کد خبر: ۷۰۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: در بازدید جمعه ۲۸ مردادماه از کشتارگاه دام اهواز که با حضور دادستان اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اهواز به همراه شهردار کلانشهر اهواز از وضعیت کشتارگاه مکانیزه دام اهواز صورت گرفت، نسبت به اقدام پلمب واحد تولیدی آلایش دامی و تولید گوشت قرمز استحصالی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی استان مطرح گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در این بازدید «صادق جعفری چگینی» دادستان عمومی و انقلاب استان بیان کرد: طبق بازدید به عمل آمده از کشتارگاه صنعتی اهواز قسمت کشتار دام که گوشت در آنجا تولید می شود مشکلات خیلی کمتری داشت که از این حیث با تاییدیه دامپزشکی مشکلی برای کشتار دام وجود ندارد.

چگینی این اطمینان را به شهروندان داد که با نظارت دامپزشکی مردم در حوزه کشتار و تولید گوشت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: آلایش های دامی با رعایت مسائل بهداشتی از طریق شهرستان های همجوار به اهواز منتفل شود تا مشکل کشتارگاه در آینده به نحو مطلوبی برطرف شود.

چگینی تصریح کرد: در خصوص تخلفات بهداشتی نیز در گذشته تذکرات لازم داده شده بود اما نکته اصلی آن که در چند روز گذشته مطرح شده است هم بحث صیانت از سلامت شهروندان و هم بحث تامین گوشت در شهرستان را مد نظر داریم و در مجموع تصمیم گرفته شد واحد مربوطه تا رفع مشکلات پلمب گردد.

«رضا حفیظی» رئیس دامپزشکی اهواز در بازدید از کشتارگاه مکانیزه اهواز اظهار کرد: با توجه سیاست های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور و مطابق آن دامپزشکی خوزستان بر روند خط کشتار صورت می پذیرد گوشت قرمز استحصالی که بر مصرف مردم می‌رسد فاقد هر گونه مشکل بهداشتی می باشد.

وی گفت: در ماه‌های قبل تخلفات دیده شده، گزارش به مراجع قضایی ارائه و تشکیل پرونده انجام شد که برخی از تخلفات در ماه‌های قبل رفع شد و اخیرا با توجه به بازرسی های بیشتر مواردی مشاهده گردید که با ورود دادستان در خصوص آلایش های خوراکی و رای دادستان در این خصوص مراکز تا رفع نواقص کامل مسائل غیربهداشتی پلمب شد و انشاالله بعد از رفع نواقص و بازرسی مجدد توسط مراجع مراکز بازگشایی می شود.

حفیظی مجدد این اطمینان خاطر را داد که تولید گوشت بهداشتی تحت نظارت های دامپزشکی از سیاست های دامپزشکی استان است و در حال حاضر خوشبختانه هیچگونه مشکل خاصی در خصوص گوشت استحصالی و مصرفی شهروندان نیست.

در ادامه «رضا امینی» شهردار کلانشهراهواز اظهار کرد: براساس بازدید میدانی و کارشناسی صورت گرفته از کشتارگاه مکانیزه شهر اهواز، به دستور دادستان بخش فرآوری آلایش دام پلمب و بهره بردار موظف شد در مدت کوتاهی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

شهردار اهواز ادامه داد: سلامت مردم برای حاکمیت اهمیت ویژه ای دارد و این تضمین به آنها داده می شود که کشتار و نگهداری گوشت تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی در سردخانه ها مورد تایید دستگاه نظارتی و دامپزشکی است.

«محمد خانچی» در بازدید از کشتارگاه اهواز اظهار کرد: اهواز کلانشهری است که کشتارگاه کاملا مکانیزه و صنعتی در آن محرز است و در حال حاضر ایرادهایی به وضع موجود دیده شده که با نظر مجموعه دامپزشکی و محیط زیست از آن بازدید کردیم

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر در شهرستان باوی یک کشتارگاه صنعتی در حال احداث است که به زودی در چرخه مدار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مردم بدانند با توجه به نظری که مجموعه بهداشت و دامپزشکی استان داشتند وضعیت نگهداری گوشت ها و کشتاری که انجام می شود نگران کننده نیست

معاون عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: اگرچه در بخش های محیطی کشتارگاه ایرادهایی وجود داشت اما با دستور مقام قضایی امروز پلمب می شود و ظرف یک هفته باید رفع نقص شود.

خانچی با بیان اینکه همه جوانب دیده شده تا در این مدت خللی در وضعیت بازار به وجود نیاید و باعث نگرانی نشود، گفت: انشالله به زودی ایرادها رفع می شود و در بازدید دو هفته آینده تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.






انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظاره گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
1
5
دوست عزیزی داشتیم که سریع دستپاچه شده بود مصاحبه میکرد که چیزی نیست و کشتارگاه وضعیتش خوبه
نظر شما
ادامه