کد خبر: ۷۰۵۱۶

حکیم مهر: سرپرست فرمانداری سرخس گفت: حدود ۴۵۰ راس گوسفند در یک واحد دامداری در روستای "گنبدلی" این شهرستان به دلیل احتمال مسمومیت با قرص برنج تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حسن نوری زاده» روز پنجشنبه افزود: بدنبال تلف شدن گوسفندان در دامداری مزبور طی روزهای اخیر، بلافاصله از سوی بخشدار مرکزی و دامپزشکی شهرستان سرخس این موضوع پیگیری و طبق بررسی مقدماتی مشخص شد، تلف‌شدن دام ها بواسطه عامل عفونی نبوده است.

وی بیان کرد: به ظاهر علت اولیه تلف‌شدن گوسفندان مصرف یونجه، نان خشک و آرد مسموم با قرص برنج موجود در غذای دام ها بوده است، البته لاشه ۲ راس دام به دامپزشکی استان ارسال شده تا آزمایشات لازم صورت گیرد که نتیجه قطعی پس از انجام اقدامات آزمایشگاهی اعلام می‌شود.

فرماندار سرخس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تغذیه دامها با آردهای قاچاق شده از الیگودرز استان لرستان به سرخس انجام شده است و منشا مسمومیت نیز به ظاهر مخلوط شدن قرص‌های برنج با آردهای قاچاق بوده است.

نوری زاده ادامه داد: برای حمایت از این واحد دامداری ۲۰۰ راس دام موجود نیز ذبح شرعی شده و لاشه آنها در سردخانه‌ای در منطقه ویژه نگهداری شده است تا اگر دامپزشکی مصرف این دام‌ها را بی خطر تشخیص داد، دام های کشتار شده به بازار عرضه شود تا  دامدار متحمل ضرر بییشتری نشود.

روستای گنبدلی واقع در بخش مرکزی شهرستان سرخس در ۱۶۵ کیلومتری شرق مشهد واقع شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.

 

نظر شما
ادامه