کد خبر: ۷۱۲۱۲

حکیم مهر: به منظور حفاظت از گوزن زرد ایرانی در مقابل حیوانات درنده حصار ۱۶ هکتار از زیستگاه این حیوان در جنگل‌های میان‌کتل کازرون به فنس الکتریکی مجهز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با توجه به اینکه منطقه میانکتل محل اجرای پروژه تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی بوده و این گونه جانوری در معرض خطر انقراض قرار دارد، با هدف حفاظت مطلوبتر، طرح ایجاد فنس الکتریکی اجرایی شده است.

پورشیرزاد افزود: در این طرح با عبور جریان ضعیف برق در لابه لای فنس‌هایی اطراف این زیستگاه، حیوانات درنده وحتی انسان که قصد عبور از فنس را داشته باشند شوک وارد می‌کند، ولی آسیب جدی نمی‌رساند.

وی گفت: از ۴۰۰ هکتار زیستگاه گوزن زرد ایرانی در کازرون در فاز اول ۱۶ هکتار به حصار یا همان فنس الکتریکی مجهز شده و قرار است در فاز‌های بعدی به مرور فنس همه ۴۰۰ هکتار الکتریکی شود.

او اضافه کرد: با توجه به موقعیت آب و هوایی مناسب منطقه میانکتل شهرستان کازرون، از سال ۱۳۷۲ این پروژه زیست محیطی با ۱۹ راس گوزن زرد ایرانی در مساحت فنس کشی شده ۱۰۰ هکتاری آغاز شد که در دهه ۹۰ این محدوده به ۴۰۰ هکتار افزایش یافت.

زیستگاه گوزن زرد میانکتل در منطقه حفاظت شده ارژن پریشان تنها ذخیره گاه زیست کره فارس محسوب می شود.


نظر شما
ادامه