کد خبر: ۷۱۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت:میزان موارد هاری نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته و در سال جاری سه مورد هاری در گربه های شهری در استان اصفهان مشاهده شده که خطر آن بیشتر از هاری سگ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا ادیبان» ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی با اشاره به افزایش بیماری هاری، اظهار داشت: میزان موارد هاری نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته و در سال جاری سه مورد هاری در گربه های شهری در استان اصفهان مشاهده شده که خطر آن بیشتر از هاری سگ است.

وی افزود: باید در کنترل جمعیت گربه ها هم اقداماتی انجام شود که در سال‌های آینده با مشکل افزایش گربه های ولگرد مواجه نشویم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان هشدار به هاری گربه، گفت: تا کنون 3 مورد هاری گربه در شهر اصفهان، خوانسار و لنجان دیده شده هر چند آمار کم است و قصد تشویش اذهان عمومی نداریم اما به لحاظ اهمیت موضوع، این مسأله عنوان شده است.

70 ناظر روحانی بر ذبح شرعی نظارت دارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به تصویب قانون ذبح شرعی در سال 1389 اظهار داشت: ناظران شرعی هنگام ذبح دام و طیور حضور دارند تا دام یا طیور به صورت شرعی ذبح شود.

«حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا کیانی» افزود: 70 ناظر روحانی تحصیل کرده در حوزه علمیه در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند که همچنین نظارت بر پرورش آبزیان حلال هم به عهده دارند.

وی با بیان یکی از شبهاتی که در ذهن مردم است، گفت: مردم فکر می‌کنند مرغ‌ها توسط دستگاه ذبح می‌شوند در حالی که این چنین نیست بلکه افراد طبق ذبح شرعی سر مرغ‌ها جدا می‌شود در هیچ جای کشور مرغ با دستگاه ذبح نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: گوشت‌های وارداتی هم زیر نظر ناظران شرعی با رعایت مسائل شرعی ذبح و سپس به کشور صادر می‌شود و هیچ مشکل ذبحی ندارد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
بنظر بنده، از لحاظ تعریف علمی، اونی که افزایش می یابد، کانون بیماری، بروز بیماری و یا وقوع بیماری است نه شیوع بیماری. اما میشه گفت؛ شیوع بیما ی شدت یافت.
نظر شما
ادامه