تر خواهد بود.

این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این‌که قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضاست اما آن‌هایی که در این جایگاه‌ها عرضه می‌کنند به دلیل نظارت‌هایی که در این مکان‌ها انجام می‌شود، درصدی پایین‌تر از قیمت خود می‌دهند.

 

 

نظر شما
ادامه