کد خبر: ۷۰۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: حدود 15 کیسه لاشه مرغ تلف شده رها شده به وزن تقریبی 700 کیلوگرم در اطراف شهر شاندیز با همکاری شهرداری شاندیز دفن بهداشتی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز، «دکتر قدرتی» رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: صبح پنج شنبه 30 تیرماه طی گزارش تلفنی از رهاسازی تعداد 15 کیسه حاوی لاشه طیور در اطراف شهر شاندیز خبردار شدیم که بلافاصله کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام و با همکاری شهرداری نسبت به دفن بهداشتی و آهک پاشی آنها اقدام شد و پیگیری های لازم جهت شناسایی واحد متخلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی، امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه های تلف شده مرغداری ها را یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری های واگیر طیور عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از مرغداران با تخطی از این موضوع و رهاسازی لاشه ها در طبیعت باعث انتشار بیماری و گسترش آلودگی در منطقه می شوند.

دکتر قدرتی از مرغداران خواست تا با رعایت هرچه بیشتر موازین بهداشتی گام مهمی در جهت پیشگیری از بروز بیماری ها و ارتقای سطح بهداشت جامعه بردارند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق تلفن 35511553 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کرده تا به موقع به موضوع رسیدگی شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Ireland
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
این وظیفه دامپزشکی نیست تو شهر بهداشت و محیط زیست و شهرداری تو دهات دهیاری!
نظر شما
ادامه