کد خبر: ۷۰۹۶۵

حکیم مهر: فرمانده انتظامی هرمزگان جزئیات کشف بیش از ۲ تن گوشت فاسد و آلوده و نحوه دستگیری عاملان تهیه این گوشت‌ها را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سردار غلامرضا جعفری» گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی یک باند که به صورت کاملا پوششی و با جعل اسناد دامپزشکی از شهر‌های مختلف استان فارس به منظور تامین منافع شخصی خود و بدون در نظر گرفتن تبعات مرتبط با آن از جمله تهدید سلامت غذایی مردم، اقدام به انتقال گوشت‌های آلوده، تاریخ گذشته، غیر مجاز و فاسد به استان هرمزگان می‌کردند را شناسایی و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

سردار جعفری گفت: با تشدید اقدامات اطلاعاتی و تعامل با جامعه هدف از جمله دستگاه قضایی و اداره دامپزشکی،دو دستگاه خودروی نیسان حامل گوشت‌های فاسد در دو نقطه ورودی استان شناسایی و توقیف شدند.

سردار غلامرضا جعفری گفت:در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۲ تن و ۲۲۱ کیلوگرم گوشت آلوده و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط شد و ۳ نفر از عاملان تهیه و توزیع گوشت‌های آلوده نیز دستگیر شدند.

او گفت:محموله کشف شده جهت اخذ نظریه کارشناسی به اداره دامپزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد که پس از بررسی های لازم آلوده بودن و غیر مجاز بودن گوشت‌های مکشوفه مورد تایید قرار گرفت.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهمان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و جعل اسناد دولتی تحت نظر و تعقیب دستگاه قضایی استان قرار گرفته اند.

سردار جعفری گفت: اعضای این باند که حدود یک ماه تحت نظر پلیس بودند، قصد داشتند تا در عزاداری دهه اول محرم گوشت‌های آلوده را در بازار توزیع کنند که با اقدام به موقع پلیس تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند و از مسمومیت گسترده در هیات‌های عزاداری جلوگیری شد.


نظر شما
ادامه