کد خبر: ۷۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین، بم و نرماشیر، یزد، شیروان چرداول و همدان

 

تشریح اقدامات اداره کل دامپزشکی قزوین به مناسبت عید سعید قربان

 

اداره کل دامپزشکی قزوین، اقدامات بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان را به شرح ذیل اعلام کرد :

1-. راه اندازی سامانه 1512 جهت سهولت تماس شهروندان با اداره کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه های دامپزشکی تابعه

2- تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان در میادین اصلی شهر

3-تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم جهت پخش از شبکه سیمای استان

4-معاینه قبل از کشتار دامها، در میادین عرضه دام

5-استقرار 43 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت ونظارت بر ذبح شرعی ،از ساعت 7صبح الی 13 بعد از ظهر روز عید قربان در محل اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانها

6-استقرار اکیپ های ویژه بازرسی بهداشتی وروحانیون ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام سطح استان

7-استقرار نیرو در محل شبکه ها و اداره کل دامپزشکی جهت پاسخگویی تلفنی وحضوری به شهروندان محترم وهماهنگی اعزام اکیپ های سیار به محل های مورد نظر

8-چاپ اطلاعیه مبنی بر استقرار اکیپ های ثابت و سیار در روز عید، جهت بازرسی از دام های ذبح شده و توزیع آن در سطح ادارات استان

9-تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای اکیپ های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی وناظرین ذبح شرعی

10-توزیع بروشور حاوی پیامهای بهداشتی در محل برگزاری نماز پرشکوه جمعه مابین نمازگزاران محترم

11-ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی به هم استانیهای عزیز

12- هماهنگی با نماینده محترم ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین جهت اعزام روحانیون معظم، همراه اکیپهای بازرسی بهداشتی جهت نظارت برذبح شرعی دامها

13-هماهنگی با شهرداریهای محترم شهرستانهای استان به منظور جمع آوری ضایعات حاصل از کشتار در روز عید قربان در راستای پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان ودام (زئونوزها)

14 -ساماندهی میادین عرضه دام

این اداره کل در گزارش خود افزوده است : کلیه بازرسیهای بهداشتی و نظارتهای شرعی پیش وپس از کشتار دام که در روز عید قربان توسط کارشناسان این اداره کل وشبکه های دامپزشکی تابعه صورت می گیرد، رایگان می باشد که هم استانیهای محترم در صورت تماس تلفنی با سامانه 1512 در سطح شهر قزوین و1512-0281در سایر نقاط استان ،می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

 

--------------------------

 

مسئول شبکه دامپزشکی بم اعلام کرد؛ ‌‌مایه‌کوبی 54 هزار رأس دام در بم


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: 54 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بم مایه‌کوبی شدند.
‌مسعود اسدی‌پور اظهار داشت: این واکسیناسیون در راستای اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون همزمان تب برفکی سال 90 انجام می‌شود.
وی افزود‌: مایه‌کوبی تب برفکی در 9 هزار و 500 رأس دام سنگین و 40 هزار رأس دام سبک شهرستان در حال اجرا است.
اسدی‌پور تصریح کرد: با اشاره به اینکه این طرح از 23 مهر ماه آغاز شده و تا 9 آبان ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این طرح با کمک بخش خصوصی و به صورت رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: از دامداران می‌خواهیم در مدت اجرای طرح از هر گونه جابه‌جایی دام خودداری کنند.
بیماری ویروسی تب برفکی موجب ایجاد جراحات در ناحیه دهان و سم حیوان شده و به سرعت به سایر حیوانات سرایت کرده و خسارات فراوانی را به دامداران وارد می‌کند.
سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر نیز گفت: 38 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
عباس سرحدی اظهار داشت: در عملیات اجرای دومین مرحله فاز واکسیناسیون تب برفکی تا‌کنون بیش از 38 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری مهلک تب برفکی واکسینه شده‌اند.
وی افزود: این عملیات از 23 مهرماه  توسط بخش خصوصی و با نظارت کامل شبکه دامپزشکی نرماشیر در سطح دامداری‌ها اجرا شد است.
سرحدی تصریح کرد: طی این طرح 30 هزار رأس دام سبک و 8 هزار رأس دام سنگین مایه‌کوبی شدند.
وی با اشاره به اینکه در صورت شیوع بیماری تب برفکی لطمات جبران‌ناپذیری برجمعیت دامی وارد می‌شود.

 

------------------------------

 

در اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد : کارگاه آموزشی بسیج همگانی احیاء


کارگاه آموزشی بسیج همگانی احیاء (طرح بها) در اداه کل دامپزشکی یزد برگزار شد.
یک مقام مسئول در اداره کل دامپزشکی یزد گفت : با توجه به اهمیت برخورد صحیح با افرادی که ممکن است به صورت ناگهانی دچار مشکلات قلبی عروقی یا خفگی شوند لازم است طریقه برخورد جهت نجات این افراد، آموزش های لازم فرا گرفته شود.

مجید عباسی افزود : برای نجات این افراد در مواقع اورژانسی، کارگاه آموزشی احیاء توسط کارشناسان اورژانس استان یزد با حضور 40 نفر از پرسنل اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید و کارمندان ضمن آموزش تئوری به صورت عملی نیز روش احیاء فرد دچار حمله قلبی را فراگرفتند.
بر اساس نظر کارشناسان در صورت عدم کمک فوری به فرد مبتلا هر یک دقیقه شانس زنده ماندن شخص 10 درصد کمتر می شود.

------------------------------

 

دوره آموزشی استرپتوکوکوزیس در سراب کلان شیروان چرداول برگزار شد

 

با حضور بخشدار شیروان دوره آموزشی بیماری استرپتوکوکوزیس در روستای سراب کلان بخش شیروان شهرستان شیروان چرداول برگزار شد.

در این دوره آموزشی صابری، بخشدار منطقه ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان، از زحمات کارکنان دامپزشکی بخش لومار و شهرستان شیروان چرداول و نیز از برگزار کنندگان دوره آموزشی اداره آبزیان و همکاران ایشان قدردانی نمود.

وی نقش دامپزشکی در حوزه سلامت را مهم ارزیابی نموده و از شرکت کنندگان در این دوره درخواست نمود به توصیه ها و دستور العمل های دامپزشکی بمنظور جلوگیری از شیوع بیماری توجه نمایند.
در ادامه دکتر مقدسی رئیس اداره مبارزه با بیماری های آبزیان ، توضیحات لازم در خصوص بیماری استرپتو کوکوزیس به آبزی پروران ارائه نمود.
دکتر علی اکبر بگ محمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول نیز ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در دوره از زحمات بخشدار و دهیار روستای سراب کلان بخاطر برگزاری دوره قدردانی نمود.

این دوره آموزشی با همکاری دهیار روستای سراب کلان ، بخشدار شیروان ، دامپزشکی بخش لومار ، دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول و با همکاری آموزش و ترویج و روابط عمومی و توسط اداره آبزیان اداره کل دامپزشکی استان ایلام در روز پنج شنبه مورخ 90/8/5 در محل مسجد روستای سراب کلان برگزار گردید.

 

-------------------------------

 

بازدید مدیر کل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور از دو واحد گاوداری در استان همدان


 مدیر کل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق دکتر ماکنعلی از دو گاوداری استان همدان بازدید کردند.


در این بازدیدها، دکتر رسولی مدیر کل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت ازبیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور پس از بازدید از گاوداری مجتمع کشت و صنعت احیائی و گاوداری شیرافشان تویسرکان ضمن بررسی تاریخچه بیماری های دامی این گاوداری ها مهمترین راه پیشگیری از بیماریها را رعایت اصول بیوسکوریتی دانست و گفت: اگر دامداران، با آموزش اصول بیوسکوریتی آشنائی داشته باشند، پیشگیری از بیماری های دامی به آسانی میسر می‌گردد.

 

(راست به چپ : دکتر رسولی - دکتر ماکنعلی)


مدیر کل دفتر مبارزه و بررسی بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور هدف از این بازدید را ارزیابی عملکرد اداره مبارزه و پیشگیری و بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان همدان دانست و گفت: هدف از این بازدیدها علاوه بر آشنائی دفتر مبارزه و بررسی بیماری های دامی سازمان دامپزشکی با واحدهای دامداری استانها، بررسی عملکرد ادارات کل در این زمینه نیز می باشد.
لازم بذکر است در این بازدید ها مدیر کل و مسئولین اداره بررسی بیماری های دامی دامپزشکی استان همدان بازدید کنندگان را همراهی می کردند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روابط عمومی دامپزشکی استان اردبیل
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
0
0
با سلام و احترام و تشکر از اطلاع رسانی سریعتان
http://www.irna.ir/News/30637102
نظر شما
ادامه