کد خبر: ۷۱۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سیل اخیر ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در فریدونشهر و سمیرم اصفهان دچار آسیب و ۳۰۰ تُن ماهی تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمدرضا عباسی» ظهر شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه در سیل مردادماه امسال ۲۰ مزرعه پرورش ماهی عمدتاً در فریدونشهر و سمیرم اصفهان دچار آسیب شد، اظهار داشت: ۳۰۰ تُن ماهی در سیل اخیر تلف شد و سیل خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی در مزارع پرورش ماهی استان برجا گذاشت.

وی افزود: پیشگیری از خسارات سیل در مزارع پرورش ماهی نیازمند تعبیه چاهک برای مهار سیلاب بوده و لازم است اداره آب و فاضلاب در این راستا همراهی کند. در سیل اخیر برخی مزارع ورودی‌ها را بستند و ماهیان را نجات دادند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۶۰۰ تن انواع ماهی‌های خوراکی در استان اصفهان تولید می‌شود.

اصفهان ۴۸ میلیون دلار صادرات فرآورده خام دامی داشت

همچنین مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در این نشست خبری با بیان اینکه امنیت غذایی در هر دولتی بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۴۸ میلیون دلار صادرات فرآورده‌های خام دامی با گواهی بین المللی دامپزشکی اصفهان به خارج از مرزهای کشور صادر شده است.

شهرام موحدی ادامه داد: بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار کیلوگرم خامه استرلیزه و پاستوریزه و هشت هزار تن پنیر طی پنج ماه گذشته به روسیه صادر شده است.

وی گفت: در زمینه دامپزشکی بیش از سه ماه با روسیه چالش داشتیم در خصوص اینکه ثابت کنیم محصولات پگاه اصفهان و گلپایگان فوق العاده است که اجازه صادرات داده شود و اکنون در حال صادرات این محصولات هستیم‌.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
0
0
حالا اگر می گفتن دولت همینا رو با قیمت عادلانه و بدون دلال بازی از این بندگان خدا خریداری کنه و با قیمت عادلانه بدون واسطه گری به مردم بفروشه ببین دلالا چه قشقشرقی راه می انداختن
نظر شما
ادامه