کد خبر: ۷۱۳۷

حکیم مهر - سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت : در حال مذاکره با سازمان دامپزشکی برای حل مشکل قرنطینه هستیم.

محمود حیدری افزود: متاسفانه سالهاست با مشکل قرنطینه روبه رو هستم و نمی توانیم در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم و به همین جهت برای رفع این معضل هم اکنون با سازمان دامپزشکی مذاکراتی را انجام می دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین با مرکزاصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی نیزو قرار هایی گذاشته ایم تا برای حل قرنطینه اقدام کنیم.
حیدری  در ادامه گفت: طی سالهای 83-84 پیگیری های در جهت رفع این مشکل صورت گرفته و موارد ذکر شده توسط نمایندگان اتحادیه اروپا انجام شد چند مورد دیگر باقی مانده که باید عمل شود و ما مصمم هستیم این پیگیریها جدی تر شود و اقدامات لازم جهت رفع موانع انجام شود.
وی اشاره کرد: با رفع مشکل قرنطینه سوارکاران کشورمان می توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند و افتخار کسب نمایند.
حیدری در خصوص آموزش های سوارکاری گفت:  هفته گذشته با رئیس کمیته آموزش جلسه ای برگزار کردیم مبنی بر آموزش در سطوح مختلف.
وی عنوان کرد: می دانیم که اصل توسعه و ترویج یک ورزش آموزش های منظم و با برنامه است.
حیدری درباره حضور کارشناسان مجرب و مربیان خارجی در سوار کاری گفت: برای گسترش و ترویج سوارکاری در جامعه باید از کارشناسان مجرب و مربیان خارجی استفاده کرد وبرای تشکیل تیم ملی در رده های مختلف ستادی تشکیل می دهیم تا مربیان خارجی در سطوح تیم های ملی باشد.
وی یاد آؤرشد: آگاهی و  اطلاعات خوبی که مربیان خارجی دارند می توانند تکنیک های سوارکاری میهن مان را به روز کنند و ورزشکاران ما حرفه ای تر عمل نمایند.
حیدری در خصوص ایجاد مدارس سوار کاری گفتک متاسفانه در کشورمان مدارس سوارکاری نداریم ایجاد چنین مکانهایی برای آموزش علاقمندان نیاز اساسی است و این مدارس باید توسط کسانی اداره شود که پیشکسوت باشند و دوره ای آکادمی سوارکاری را دیده باشند واطلاعات کافی از مدارس خارجیها داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: ما برای احداث مدارس سوار کاری از تعدادی از این افراد دعوت کرده ایم و منتظر هستم تا طرح اولیه ارائه شود و ما استارت این کار را بزنیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه