کد خبر: ۷۱۰۵۵

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بافق گفت: حدود ۴ تن مرغ منجمد بدون مجوز حمل بلافاصله بعد از اغاز توزیع در مرغ و ماهی فروشیهای شهر، کشف و پس از نمونه گیری، محموله در یکی از سردخانه های استان توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «فرزانه سالاری» در خصوص سرنوشت محموله مرغ منجمدی که در پنجشنبه برای توزیع در سطح کلیه مرغ و ماهی فروشیهای شهرستان وارد شهرستان شده بود اظهار داشت: در راستای نظارت مستمر بازرسین بهداشتی اداره دامپزشکی بافق، محموله ای به وزن تقریبی ۴ تن مرغ منجمد بدون مجوز حمل بلافاصله بعد از اغاز توزیع در مرغ و ماهی فروشیها، کشف و پس از نمونه گیری جهت انجام ازمایش و ارسال به ازمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی صورتجلسه ای تنظیم و محموله در یکی از سردخانه های استان ضبط و توقیف شد.

سالاری ضمن تشکر از همکاری متصدیان مرغ و ماهی فروشی در شهرستان خاطر نشان کرد: این تخلف ربطی به متصدیان مرغ و ماهی فروشی در شهرستان ندارد و به یکی از واحدهای بسته بندی مبدا در استان و نحوه توزیع آن در شهرستان مرتبط است که با توجه به عدم اخذ مجوز حمل دامپزشکی برای توزیع مرغ در شهرستان مراتب قانونی ان از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است.

وی درخصوص اعلام نتیجه ازمایش افزود: آزمایشات کنترل کیفی و کشت میکروبی فراورده های خام دامی زمانبر است و منتظر جواب ازمایش هستیم.

رییس اداره دامپزشکی بافق به شهروندان توصیه کرد: فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید آن به برچسب دامپزشکی که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء است، توجه کنند.

این مسئول همچنین گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی، مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.


نظر شما
ادامه